Cityhoppen per trein in Noordoost-Amerika

Cityhoppen in de VS

Combineer 4 steden en ontdek elk hun eigen karakter.

Mis de trein niet

Reis relaxed met de trein.

Van de sneeuw naar de zon

Tijdens elk seizoen snuif je een andere sfeer op.

Washington D.C. heeft vele mooie pareltjes die wachten om ontdekt te worden.

De stad Philadelphia zal je weten te verrassen. Zelfs Bruce Springsteen en Neil Young zongen erover.

Reizen met de trein is comfortabel en gaat snel.

Ga met een Nederlandstalige gids op stap en ontdek verborgen schatten in New York.

Gezelligheid ten top in Boston!

Dag 1 Vlucht van Brussel naar Washington

We checken in voor een portie citytrippen aan de oostkust van de USA. Op het vliegtuig bereiden we nog even de laatste details voor en duiden we op onze stadsplannetjes aan wat we echt niet willen missen. Na onze bagage af te droppen in het hotel willen we geen tijd verliezen en vliegen er meteen in.

Dag 2 Verkenning van Washington

Het is een stralende dag en we spreken af met onze Nederlandstalige gids. Ze vertelt honderduit over haar Amerikaanse avonturen die ze meemaakt sinds ze in 2009 naar deze stad verhuisde. We komen bij de bekende en verborgen schatten van de stad en voelen ons een beetje alsof we een figurantenrol vertolken in de reeks House of Cards of Scandal. We worden ondergedompeld in de sfeer van historische veldslagen, politieke diplomatie en grootse monumenten.

Dag 3 Washington

In de voormiddag wandelen we richting Arlington. Het grootste kerkhof van Noord-Amerika kon op geen mooiere plaats liggen… Het zicht op de stad bekoort niet enkel ons, maar ook John F. Kennedy zou ooit gezegd hebben dat hij hier het eeuwige zicht op Washington D.C. wou hebben. We brengen dan ook een bezoek aan zijn laatste rustplaats en wonen de wissel van de wacht bij aan de Tomb of the Unknown Soldier. Zelden maakte een kerkhof zo’n indruk op ons…

In de namiddag fietsen we naar de universiteitswijk Georgetown. We komen meteen ook in het oorspronkelijke Washington aan, waar oude herenhuizen en prachtige staaltjes oude architectuur ons uitnodigen om te slenteren langs de leuke boetieks en eigenzinnige shops.

Dag 4 Trein van Washington naar Philadelphia

We sporen richting Philadelphia en komen even na de middag aan. De ‘City of Brotherly Love’ is de bakermat van de States waar de historische ondertekening van de onafhankelijkheid werd getekend op 4 juli 1779. We kunnen dan ook niet anders dan Independence Hall bezoeken. We struinen langs het oudste operagebouw, de eerste openbare bibliotheek en de iconische Liberty Bell.

Na onze portie cultuur rusten we even uit in het grootste park dat in de States door de mens werd aangelegd. Het is heerlijk hier te vertoeven. De schitterende winkels in de regio en de heerlijke geuren die uit de restaurants komen trekken onze aandacht en het duurt dan ook niet lang voor we met een aantal shopping bags en met een goed gevulde maag richting één van de sportwedstrijden trekken. De opzwepende sfeer tijdens de basketmatch van de Sixers, meer is er niet nodig om ons helemaal een Amerikaanse burger te voelen.

Dag 5 Trein Philadelphia – New York

Deze dag brengen we samen met een Nederlandstalige gids door. Deze keer gaan we te voet op pad. De toeristische trekpleisters kan je makkelijk in een reisgids vinden, maar wij zijn vooral benieuwd naar de ‘Streets of Philadelphia’ waar geen reiziger normaal komt. Al gauw voelen we de echte hartslag van de stad en het duurt dan ook niet lang voor we helemaal verliefd worden op Philly. Daarna nemen we afscheid van Philadelphia en treinen we richting Penn Station in het hart van Manhattan. Let’s go to New York!

