De oostkust van Australië beleven

Zand, veel zand

Maak een 4x4 rit op het grootste zandeiland ter wereld: Fraser Island.

Kleurrijke vissen en koralen

Ontdek met een glasbodemboot de prachtige onderwaterwereld van het Great Barrier Reef.

Vissen vangen in Noosa

Waan je een visser en vang typische mud crabs in Noosaville.

Gek van water, koralen en vissen? Ontdek dan al snorkelend het Great Barrier Reef.

Port Douglas is de ideale plaats om te relaxen en te genieten van een cocktail.

De Noosa Everglades zijn een prachtig stukje natuur! Tip: ga er kajakken.

Een tropische natuur, regenwoud, watervallen... Beleef het allemaal!

Dag 1-2 Vertrek uit Brussel naar Sydney

’s Middags vertrekken we vanuit Brussel en reizen we via Dubai naar Australië. De volgende avond komen we aan in Sydney, die al meermaals uitgeroepen is tot de mooiste stad ter wereld. Na aankomst in het hotel maken we ons klaar voor onze eerste nacht ‘Down Under’.

Dag 3-4 Op verkenning in Sydney

We hebben enkele dagen vrije tijd om Sydney te verkennen en daar maken we gretig gebruik van, want er is veel te ontdekken. Nadat we Sydney Harbour met de wereldberoemde Harbour Bridge en het Sydney Opera House verkennen, trekken we naar pittoreske, historische wijken zoals The Rocks en Paddington. De sfeer is helemaal anders in de moderne stadsdelen zoals de CBD en de hippe wijken Kings Cross en Glebe. Wat een diversiteit! We kijken onze ogen uit. We komen tot rust in The Royal Botanical Gardens, The Domain en Hyde Park.

Dag 5 Blue Mountains

Vandaag kiezen we voor een magnifieke excursie naar het schitterende nationale park van de Blue Mountains (optioneel). Dit prachtige park ligt op een boogscheut van Sydney en werd uitgeroepen tot UNESCO Werelderfgoed. De plek is heel bijzonder, want over het park hangt een blauwe waas die afkomstig is van de oliedampen uit de eucalyptusbomen. We genieten er van de mooie panorama’s en gaan tijdens een stevige bushwandeling op zoek naar kangoeroes.

Dag 6 Vlucht van Sydney naar Cairns

Na het ontbijt krijgen we een transfer naar de luchthaven van Sydney waar we inchecken voor onze binnenlandse vlucht naar Cairns. Bij aankomst in Cairns pikken we onze huurwagen op en al snel laten we de stad achter ons. Een prachtige rit met geweldige zichten brengt ons naar de Atherton Tablelands. Wat een indrukwekkend land is dit toch!

Dag 7 Atherton Tablelands

Na het ontbijt laten we ons overweldigen door de verscheidenheid van natuurwandelingen, meren en watervallen. Na een tocht naar de fantastische Millaa Falls trekken we naar de bekende Curtain Fig Tree in Yungaburra. Hopelijk zien we onderweg possums of cassowaries.

Dag 8 Atherton Tablelands - Daintree NP

Langs de unieke wetlands van Mareeba reizen we verder naar Mossman. Een bezoek aan het Mossman Gorge Visitor Centre is een aanrader. We maken er een begeleide wandeling met een Aboriginal gids. Na dit boeiende bezoek reizen we door naar de Daintree River waar we inschepen op de autoferry.

Dag 9 Daintree National Park

We hebben een vrije dag om het mooie, uitgestrekte Daintree National Park met zijn unieke fauna en flora te ontdekken. Dit tot werelderfgoed uitgeroepen regenwoud bevat ’s werelds grootste aantal zeldzame en uitgestorven dieren- en plantensoorten. Hier is Cape Tribulation the place to be. Het is de enige plaats ter wereld waar 2 gebieden werelderfgoed (Great Barrier Reef en Daintree NP) zo dicht bij elkaar liggen. We maken een avontuurlijke tocht tussen de hoge boomtoppen van het regenwoud (optioneel).

Dag 10 Daintree NP - Palm Cove

We steken opnieuw de Daintree River over en rijden naar de leuke kustplaats Palm Cove met zijn gezellige restaurants, leuke winkeltjes en een uitgestrekt strand.

Dag 11 Outer Barrier Reef

Wauw, dit is genieten! We logeren op de ideale plaats om het Great Barrier Reef te ontdekken, het grootste koraalrif ter wereld. Vanaf Cairns vertrekken we met de helikopter naar het Outer Barrier Reef waar we de magnifieke onderwaterwereld verkennen (optioneel). We gaan ook snorkelen en duiken, maar de kinderen vinden het tochtje met een glasbodemboot de max!

Dag 12 Vlucht van Cairns naar Hamilton Island

’s Morgens rijden we terug naar Cairns waar we onze huurwagen inleveren en inchecken voor onze vlucht naar Hamilton Island, in het hartje van de Whitsunday Islands. De Whitsunday eilandengroep bestaat uit 74 eilanden waarvan er slechts 7 toegankelijk zijn voor het publiek, want ze zijn bijna allemaal beschermd gebied. Wist je dat deze continentale eilanden eigenlijk een verzonken bergkam zijn? Hun tropische begroeiing in combinatie met de witte zandstranden en hemelsblauw water maken ze ideaal voor fantastische zeiltochten.

