Actieve rondreis door Nieuw-Zeeland

Fietsen in Napier

Ga op een originele manier wijnproeven: met de fiets.

Spannende Black Water rafting

Drijf mee op de stroom van een ondergrondse rivier, door donkere gangen en watervallen in Waitomo.

Zeilen in de Bay of Islands

Maak een onvergetelijke zeiltocht met de R. Tucker Thompson.

Nieuw-Zeeland heeft een prachtige natuur. Ideaal voor hikers!

Prachtige zonsondergangen aan Lake Rotorua? Check!

Hier vind je al het mooiste groen ter wereld... Prachtig!

Dag 1-2 Van Brussel naar Auckland

In Zaventem vertrekken we voor de reis van ons leven. We vliegen eerst van Brussel naar Bangkok. In Bangkok nemen we de vlucht naar Auckland, de hoofdstad van het land.

Dag 3 Auckland - Christchurch

We zijn er bijna! Nog een laatste vlucht van Auckland naar Christchurch en we zijn in het Land van de Lange Witte Wolk. De rest van de dag hebben we vrije tijd om de eerste indrukken van Christchurch op te doen.

Dag 4 Christchurch

Vandaag bezoeken we Christchurch, een mooi stadje dat nog een beetje zijn wonden likt na de zware aardbevingen in 2010 en 2011. De stad lijkt met zijn Victoriaanse gebouwen en mooie parken op Engeland. Maar er zijn ook veel trendy bars en cafés – de ideale mix als je het ons vraagt! We doen het rustig aan en genieten van de relaxte sfeer. Nadien pikken we onze huurauto op, want morgen beginnen we aan onze roadtrip!

Dag 5 Van Christchurch naar Lake Tekapo

Even de spiegels en de zetels goed zetten en hup, we zijn vertrokken! We rijden door het patchwork van de Canterbury Plains en langs het turkooisblauwe Lake Tekapo met uitzicht op de Southern Alps. We gaan ook even kijken bij de Church of the Good Shepherd, een charmant kerkje dat in 1935 werd gebouwd. Vlakbij de kerk staat ook een standbeeld van een herdershond, als eerbetoon aan de hardwerkende honden in de regio.

Dag 6 Van Lake Tekapo naar Queenstown

Vandaag rijden we langs prachtige meren en imposante bergen naar Queenstown. We beslissen een omweg te maken naar Mount Cook en ook het voormalige goudzoekersstadje Arrowtown te bezoeken. Het lijkt wel alsof we opnieuw in de 19de eeuw zijn beland!

Dag 7 Boottocht in Milford Sound

Vandaag trekken we naar het Fiordland National Park. We nemen de boot en bezoeken Milford Sound. Dat is een fjord van 16 km lang met bergwanden van tientallen meters hoog en tal van watervallen. Tijdens onze tocht zien we ook dolfijnen en pinguïns. Wat een boeiende dag!

Dag 8 Wijn in Queenstown

’s Morgens hebben we een afspraak met een gids die ons zal inwijden in de wijnen van Nieuw-Zeeland. Samen bezoeken we enkele wijnhuizen en komen we alles te weten over de wijnbouw. ’s Avonds maken we een prachtige tocht met de gondola over Lake Wakatipu. Kan het nog romantischer?

Dag 9 Op naar de westkust

We nemen afscheid van Queenstown en rijden via de Cardrona Pass en Wanaka verder door het Mount Aspiring National Park, waar we een korte wandeling maken.

Dag 10 Gletsjerwandeling

We staan vroeg op, trekken onze wandelschoenen aan en maken een wandeling naar Fox Glacier. Daar komen we alles te weten over de oorsprong van de Fox River. Het is echt een fantastische ervaring om een gletsjer van zo dichtbij te kunnen zien. In de namiddag rijden we verder langs de kust naar Hokitika.

