Groepsreis van Sydney naar Cairns

Ontmoeting met andere nationaliteiten

Reis van Sydney naar Cairns in kleine groep (maximum 16 personen).

Eten en drinken in Hunter Valley

Maak een boeiende toer in Hunter Valley om wijn, kaas, chocolade en biologische wodka te proeven.

Koala’s redden

Bezoek een ziekenhuis voor koala’s in Port Macquarie.

Ga op ontdekking naar het grootste zandeiland ter wereld.

Het Great Barrier Reef is de ideale plaats om de kleurrijke onderwaterwereld te leren kennen.

Ontmoet tijdens de reis andere nationaliteiten. Misschien wel vrienden voor het leven?

Dag 1-2 Vlucht van Brussel naar Sydney

Australia, here we come! In Brussel nemen we de vlucht naar Hong Kong. Aansluitend vliegen we verder naar Sydney voor onze eerste nacht ‘Down Under’.

Dag 3 Flaneren in Sydney

’s Morgens nemen we deel aan een begeleide excursie om een allesomvattende indruk te krijgen van deze bruisende metropool (optioneel). Na deze interessante rondleiding nemen we de tijd om de beroemde Sydney Opera binnenin te bezoeken. ’s Avonds leren we onze medereizigers kennen tijdens een gemeenschappelijk diner en duiken we nog even het nachtleven in.

Dag 4 Samen de stad ontdekken

’s Morgens ontmoeten we onze gids en verkennen we Sydney te voet. Onze tocht gaat langs de Harbour Bridge en het operagebouw waarna we de ferry nemen naar Watsons Bay. Als lunch proeven we de klassieker ‘fish & chips’ en daarna wandelen we langs de steile klippen van de haven. We krijgen indrukwekkende rotsschilderingen van de Aboriginals te zien. Als kers op de taart spotten we in de verte enkele dolfijnen en een walvis!

Dag 5 Via Hunter Valley naar Newcastle

We verlaten Sydney en ontdekken in een wildpark, samen met de ranger, koala’s en kangoeroes. Zo’n schattige dieren! Daarna degusteren we in het hart van het wijnbouwgebied Hunter Valley heerlijke wijn, kaas, chocolade en biologische wodka. Vervolgens maken we ons klaar voor een bezoek aan de zonnige havenstad Newcastle. Hier sluiten we de dag gezellig af met lokale livemuziek. Heerlijk!

Dag 6 Port Macquarie

Op het schilderachtige Lakes Way wandelen we langs de kust en genieten we van een fantastisch uitzicht op het water. We krijgen de mogelijkheid om te relaxen aan het strand, maar wij gaan voor meer avontuur. Het is moeilijk kiezen tussen stand-up paddling of varen met een kajak, maar wij gaan voor het laatste. Later op de dag maken we een ontspannende boottocht bij zonsondergang vanaf Port Macquarie. En daar zijn ze weer: de dolfijnen duiken vlakbij onze boot in en uit het water.

Dag 7 Rit naar het Dorrigo National Park

In Port Macquarie bezoeken we het ziekenhuis voor koala’s, waar zieke of gewonde koala’s weer opgepept worden. Daarna trekken we verder naar het prachtige Dorrigo National Park, dat bekend staat om zijn weelderige, subtropische regenwoud en zijn watervallen. We sluiten de dag af in een traditionele pub. We voelen ons als echte Australiërs: cheers, mate!

Dag 8 Op naar Byron Bay

Byron Bay is het meest oostelijke punt van het Australische vasteland, maar voor we daar aankomen, bezoeken we eerst nog de Dangar Falls. Hier krijgen we de mogelijkheid om een frisse duik te nemen bij de watervallen en het meer. Daar zeggen we geen ‘nee’ tegen!

Byron Bay is een idyllisch dorp dat bekend staat als surfparadijs met een uitgestrekte kust, goudgeel strand en vriendelijke bewoners. Op een bio-boerderij genieten we van een smakelijke lunch, bereid met verse, lokale ingrediënten. We bezoeken de lokale vuurtoren voor enkele mooie foto’s en turen opnieuw in de zee om dolfijnen en walvissen te spotten.

Dag 9 Vrije dag

Vandaag hebben we een vrije dag. Wie dat wil, kan rustig aan het strand genieten van de zon, maar wij verkennen de hippiebuurt van Byron Bay met vele winkeltjes, boetieks, bars en restaurants. Na de lunch bekijken we het aanbod aan (optionele) activiteiten: surfen, yoga, parachutespringen of kajakken. We rapen al onze moed bij elkaar en schrijven ons in voor een unieke parachutesprong. Wauw, wat een ervaring!

