Doorkruis het Noorder- en Zuidereiland van Nieuw-Zeeland

Groepsreis door heel Nieuw-Zeeland

Ontdek zowel het Noorder- als het Zuidereiland in een groep van maximum 18 personen.

Fjorden, meren en nationale parken

Laat je verbazen door de veelzijdigheid van dit land en de verbluffende natuur.

Gevarieerd programma

Geniet regelmatig van vrije momenten en bepaal zelf je (optionele) activiteiten.

Geniet van het prachtige landschap tijdens je verkenning van het Noorder- en het Zuidereiland.

Onderweg zie je het dagelijkse leven van de inwoners.

Beide eilanden zijn doorspekt met mooie meren en lagunes.

Trek je hiking boots aan en ga te voet op ontdekking in deze groene bestemming.

Neem jij een typisch souvenir mee naar huis?

Dag 1-2 Vertrek naar Auckland

We vertrekken naar het ‘Land van de Lange Witte Wolk’. We vliegen eerst van Brussel naar Dubai, en de dag erop naar Auckland.

Dag 3 Hallo Nieuw-Zeeland!

Bij aankomst in Auckland droppen we de bagage in het hotel en wandelen we daarna eventjes door de stad. Fijn om even de batterijen op te laden en alvast te proeven van Auckland.

Dag 4 Grootste Kauri-boom ter wereld

Onze rondreis gaat van start! Langs het wijngebied Kumeu gaan we op weg naar Hokianga en stoppen we bij het Kauri-museum. Hier leren we alles over de plaatselijke flora en fauna. ’s Avonds maken we een wandeling naar de grootste Kauri-boom ter wereld. Die is maar liefst 51 meter hoog. Indrukwekkend!

Dag 5 Bay of Islands

In Hokianga Harbour maken we een cruise die vertrekt vanaf het punt waar de eerste Maori’s 1000 jaar geleden aan land kwamen. Best een belangrijke baai dus. Daarna reizen we verder langs de ruige en prachtige kust van Matauri Bay, Kerikeri en Waitangi.

Dag 6 Zwemmen met dolfijnen

Na een lekker ontbijt stappen we opnieuw aan boord van een cruiseboot voor een tocht door de Bay of Islands. Deze keer krijgen we de mogelijkheid om met dolfijnen te zwemmen. En we hebben geluk: de beestjes laten zich heel dicht bij de boot zien.

Dag 7 Glimwormen

Naar deze excursie hebben we enorm uitgekeken. Vandaag gaan we namelijk naar de grotten van Kawiti, die bomvol met glimwormen zitten. Het is alsof iemand glow-in-the-dark sterren op de rotswanden geplakt heeft, zo fel lichten de wormen op. Wat een bijzonder gezicht!

Dag 8 Verder naar het zuiden

Als we opstaan, regent het een beetje, maar zodra we klaar staan om te vertrekken is het droog. Gelukkig maar, want vandaag maken we een wandeling door de mooie Karangahake gorge. In de namiddag passeren we kiwi plantages en maken we een boottocht over Lake Rototi. Daarna is het tijd om te relaxen.

Dag 9 Rotorua

We hebben een vrije ochtend en slapen ietsje langer dan anders. In de middag bezoeken we Lake Tarawera en gaan we op verkenningstocht door de stad Rotorua met o.a. het bekende Maori-museum en het Rainbow Springs Kiwi Wildlife Park.

Dag 10 Modderpoelen bij Wai-O-Tapu

We gaan vandaag naar het thermisch gebied Wai-O-Tapu. Het is fascinerend om te zien hoe de modder uit de grond op komt borrelen. We zijn onder de indruk van dit geothermische, aparte landschap. Onderweg naar het Tongariro NP maken we een stop bij de machtige Huka Falls.

Dag 11 Op weg naar Napier

Napier is een stadje die in art-deco werd gebouwd en de sfeer is hier heerlijk relaxt. We krijgen een rondleiding en gaan een stukje wandelen. Daarna is het tijd voor een smakelijke wijnproeverij met lekkere wijn uit de regio. Gezondheid!

Dag 12 Dwars door de wijnregio

Nadat we gisteren de lekkere wijn uit de regio geproefd hebben, zijn we heel benieuwd naar de wijngaarden zelf. Gelukkig blijkt dat we vandaag dwars door de wijngaarden gaan touren. We bezoeken het charmante Greytown, dat ook wel bekend staat als het hart van de wijnstreek van Wairapa.

Dag 13 Naar het Zuidereiland

Vandaag laten we het Noordereiland achter ons. We zijn benieuwd of het Zuidereiland ons net zo zal betoveren… Het begint in ieder geval al goed met een rit door de wereldberoemde Marlborough wijnstreek. Daarna rijden we door naar St. Arnaud, een pittoresk stadje aan Lake Rotoiti.

Dag 14 Abel Tasman National Park

We hebben een vrije dag om de regio te verkennen. We beslissen om het Abel Tasman NP te ontdekken. Het is het kleinste park van Nieuw-Zeeland en werd in de 17de eeuw ontdekt door de Nederlander Abel Tasman. Het parkstaat bekend om zijn prachtige goudgele stranden.

Dag 15 Schilderachtige vergezichten

Via de Pelorus Bridge en Blenheim gaan we naar de oostkust. De kustlijn met de Kaikoura Range op de achtergrond is adembenemend mooi. In de namiddag kunnen we een whale watching regelen of zwemmen met dolfijnen (allebei optioneel).