Dag 11 Van Hokitika naar Abel Tasman National Park

Vanaf Hokitika gaat onze tocht vandaag via Greymouth, waar we de zeeleeuwenkolonie van Cape Foulwind bezoeken, naar de Pancake Rocks bij Punakaiki. Dat zijn kalksteenrotsen die het water van de hoge golven met ongelooflijk veel kracht de lucht in duwen.

Daarna rijden we via Westport en de Buller Gorge verder naar het Abel Tasman National Park.

Dag 12 Kajakken in Abel Tasman National Park

Abel Tasman National Park mag dan wel het kleinste nationale park van Nieuw-Zeeland zijn, het is ronduit prachtig: stranden, bossen, watervallen… Wij gaan zeekajakken langs schitterende baaien. We spotten zelfs zeehonden, pinguïns en dolfijnen!

Dag 13 Bezoek aan Nelson

We zetten ’s ochtends koers richting Picton. Maar eerst bezoeken we Nelson, ook wel the Sunshine Capital of New Zealand, genaamd. Het is een leuk stadje met een grote vissershaven. We brengen er een bezoek aan het WOW-museum, met meer dan 140 vintage auto’s en oldtimers.

In de namiddag komen we aan in Picton, het startpunt om de Marlborough Sounds te verkennen. Maar dat is voor morgen!

Dag 14 Boottocht op de Marlborough Sounds

Vandaag staat een panoramische boottrip van 3,5 uur op ons programma. We varen door de Marlborough Sounds: een wirwar van eilanden, baaien,…

In de namiddag volgen we de Queen Charlotte Track, een prachtige wandeling van Ship Cove naar Anakiwa. We lopen door groene bossen, prachtige stranden en verlaten baaien. Zalig!

Dag 15 Met de ferry naar het Noordereiland

Tijd om het Zuidereiland vaarwel te zeggen. We leveren onze huurauto in en nemen de ferry om één van de mooiste overtochten ter wereld te maken: over Cook Strait en door de schilderachtige Marlborough Sounds. Eens aangekomen op het Noordereiland pikken we een nieuwe huurauto op en zetten we koers naar Wellington.

In Wellington bezoeken we het alom gerenommeerde Te Papa Museum. Na een wandeling door de stad genieten we van de prachtige uitzichten vanop Mt. Victoria en de Botanische Tuinen die we met de felrode cable car bereiken.

Dag 16 Art-decostad Napier

Napier ligt in het hart van de Hawke’s Bay-wijnregio en wordt gekenmerkt door een fascinerende architectuur en een aangenaam mediterraans klimaat. Na de vernietigende aardbeving in 1931 werd de stad heropgebouwd in art-decostijl.

Dag 17 Fietsen langs de wijnroute

Vandaag gaan we wijnproeven op een wel heel originele manier: voorzien van een fiets, helm en drinkfles (met water weliswaar) worden we naar het begin van de wijnroute gebracht. We rijden langs talrijke wijngaarden en lunchen op het wijngoed van Te Awa. Lekker en heerlijk ontspannend!

Dag 18 Wandelen in Whakatane

’s Morgens staan we vroeg op en trekken we na een lekker ontbijt richting Whakatane, aan de oostkant van de Bay of Plenty voor een prachtige wandeling.

Dag 19 Met de helikopter naar White Island

Vandaag ontdekken we White Island. We nemen de helikopter en vliegen naar de meest actieve vulkaan van Nieuw-Zeeland, net voor de kust van Whakatane. White Island, of Whakaari in het Maori, braakt nog altijd stoom en giftige dampen uit. Indrukwekkend om dat vanuit de lucht te zien! Eens geland lijkt het wel alsof we op de maan zijn geland. Maar daar vind je geen kokende modderpoelen, borrelende grondwater en stoomwolken! Vervolgens gaan we met de boot terug naar Whakatane.

Dag 20 Bezoek aan Mitai

Na een korte autorit komen we aan in Rotorua, waar we het Maori-dorp Mitai bezoeken. Na een traditionele begroeting worden we ingeleid in de mythologie van de inheemse bevolking en eten we een Hangi, een maaltijd waarbij gerechten in een put in de grond worden gestoomd. Lekker!