Dag 10 Noosa

‘s Morgens steken we de grens over met Queensland, de ‘Sunshine State’. We rijden naar Noosa, een zonovergoten plek waar surfers hun kunsten tonen in één van de beste surfspots van Australië. In het Noose National Park spotten we koala’s. Daarna genieten we van een adembenemende zonsondergang met zicht op het hinterland van de Sunshine Coast. ’s Avonds verkennen we de levendige stad en ontdekken we het nachtleven.

Dag 11 Fraser Island

Vandaag staat er een 4x4 dagexcursie naar Fraser Island op het programma, het grootste zandeiland ter wereld. We ontdekken het regenwoud, dat in het zand groeit, baden in de kristalheldere zoetwatermeren, genieten van het oneindige, glinsterende strand dat tegelijk ook de snelweg is en we observeren dingo’s. Na onze terugkeer naar Noosa kiezen we voor een rustige avond om verder te relaxen.

Dag 12 Via Brisbane naar Airlie Beach

We rijden naar Brisbane en nemen een korte vlucht naar Airlie Beach, het vertrekpunt voor excursies naar de Whitsunday Islands. We ontdekken het bekende vakantieoord op eigen houtje, genieten van een drankje met de locals in een coole bar en gaan zwemmen in het openluchtzwembad. Het was alweer een zalige dag!

Dag 13 Ontdekking van de Whitsunday Islands

Vandaag wordt een leuke dag, want we maken een bootexcursie naar Whitsunday Island met het beroemde Whitehaven Beach, een strand zoals je op de postkaartjes ziet. Het parelwitte zand, de azuurblauwe zee en de dichtbegroeide vegetatie maken van deze plek een fantastische reisbestemming. We gaan snorkelen om de kleurrijke koralen te ontdekken, tussen ongelooflijk veel vissen en schildpadden. Na onze retour naar Airlie Beach duiken we nog even de levendige stad in.

Dag 14 Naar Tully

Langs suikerrietplantages rijden we verder naar Mission Beach. We checken in bij het hotel en bezoeken vervolgens het historische Tully. Daar ontmoeten we een Aboriginal familie bij een afgelegen drinkplaats voor dieren (Alligators Nest in Tully Gorge National Park). We hebben de mogelijkheid om een verfrissende duik te nemen.

Samen met een lokale kunstenaar leren we veel bij over de schilderkunst en tijdens een barbecue komen we heel wat te weten over de lokale cultuur. Daarna keren we terug naar Mission Beach.

Dag 15 Atherton Tablelands - Cairns

We beginnen de dag met een lekker ontbijt in een lokaal café en vervolgen onze reis in noordelijke richting. Onderweg ontdekken we de Atherton Tablelands, de hoogvlakte ten zuidwesten van Cairns. Hier zien we de Curtain Fig Tree, een fraaie waterval in dichtbegroeid tropisch regenwoud en Lake Eacham, een kratermeer met kristalhelder water. We sluiten onze dag af in Cairns, één van de meest levendige, tropische en dynamische steden van Australië.

Dag 16 Great Barrier Reef

Vandaag bezoeken we een populaire highlight van vele Australië-reizen: we maken een dagexcursie naar het Great Barrier Reef! Daar ontdekken we de kleurrijke onderwaterwereld tijdens het snorkelen.

Na deze schitterende ervaring maken we een korte stop in het hotel, waarop een gemeenschappelijk afscheidsdiner volgt. Samen met onze medereizigers kunnen we terugdenken aan de vele magnifieke ervaringen die we de voorbije twee weken samen hebben meegemaakt. Niets is zo leuk als foto’s en verhalen uitwisselen met onze nieuwe vrienden!

Dag 17 Cairns

Onze rondreis eindigt na het ontbijt, maar wij beslissen om nog een dagje langer in Cairns te blijven. We maken een dagexcursie naar het Daintree National Park (optioneel), waar we kennismaken met het tropische regenwoud. Het is hier dat wildlife-icoon Steve Irwin overleden is.

Dag 18-19 Vertrek naar huis

Time’s up! We nemen de vlucht naar Hong Kong en daarna naar Brussel. Ongelooflijk hoe snel de tijd voorbijgevlogen is!

Enorm genoten

Bedankt voor het samenstellen van mijn fantastische reis, ik heb er echt heel erg van genoten. Australië zit in mijn hart!

B. Hoffmeister

Onze Oceanië Experts

Soraya

sinds juli 2017
We travel not to escape life, but for life not to escape us.
Je zo klein voelen wanneer je de melkweg ziet in Nieuw-Zeeland zonder lichtvervuiling.

Heidi

sinds november 1995
Travel is the only thing you buy that makes you richer.
Ondergedompeld worden in de authenticiteit van Vanuatu, het onbekende paradijs.