Dag 6 Ontdekking van New York

Rise and shine! We zijn in New York en dat wil zeggen dat de toeterende wagens en sirenes ons al snel wekken. Vandaag springen we op de metro richting downtown. Gewapend met onze stadskaarten en een goeie planning kent het Financial District tegen de avond geen geheimen meer voor ons. We stappen op de gratis ferry die ons naar Staten Island brengt. We kijken aan tegen de fantastische skyline en wuiven naar Lady Liberty, alsof ze ons in hoogsteigen persoon verwelkomt in de stad. Wat later slenteren we door de kasseien straatjes die als een spinnenweb door het financiële hart van de stad lopen. De vele terrasjes aan Stone Street kunnen we niet weerstaan en we blazen even uit voor we hogere sferen opzoeken. Met een razende vaart zitten we in de lift die ons naar het 360° uitkijkplatform brengt in de One WTC toren. Wauw! Dit is absoluut een must do voor elke New York bezoeker.

Dag 7 Gekend en onbekend New York

Times Square, Meatpacking District, SoHo en NoHo, Chelsea, Tribeca… deze stad heeft zoveel wijken met hun eigen karakter dat het moeilijk is om nergens lang te blijven hangen. In het Meatpacking District stappen we op de Highline. Deze oude spoorlijn werd omgetoverd in een park waar je wandelt tot aan het gloednieuwe Hudson Yards. Daar word je getrakteerd op New York’s nieuwste staaltje architectuur: The Vessel.

Dag 8 Fietsen in New York

Manhattan mag dan wel het meest bezocht worden tijdens een bezoek aan de stad, wij zijn benieuwd naar meer en spreken af met onze Nederlandstalige gids. Samen fietsen we over de Williamsburg Bridge een andere wereld in en komen we in de kleurrijke artistieke wijk Williamsburg. Wat een knappe staaltjes kunst krijgen we hier te zien! Elke hoek van de straat verrast ons met handgeschilderde reclames die gewone billboards vervangen. Al fietsend langs de oevers van de Hudson genieten we van een magnifiek zicht op de skyline van Manhattan. Via Brooklyn Heights rijden we de Brooklyn Bridge op. Daarna zetten we onze fiets op stal, want een heerlijk aperitiefje in het oude SeaPort District slaan we niet af.

Dag 9 Trein van New York naar Boston

We verlaten de Big Apple en kijken uit naar de laatste stad van onze stedentrip. Een paar uur later dendert de trein het station van Boston binnen. First things first, want onze magen knorren. We stoppen voor een lunch aan de Quincy Market.

Boston is rijk aan historische locaties en we zitten dan ook al snel op koers met onze wandeling langs de Freedom Trail. De 4 km lange route brengt ons langs 16 historische locaties in de stad. We volgen het pad van rode verf en rode klinkers en krijgen een mooi beeld van de belangrijke plaatsen, gebouwen en personen uit de tijd van de Onafhankelijkheidsoorlog.

Dag 10 Op pad in Boston

We zoeken het hogerop vandaag en beklimmen de Bunker Hill obelisk. We worden beloond met een mooi uitzicht. Eenmaal terug op de begane grond wandelen we naar de wijk Beacon Hill. De Black Heritage Trail kronkelt er door de straten en die wandelen we helemaal af langs vooroorlogse gebouwen waarvan er veel deel uitmaakten van de Underground Railroad; een vluchtweg voor slaven naar het noorden.

Dag 11 Kennis vergaren in Boston

Wie Boston zegt, zegt Harvard. De universiteit is de meest prestigieuze van Amerika en misschien wel de bekendste wereldwijd. We houden wel van de sfeer op een campus en trekken dus naar de Cambridge wijk. Het hart van de universiteit ligt rond Harvard Yard waar de belangrijkste gebouwen en bibliotheken te vinden zijn. Wat verder vinden we Harvard Square waar we van onze koffie nippen en een stukje typische Boston Cream Pie eten. Heerlijk!

Dag 12-13 Vlucht van Boston naar Brussel

Vandaag nemen we afscheid van deze schitterende stad. We hebben enorm genoten van onze stedentrip door Oost-USA. We nemen de terugvlucht over de Atlantische Oceaan en landen, moe maar tevreden, in Brussel.

Verrassend en gevarieerd!

We beleefden een fantastische reis met mooie momenten in Boston, New York en in de meer zuidelijkere staten (Tennessee, North Carolina & Virginia).

Van Wassenhove Rik

Onze Noord-Amerika Experts

Gwendolien

sinds oktober 2003
To travel is to discover.
Afvaart van de Amazone: de mysterieuze stilte en dierenkreten doen je alles vergeten.