Dag 21 Met de 4x4 naar Mount Tarawera

Ook vandaag staat een bijzondere uitstap op het programma. We rijden met een 4x4 naar de 1.111 meter hoge Mount Tarawera, waar op 10 juni 1886 een enorme uitbarsting plaatsvond die de berg in twee heeft gesplitst. Tijdens onze begeleide wandeling langs kraters, borrelende meren en dampende riviertjes komen we alles te weten over de vulkaan en zijn geschiedenis.

In de namiddag bezoeken we het thermisch gebied Whakarewarewa (echt waar! We snappen wel dat de Nieuw-Zeelanders het afkorten tot Whaka). We bezoeken er de Pohutu, een geiser die tot wel 30 m in de lucht kan spuiten!

Dag 22 Raften in Waitomo

Vandaag gaan we Black Water Raften in Waitomo. ‘Waitomo’ betekent letterlijk ‘water dat door een hol stroomt’. Dat belooft! De grotten zijn een enorm doolhof waarvan een groot deel zelfs nog niet is ontdekt! En uiteraard hebben de Kiwi’s een originele manier bedacht om de grotten te verkennen: liggend in een luchtband laten we ons meedrijven met de stroom van de ondergrondse rivier van de Ruakuri Cave. We varen door donkere gangen, smalle spleten, een tunnel met gloeiwormen en watervallen. Onvergetelijk!

Daarna rijden we door naar Auckland en trekken we naar het uitgaanscentrum Viaduct Harbour voor een overheerlijk diner. Dat hebben we wel verdiend na alle adrenaline van deze ochtend!

Dag 23 Bezoek aan Auckland

We slapen heerlijk uit en bezoeken na de lunch de stad. In de namiddag brengen we ook nog een bezoek aan de Waitakere Ranges waar we meer te weten komen over Maori Carving.

Dag 24 Op naar de Bay of Islands

We rijden vandaag noordwaarts door prachtige landschappen, kleine stadjes en langs mooie zandstranden, naar de Bay of Islands. Onderweg maken we een stop om de Jan-van-Gentenkolonie in Muriwai te bezoeken.

Dag 25 Zwemmen met dolfijnen

In het warme water van de Bay of Islands leven heel wat dolfijnen en die gaan wij vandaag zoeken! Eens we een groep hebben gespot, mogen we het water in en gaan we tussen deze vrolijke dieren zwemmen. Wat een ervaring!

Dag 26 Zeilen met de R. Tucker Thompson

Vandaag eindigt ons Nieuw-Zeelandse avontuur met een laatste topper: we gaan zeilen met de R. Tucker Thompson. Een bijzonder manier om de Bay of Islands een laatste keer te bewonderen!

Dag 27 Auckland – Bangkok

We rijden van de Bay of Islands terug naar Auckland. Vervolgens leveren we onze huurauto in en nemen we een vlucht naar Bangkok.

Dag 28 Bangkok – Brussel

In Bangkok nemen we de vlucht naar Brussel. Onze schitterende, actieve rondreis door Nieuw-Zeeland is ten einde!

Vlekkeloze reis

Graag willen we je bedanken voor de goede zorgen, de correcte info, de goed gekozen B&B's, hotels en motels. Alles is vlekkeloos verlopen, het was een super reis! De Queen Charlotte is heel mooi en zouden we aan wandelaars zeker aanraden om te doen.

Carina Van Maroey

Onze Oceanië Experts

Soraya

sinds juli 2017
We travel not to escape life, but for life not to escape us.
Je zo klein voelen wanneer je de melkweg ziet in Nieuw-Zeeland zonder lichtvervuiling.

Heidi

sinds november 1995
Travel is the only thing you buy that makes you richer.
Ondergedompeld worden in de authenticiteit van Vanuatu, het onbekende paradijs.