De Tuamotus verkennen per catamaran

Relax!

Ontspan op het zonnedek of in de netten van de catamaran.

Duiken voor gevorderden

Er zijn 2 duiken per dag voorzien (behalve bij aankomst en vertrek).

Actief genieten

Ontdek tal van activiteiten zoals kajakken, vissen, snorkelen, bezoek aan een parelkwekerij…

We voelen ons onmiddellijk welkom op de gastvrije eilanden!

Wauw, wat een mooie onderwaterwereld. We gaan met plezier snorkelen of duiken.

Maar ook op het water is het de moeite. Wat een paradijselijke setting.

Ook aan land ontdekken we echte pareltjes...

Dag 1 Vertrek naar Frans-Polynesië

We vertrekken vanuit Brussel naar London Heathrow. Daarna vliegen we naar Los Angeles en Papeete.

Dag 2 Aankomt in Papeete

We komen aan in Papeete waar we 1 nacht aan land verblijven. Even uitrusten, want morgen beginnen we aan onze 11-daagse cruise.

Dag 3 Vlucht naar Fakarava en start van de cruise

We nemen het vliegtuig van Papeete naar Fakarava. Bij aankomst staat de crew ons glimlachend op te wachten. Nadat we onze intrek nemen in onze comfortabele privécabine krijgen we een rondleiding in het dorpje waar de catamaran ligt aangemeerd. Daarna is er tijd om te duiken, watersporten uit te oefenen en te zwemmen. Helemaal ontspannen genieten we al nippend van een cocktail van de zonsondergang. En wanneer we denken dat onze dag niet meer stuk kan, krijgen we een presentatie over de rest van onze trip én een feestje om de vakantie helemaal in stijl in te zetten.

Dag 4 Bezoek aan een authentiek dorpje

We hijsen de zeilen en varen rustig door de Lagoon naar het meest zuidelijke punt van Fakarava. Onderweg gooien we de vislijnen uit. Na enkele uren varen, leggen we aan bij een authentiek dorpje: Tetamanu. Na een mooie wandeling door het oude dorpsgedeelte met een bezoek aan het kerkje, verkennen we al duikend de onderwaterwereld van Tetamanu. Daarna verkennen we de streek verder per kajak en rapen we bij zonsondergang schelpen op het strand. De dag wordt afgesloten met een exotisch Polynesisch feestje.

Dag 5 Roze zandstranden en duiken

We staan op bij zonsopgang en genieten van het spectaculaire ochtendlicht over de Lagoon van Fakarava. We beginnen de dag met een duik in het water en maken ons na deze verfrissende start klaar voor een excursie naar de roze zandstranden waar we de ongerepte natuur verkennen. Na de lunch is het tijd om nog een duik te doen en te genieten van de zonsondergang over de Lagoon. ’s Avonds vertrekken we naar Tahenea.

Dag 6 Genieten!

We doorkruisen in alle vroegte de indrukwekkende, ongetemde stukjes natuur langs de verlaten stranden van Tahenea. We krijgen tijd om te duiken, te kajakken en zoeken zeldzame schelpen voor onze collectie. Na de lunch maken we in de tender boot een grote toer rond het eiland en keren we terug naar de catamaran voor een deugddoende barbecue bij zonsondergang.

Dag 7 Op zoek naar de reuzenmanta

Bij het ochtendgloren trekken we onze duikflessen aan en gaan op zoek naar de reuzenmanta. We zwemmen tot lunchtijd in het kristalheldere water van de Lagoon en vertrekken in de late namiddag naar Kauehi waar we onze vislijnen uitgooien en tot zonsondergang proberen een aantal grote vissen aan de haak te slaan.

Dag 8 Onze zelf gevangen vis op de barbecue

We verkennen opnieuw het prachtige koraalrif van Kauehi en genieten de rest van de dag van duikexcursies en tal van watersporten. Tegen de avond gooien we weer onze vislijn uit en roosteren we de buit, in het licht van de ondergaande zon, op de barbecue.

Dag 9 Sporten, zwemmen, duiken

Vandaag genieten we van de prachtige omgeving. We sporten, zwemmen en duiken tot aan de lunch en gaan daarna het indrukwekkende rif verkennen en kleurrijke schelpen verzamelen.

Dag 10 Het strand van Toau

De boot hijst vroeg het anker en zet zachtjes koers naar Toau. We genieten van de zonsopgang op zee. Na een heerlijk ontbijt verkennen we het prachtige strand van Toau, waar we fantastische koralen vinden. We doen nog eventjes de duikflessen aan. Na de middag bezoeken we een unieke parelkwekerij waar we leren hoe de lokale bevolking parels uit het zeewater wint. Daarna genieten we tijdens een heerlijke barbecue van de zonsondergang.

Dag 11 Kokosmelk proeven

Een spectaculaire zonsopgang over de prachtige Lagoon van Toau maakt ons wakker. Na onze duik, gaan we aan land en proberen we verschillende soorten kokosmelk tijdens een authentieke proeverij. Na de lunch genieten we van een tweede duik, de zon, zee en het strand waar we genieten van een lekker etentje.

Dag 12 Cocktails en een feestje

We varen vroeg terug naar het Noorden van Fakarava. We krijgen tijd om al duikend en snorkelend het koraalrif in de bekende Garuae pass te bezichtigen. Na de lunch is er nog tijd om te duiken en niet veel later vertrekken we naar Rotoava waar ons cocktails, de laatste zonsondergang en een afscheidsfeestje wachten.

Dag 13 Terug naar Papeete

We verkennen nog even een dorp in Rotoava, duiken voor de laatste keer de zee in voordat we terug het vasteland opzoeken en naar de luchthaven vertrekken. We vliegen terug van Fakarava naar Papeete. Hier blijven we één nachtje slapen, wetende dat deze leuke trip aan z’n einde komt.

Dag 14-16 Terug naar België

Vanaf Papeete nemen we de vlucht naar Los Angeles. Daar schepen we in richting Londen. Vanaf London Heathrow nemen we de vlucht naar Brussel. Back to reality.

Onze Oceanië Experts

Heidi

sinds november 1995
Travel is the only thing you buy that makes you richer.
Ondergedompeld worden in de authenticiteit van Vanuatu, het onbekende paradijs.