Charmante rondreis door Nieuw-Zeeland

Rainbow Springs

Bezoek de Rainbow Springs en spot de kiwivogel.

Cape Foulwind

Wandel naar Cape Foulwind en bewonder de kolonie zeehonden.

Lake Te Anau

Verken met de boot de glimwormgrotten van Lake Te Anau.

Hoe fantastisch zou het zijn als jij de kiwi vogel zou zien?

Klik! Weer een foto...

Onderweg zie je het lokale leven.

Geniet van het lekkere eten...

Doorkruis het land met je eigen huurwagen en stop bij elk pareltje.

Dag 1-2 Van Brussel naar Auckland

We vertrekken ‘s avonds in Brussel naar Frankfurt. Van daaruit vliegen we via Bangkok naar Auckland.

Dag 3 Aankomst in Auckland

Joepie, we zijn er! We nemen een shuttletransfer naar onze accommodatie en vallen als een blok in slaap. De verkenning start vanaf morgen.

Dag 4 Bomen van 1500 jaar oud

Let’s go! We pikken onze huurwagen op en vertrekken over de Harbour Bridge en langs de Hibiscus Coast naar Matakohe. Daar bezoeken we het populaire Kauri- en papiermuseum.

In de namiddag komen we aan in het Waipoua Kauri Forest. Wat een natuurpracht: we zien hier niet enkel de typische varens, maar ook machtige Kauri-bomen die wel 1500 jaar oud zijn. Daar word je wel even stil van! Daarna rijden we via Opononi en langs de Bay of Hokianga verder naar onze eindbestemming van vandaag: de Bay of Islands.

Dag 5 Bay of Islands

’s Morgens zijn we vroeg uit de veren. We trekken langs Ninety Mile Beach naar het meest noordelijke punt Cape Reinga. Volgens de Maori is dit de plek waar de geesten van de doden zich klaarmaakten voor een reis naar Hawaiki, waar de eerste Maori vandaan kwamen. Het voelt inderdaad wel een beetje aan als het einde van de wereld. Het uitzicht op de zee is ronduit verbluffend!

Daarna trekken we naar Russell, het oudste stadje van Nieuw-Zeeland en de vroegere hoofdstad.

Dag 6 Coromandel Peninsula

’s Morgens stappen we in onze huurwagen en rijden we via Whangarei en Auckland naar het schiereiland Coromandel. In het dorpje Thames gaan we op zoek naar de geschiedenis van Coromandel in het Thames Historical Museum en het Mineralogical Museum. We komen alles te weten over de gold rush die hier ontstond toen in 1852 goud werd ontdekt.

Dag 7 Boottocht door de Marine Reserve

Vandaag staan alweer heel wat hoogtepunten op het programma: Cathedral Cove (een grot in de vorm van een kathedraal), Hahai Marine Reserve en Hot Water Beach waar we onze eigen hot pool graven op het strand. We maken een prachtige boottocht langs de kustlijn en verkennen de Marine Reserve. Daarna reizen we verder via Tauranga en de kiwiteeltregio rond Te Puke, naar Rotorua, het geothermische centrum van het eiland. Dit is ook een belangrijke plaats voor de Maori-cultuur. ’s Avonds nemen we deel aan een Hangi, een traditionele Maori-maaltijd die in de kuil in de grond wordt bereid, gevolgd door zang en dans.

Dag 8 Rotorua

We trekken naar de afgelegen Waiotapu-regio die bekend staat voor zijn kokende, kleurige modderpoelen en spuitende geisers. We brengen een bezoek aan de National Kiwi Hatchery, waar we alles leren over de vogels, en bezoeken ook Te Puia en Waimangu Volcanic Valley.

Dag 9 Huka Falls

Vandaag rijden we via Taupo naar het Tongariro National Park. Onderweg maken we een tussenstop bij de Huka Falls, een waterval met turkooisblauw water langs een rotsspleet, en de Wairakei Geothermal Power Station Lookout.

Dag 10 Tongariro National Park

Het Tongariro National Park rust op 3 actieve vulkanen en heeft een uitgebreid netwerk wandeltracks. We trekken onze wandelschoenen aan en maken een prachtige wandeling naar de Taranaki-waterval en de stroomversnellingen van Silica.

’s Middags rijden we verder naar de East Coast met bestemming Napier, het hart van de wijnregio. De stad werd in 1931 na een zware aardbeving verwoest en volledig in art-decostijl heropgebouwd. Bij Cape Kidnappers bezoeken we de grote Jan-van-Gentenkolonie.