Dag 13-14 Hamilton Island

We genieten volop van de prachtige omgeving. Zo schepen we in voor een unieke zeiltocht met een bezoek aan het prachtige Whitehaven Beach (optioneel). Op de tweede dag varen we mee met een snelle catamaran naar het Outer Barrier Reef waar we al snorkelend en duikend de fantastische koraalriffen ontdekken (optioneel).

Dag 15 Vlucht naar Brisbane - Glasshouse Mountains

Rond de middag worden we naar de luchthaven gebracht voor een binnenlandse vlucht naar Brisbane. Bij aankomst pikken we onze nieuwe huurwagen op en… cruisen maar! We laten de stad achter ons en rijden naar de Glasshouse Mountains, een mystiek silhouet van steile, vulkanische bergtoppen. Hoe dichter we komen, hoe meer we verlangen om de omgeving te ontdekken.

Dag 16 Glasshouse Mountains

We zijn onder de indruk van de ongerepte schoonheid van het hinterland van de Sunshine Coast, een echt paradijs voor bushwalking en spannende klimtochten. We sluiten af met een bezoek aan Australia Zoo, opgericht door de betreurde krokodillenjager Steve Irwin (optioneel).

Dag 17 Glasshouse Mountains - Fraser Island

Langs de vele suikerrietvelden rond Maryborough bereiken we River Heads. We laten de huurwagen achter bij de ferryhaven en schepen in voor een mooie overtocht naar Fraser Island.

Dag 18 Fraser Island

We voelen het, vandaag zal een bijzondere dag worden. Er wacht ons namelijk een begeleide trip per 4x4 om dit fascinerende eiland te verkennen. Fraser Island is UNESCO Werelderfgoed en het grootste zandeiland ter wereld. We genieten met volle teugen van de reusachtige zandduinen, het subtropisch regenwoud en de kristalheldere zoetwatermeren met als bekendste Lake McKenzie. Bij het strand ontdekken we de Maheno, het enige zichtbare scheepswrak van het eiland en tegen het einde van de trip spotten we tot onze grote verbazing een wilde dingo. Erg indrukwekkend!

Dag 19 Van Fraser Island naar Noosaville

’s Morgens nemen we de ferry terug naar het vasteland vanwaar we met onze huurwagen verder reizen. Onze tocht gaat nu zuidwaarts naar de populaire Sunshine Coast. Overnachten doen we in Noosa, ook wel eens het Knokke van Australië genoemd.

Dag 20 Vissen in Noosa

In Noosa zijn er veel mogelijkheden om te genieten en te relaxen. We kunnen een heerlijke wandeling op het strand maken of de ongerepte natuur in trekken op zoek naar koala’s. Het zou ook leuk zijn om de Noosa Everglades met de kajak te verkennen, maar als rasechte Aussies gaan we een halve dag vissen naar de typische mud crabs die een ware delicatesse zijn voor de streek (optioneel). En jawel: het is inderdaad erg lekker!

Dag 21-22 Vertrek uit Brisbane

Een panoramische rit langs de kust brengt ons terug naar Brisbane waar we onze huurwagen inleveren en inchecken voor onze vlucht huiswaarts. Ons fantastisch avontuur ‘Down Under’ zit er jammer genoeg op!

Een enorme verscheidenheid aan natuur en avontuur!

Must sees in Queensland zijn het Great Barrier Reef, het oudste tropisch regenwoud van de wereld aan Daintree, de grootste lavatubes van de wereld aan Undara, de magnifieke eilanden en de hoofdstad Brisbane. Je kan er de kangoeroe in het wild spotten alsmede vele andere dieren die wij in Europa enkel kennen vanuit de zoo. De Australiërs zijn open en vriendelijke mensen.

Lambrechts S.

Opnieuw 'geweldig'

Al 10x down under en het was weer GEWELDIG. Dit komt niet alleen door het feit dat het land zo mooi en fantastisch is, maar ook door de gerustheid die ik heb op mijn trip dankzij de goed regeling door het team van Aussie Tours.

Miranda Jansen

The time of our lives

We enjoyed the many impressions: beautiful scenery, exciting wildlife & extremely friendly people that we met along the way. We want to thank Heidi for her help and congratulate her on the trip that she has designed for us. It was simply perfect. We very much enjoyed travelling with our motor home. Everything went very smoothly and the excursion companies operated on a very high professional level

Jurgen, Fiona & Marcel

We boeken zeker nog eens met jullie

Fantastische reis, helemaal zorgeloos! Alles wat door best of travel geregeld werd, was helemaal naar wens! Wij zijn tevreden klanten en boeken zeker nog eens met jullie.

Sarie Capiau

Wat een avontuur!

Zeven weken en 8200 km roadtrip dwars door Australië (Darwin-Adelaide), en dwars door Queensland! Selfdrive geeft je zoveel vrijheid, alles gezien wat we wilden zien, en zoveel meer! En logies tiptop in orde: op speciale locaties, ecolodges, soms een beetje meer luxe... Ideaal!

Verlaeckt R.

Australië is altijd top!

Naar Australië gaan is altijd een topreis. Vooral als alles goed verloopt: vlucht, hotels en camper! Dit is de basis van alles. Een goed verloop ben ik al gewoon van jullie!

Boone Johan

Onze Oceanië Experts

Soraya

sinds juli 2017
We travel not to escape life, but for life not to escape us.
Je zo klein voelen wanneer je de melkweg ziet in Nieuw-Zeeland zonder lichtvervuiling.

Heidi

sinds november 1995
Travel is the only thing you buy that makes you richer.
Ondergedompeld worden in de authenticiteit van Vanuatu, het onbekende paradijs.