Dag 16 Het echte Nieuw-Zeelandse leven

De route brengt ons iets zuidelijker, richting Mount Cook. Onderweg lunchen we op de Akauni Farm. De eigenaars van deze boerderij zijn heel vriendelijk en vertellen enthousiast over hun leven hier. We zouden bijna zelf zin krijgen om hier een boerderij te beginnen!

Dag 17 Op naar Queenstown

Op aanraden van de gids staan we vandaag vroeg op om in alle stilte in het dal bij Mount Cook te wandelen. We krijgen er geen spijt van: wat een rust en ruimte! Daarna rijden we naar Queenstown, wat ook wel de avonturenhoofdstad van Nieuw-Zeeland genoemd wordt. Dat belooft!

Dag 18 Cruisen door de fjorden

Toegegeven, wij waren zelf ook nogal verbaasd toen we hoorden dat we een cruise door de Nieuw-Zeelandse fjorden gingen maken. Vroeger wisten we niet eens dat hier fjorden te vinden waren. De Milford Sound Cruise is prachtig en we kunnen deze excursie wel tot één van de hoogtepunten van deze reis rekenen.

Dag 19 Vrije dag in Queenstown

Er zijn vandaag geen activiteiten gepland, maar wij boeken een rafting en genieten van het ruige water.

Dag 20 Wanaka

We laten Queenstown achter ons en vertrekken naar Wanaka. Onderweg bezoeken we het voormalige goudmijnstadje Arrowtown. Eenmaal in Wanaka kunnen we kiezen uit een wandeling, een fietstocht of een kajaktocht. Na gisteren hebben we even genoeg water gezien en besluiten we om te gaan wandelen.

Dag 21 Wandelen in het Mount Aspring NP

Vanaf Lake Wanaka rijden we naar het Mount Aspring National Park. De wandelpaden zijn heel duidelijk aangegeven waardoor je weg niet kan kwijtraken. Onderweg komen we een aantal prachtige watervallen tegen. Daarna zetten we koers naar de ruige westkust van het Zuidereiland. Bij Ship Creek maken we een strandwandeling vooraleer we de reis verderzetten naar Franz Josef.

Dag 22 De Okarito lagune

Net wanneer we denken dat we al het moois gezien hebben, gaan we naar de Okarito-lagune. Hier kunnen we kajakken of genieten van een boottocht. In de namiddag besluiten we een rondvlucht over de Southern Alps te maken (optioneel) en opnieuw valt onze mond open van verbazing. Wat is het hier toch mooi!

Dag 23 Slapen naast de Pancake Rocks

Het reisdoel van vandaag is Punakaiki, wat bekend staat om zijn bijzondere Pancake Rocks. Wanneer we in ons hotel inchecken, zijn we blij verrast dat we pal naast deze rotsen slapen.

Dag 24 Naar Christchurch

We sluiten de rondreis af in stijl. We rijden door de adembenemend mooie Otira Gorge naar het bergdorp Arthur’s Pass waar we een prachtige wandeling maken. Maar daarna is het echt tijd om richting Christchurch te gaan.

Dag 25-26 Vanuit Christchurch naar huis

Dag Nieuw-Zeeland, we gaan jou en je vriendelijke bewoners missen! We vliegen vanuit Christchurch eerst richting Sydney en dan naar Dubai. Op onze laatste dag onderweg vliegen we van Dubai naar Brussel en worden met een stralende glimlach opgewacht in de luchthaven.

Onze eerste 'grote' reis en onmiddellijk een schot in de roos! Dit smaakt naar meer!

Nieuw-Zeeland is eerst en vooral een fantastische bestemming, met prachtige natuur en super vriendelijke mensen. Ten tweede was de reis ook fantastisch georganiseerd, zelfs de kleine wijzigingen die nodig waren wegens weeromstandigheden werden duidelijk gecommuniceerd. Wij hadden de tijd van ons leven en zitten al te brainstormen over nieuwe bestemmingen.

Van Eeckhoudt M.

Een aanrader voor jong en oud!

Ik raad iedereen aan om een bezoek te brengen aan Nieuw Zeeland! Je kan er nog echt de natuur beleven zoals het honderden jaren geleden moet geweest zijn, een aanrader voor jong en oud!

Reyniers J.P.

Fantastische trip!

Het was een fantastische reis! Perfect georganiseerd! Voor herhaling vatbaar!

Sabine Dejaeghere

Perfect georganiseerd!

Prachtige dingen gezien! Veel uitleg van de gids. Zeer vriendelijke, aangename gids.

Marc Asselman

Een onvergetelijke reis, zeker een aanrader!

Voor het eerst een maand vakantie genomen en direct naar de andere kant van de wereld gereisd. Moeilijk om te weten waar te beginnen. Best of travel maakte een geweldige planning met veel afwisseling en geweldige verblijfplaatsen. Drukke en rustige dagen waren afgewisseld en alles was goed geregeld! De eerste keer dat we via een reisbureau werken maar zeker een aanrader! Een onvergetelijke reis!

Meulemans J.

The time of my life!

I had the time of my life in Australië & Nieuw-Zeeland! Mijn verwachtingen werden volledig ingelost!

Uyttendaele Marina

Een opeenvolging van "wauw's"

Je verwacht heel wat van de reis naar Nieuw-Zeeland, maar je krijgt nog veel meer. Het land is een opeenvolging van wauw's.

Luc Devloo-Casier

Onze Oceanië Experts

Soraya

sinds juli 2017
We travel not to escape life, but for life not to escape us.
Je zo klein voelen wanneer je de melkweg ziet in Nieuw-Zeeland zonder lichtvervuiling.

Heidi

sinds november 1995
Travel is the only thing you buy that makes you richer.
Ondergedompeld worden in de authenticiteit van Vanuatu, het onbekende paradijs.