Dag 11 Wellington

We rijden door de Wairarapa-regio naar Wellington, sinds 1986 de hoofdstad van Nieuw-Zeeland. We maken een mooie stadstour langs onder andere The Beehive en het Parliament en genieten van het uitzicht over de stad op Mount Victoria. Vanaf Lambton Quay maken we ook een tochtje met de felrode kabelbaan. Uiteraard mag een bezoekje aan het Te Papa Museum niet ontbreken!

Dag 12 Queen Charlotte Drive

’s Morgens leveren we onze huurauto in en nemen we de Interislander ferry naar Picton. We pikken een andere huurauto op waarmee we het Zuidereiland gaan verkennen. De spectaculaire, panoramische Queen Charlotte Drive brengt ons via Nelson, het centrum voor handwerkkunst, naar Kaiteriteri, de toegangspoort voor het Abel Tasman National Park. Maar dat is voor morgen!

Dag 13 Wandelen in het Abel Tasman National Park

We beslissen het kleinste nationale park van Nieuw-Zeeland eerst met de boot te verkennen. Die voert ons langs de mooie kusten met eenzame baaien, gouden stranden en kleine eilandjes. Prachtig! Daarna maken we een leuke wandeling en genieten we van het unieke woud, de stranden en de verbluffende uitzichtpunten. In de namiddag keren we per boot terug naar Kaiteriteri.

Dag 14 Zeehonden in Cape Foulwind

’s Ochtends nemen we de weg via Murchison door de Buller Gorge. Ongelooflijk hoe de vegetatie hier verandert! We maken een korte wandeling naar Cape Foulwind (of in het Maori ‘Tauranga’, wat beschutte ankerplaats betekent) waar we vanaf een platform de kolonie zeehonden bewonderen.

De volgende stop vandaag zijn de Pancake Rocks in Punakaiki. Deze bizarre rotsen lijken op pannenkoeken en maken deel uit van het spectaculaire Paparoa National Park.

Dag 15 Op naar de gletsjers

Via Greymouth en Hokitika met zijn talrijke jadefabriekjes en langs de spectaculaire westkust met het indrukwekkende regenwoud reizen we verder naar de gletsjerregio met de 2 grote ijsrivieren van Franz Josef en Fox Glacier. Nergens ter wereld zijn gletsjers te vinden in dergelijk gematigd klimaat en op slechts 250 m boven de zeespiegel. Het weer zit mee en we maken een helikoptervlucht met landing en wandeling bovenop de gletsjer. Onvergetelijk!

Dag 16 Wandeling naar de Tasman Sea

We rijden verder langs de westkust. Bij Lake Moeraki, midden in het groene regenwoud, maken we een mooie wandeling naar Morro Beach aan de bruisende Tasman Sea. Daarna rijden we door de Haast Pass en langs Lake Hawea door naar Wanaka, gelegen aan het gelijknamige meer.

Dag 17 Boottocht op Lake Te Anau

Via Cromwell rijden we naar het historische Arrowtown, waarvan bepaalde delen onveranderd bleven sinds de gold rush uit de jaren 1860. Daarna gaat het verder naar Te Anau, de uitvalsbasis voor het Fiordland National Park. We sluiten de dag in schoonheid af met een boottocht op Lake Te Anau en gaan de glimwormgrotten aan de westoever van het meer verkennen.

Dag 18 Milford Sound

Vandaag rijden we langs één van de meest panoramische routes ter wereld. Vanaf Te Anau kronkelt de weg door de valleien van Eglinton en Hollyford en door de Homer Tunnel tot bij Mitre Peak die uitsteekt boven de glazige wateren van Milford Sound. Milford Sound is een fjord van tientallen meters hoog en tal van watervallen. Daarna keren we terug naar Te Anau en rijden we verder naar Queenstown. Wat een mooie dag was dit alweer!

Dag 19 Queenstown

Queenstown is een bruisend stadje waar je ongelooflijk veel kan doen: bungeejumpen, raften, jetskiën, skydiven, paardrijden… Wij beslissen het wat rustiger aan te doen en gaan wijnproeven langs de wijnroute. ’s Avonds maken we een boottocht op de TSS Earnsalw en eten we op Walter Peak Farm. Zalig!

Dag 20 Tasman Glacier Lake

We moeten vroeg opstaan, want we hebben een gevuld programma voor de boeg! We rijden door Otago en bereiken de bizarre kliffen bij Omarama. Daarna gaat het verder richting Mount Cook National Park. Hier maken we een prachtige trip op het Tasman Glacier Lake, één van de weinige meren ter wereld met ijsbergen! ’s Avonds komen we moe maar voldaan aan in Twizel.

Dag 21 Van Twizel naar Christchurch

We zetten onze reis verder via Lake Tekapo, een prachtig turkooisblauw meer met uitzicht op de Southern Alps. We gaan ook even kijken bij het Kerkje van de Goede Herder. Op weg naar Christchurch rijden we doorheen het patchwork van de Canterbury Plains, de meest intensieve landbouwstreek van Nieuw-Zeeland. Christchurch is een mooi stadje met Victoriaanse gebouwen en veel bars en cafés.

Dag 22 Vertrek vanuit Christchurch

Helaas, onze reis zit erop. We leveren onze huurwagen in en vertrekken terug naar Auckland, vanwaar we via Bangkok naar Brussel vliegen.

Dag 23 Brussel

’s Morgens landen we in Brussel. We kunnen niet wachten tot we thuis zijn om alle foto’s te bekijken!

Uitstekende kennis en voorbereiding door Best of Travel!

Hartelijk dank & dikke proficiat! Nieuw-Zeeland is een prachtig land en we hebben enorm van de vakantie genoten. Er was een mooi parcours uitgestippeld, goed aangegeven wat er te zien/doen was, De planning was duidelijk, gevarieerd en goed toegelicht. De geselecteerde logies waren ook fantastisch! Een aanrader voor iedereen!

Alderweireldt Line

Prima geregeld

Een medepassagier op het vliegtuig zei: "In spring, NZ is like a postcard." En gelijk had hij. Bedankt voor de organisatie, alles van paperassen tot reservatie, was prima geregeld. We hebben niks tekort gehad, we hebben gedaan wat we wilden, we zijn geweest waar we wilden en we hebben gezien wat we niet verwacht hadden. Gaan we nog terug ? Graag!

Rudi Mynsberghe & Godelieve Eeckhout

Zorgeloze reis

Tijdens een intakegesprek werd gepolst naar onze wensen. Er volgde spoedig een vrijblijvend voorstel. Wat aanpassingen via mail of telefoon, resulteerden in een reis op maat, zowel op vlak van vluchten, logies als activiteiten. Alles was tot in de puntjes voorbereid, een shuttle bracht ons naar ons eerste hotel waar een draaiboek klaar lag en onze zorgeloze reis door Nieuw Zeeland kon beginnen.

Marie-Paule Verheye

Het was een prettige vakantie

We hebben een heel prettige vakantie beleefd in een prachtig land met een zeer vriendelijke bevolking, waar er toch wel een groot verschil is in natuur tussen het noordelijke & het zuidelijke deel. De B&B’s waar we logeerden waren van goede kwaliteit met een perfecte gastheer en/of -vrouw die ook nuttige tips konden geven over wat zeker te doen in de omgeving of op weg naar volgende verblijfplaats

Veerle Beirnaert

4 seasons in 1 day is (soms) waar

Een avontuur, met alle seizoenen samengepakt in 1 maand: tropische hitte, bakken regen, herfststormen,... Rijk aan geuren en kleuren van varenwouden en zwavelpoelen en aan het muzikale gezang van vreemde vogelsoorten.

Norbert Van den Bergh

Een echte beleving

Ik reed voor het eerst aan de linkse kant van de weg & we werden betoverd door de natuurpracht dat het Noordereiland te bieden heeft. Vooral Bay of Islands & Coromandel konden ons zeer bekoren. De vriendelijke layed-back mentaliteit neem je met gemak over & ik hoop die thuis te kunnen meedragen. Bedankt om alle praktische regelingen zo goed af te stemmen op elkaar & onze verwachtingen in te lossen

Sharon Clinckemaillie

Machtige natuur

De overweldigende natuur op zuideiland NZ, in het bijzonder in de omgeving van de Mount Cook en Otago Peninsula. De wandeling in Abel Tasman NP is prachtig. In de Lakestone Lodge in Twizel waanden wij ons in de zevende hemel.

Joseph Vanbriel

Don't worry, be happy!

We beleefden een fantastische reis door Nieuw-Zeeland zonder zorgen!

Wauters P.

Onze Oceanië Experts

Heidi

sinds november 1995
Travel is the only thing you buy that makes you richer.
Ondergedompeld worden in de authenticiteit van Vanuatu, het onbekende paradijs.

Soraya

sinds juli 2017
We travel not to escape life, but for life not to escape us.
Je zo klein voelen wanneer je de melkweg ziet in Nieuw-Zeeland zonder lichtvervuiling.