Het mooiste van Tanzania

Wildlife in de Ngorogoro krater

Ga op een onvergetelijke safari in de wereldberoemde krater

Culturele wandeling

Smaak het echte Afrika in het Mto Wa Mbu dorp

Serengeti

Ontdek de natuurwonderen en wilde dieren van de Serengeti

Ga meerdere keren op safari en ontdek (schattige) dieren!

Geniet van adembenemende landschappen.

Fingers crossed dat we de Big Five spotten!

Dag 1 Vlucht naar Addis Abeba

We vertrekken ’s avonds uit Brussel naar Addis Abeba, waar we de volgende morgen aankomen.

Dag 2 Aankomst in Kilimanjaro - Arusha

Al vanaf onze eerste minuut op Afrikaanse bodem, voelen we de gekende ontspannen sfeer. Dit gevoel hebben we de rest van de dag, want eenmaal aangekomen in onze lodge is het relaxen geblazen. En met prachtig zicht op de magnifieke Mount Kilimanjaro krijgen we zo al een eerste indruk van de ongerepte, maar vooral indrukwekkende Afrikaanse natuur.

Dag 3 Wilde dieren in Tarangire NP

In de ochtend wacht onze privégids ons op en brengt hij ons naar Tarangire National Park waar we net op tijd voor de lunch arriveren. Met zicht op de uitgestrekte vlaktes genieten we van het lekkere buffet.

Tarangire National Park vormt de ideale omgeving om vele soorten dieren te spotten. Met onze camera in de aanslag nemen we plaats in de jeep en zitten we vol spanning te wachten tot we de eerste wilde dieren kunnen bewonderen. Olifanten, leeuwen, impala’s, gazelles, buffels, gnoes, zebra’s, luipaarden,… Ze passeren hopelijk allemaal de revue. Wat een magisch gevoel geeft dit toch!

Dag 4 Safari in Tarangire NP

Na het voorproefje van gisteren, is het moeilijk wachten op onze volgende safari. Gelukkig staat er vandaag zowel een ochtend- als namiddagsafari op het programma. Dit keer hebben we niet alleen oog voor de dieren, maar beseffen we ook dat de omgeving minstens even uniek is. De typische Afrikaanse baobab- en acaciabomen zijn hiervan het beste bewijs.

Dag 5 Couleur locale in Karatu, Lake Manyara

’s Ochtends vertrekken we richting Lake Manyara. Onderweg strekken we in het Mto Wa Mbu dorp onze benen tijdens een culturele wandeling. Het is een echte oogopener om de lokale levensstijl in de authentieke huisjes te zien. Na ook een bezoekje aan de lokale school en een bananenplantage zetten we onze tocht verder.

In de namiddag verkennen we het Lake Manyara National Park, dat grotendeels uit water bestaat. Het is enorm indrukwekkend om aan de oevers duizenden vogels te zien waaronder vele flamingo’s.

Dag 6 Wild spotten in Ngorongoro

De volgende morgen dalen we af in de wereldberoemde krater. Hier verblijven er minstens 30.000 wilde dieren waardoor dit één van de dichtstbevolkte wildparken ter wereld is! Wild spotten is hier dan ook helemaal niet moeilijk. We rijden van kudde naar kudde en zien neushoorns, zebra’s, leeuwen, gnoes, hyena’s, luipaarden, olifanten en zelfs de bedreigde zwarte neushoorn! Wat een spannende dag.

Dag 7 Serengeti National Park

Vandaag reizen we verder naar de eindeloze savannes in de beroemde Serengeti. Na de lunch trekken we erop uit naar onze eerste safari in één van de grootste wildreservaten van Afrika. Tijdens de maanden juli tot oktober trekt de grote migratie door het noorden van Serengeti. We hebben geluk en zijn getuige van dit unieke spektakel! Overnachten doen we in een luxueuze tent, gelegen middenin het nationale park. Een unieke belevenis die onze safari helemaal af maakt.

Dag 8 Serengeti National Park

We genieten opnieuw van een volledige dag in dit geweldige park. We zien hoe de leeuwen uitrusten in de schaduw van een acacia terwijl de gazellen rondspringen en een giraf in de verte staat te herkauwen. Dit is Afrika! De Serengeti is een waar paradijs, dus hebben we onze camera continu in de aanslag!

Dag 9 Safari in de Serengeti

We krijgen er maar niet genoeg van. Ook vandaag gaan we op zoek naar dieren die verscholen zitten tussen de graslandschappen.

Dag 10 Vlucht naar Arusha - Addis Abeba

In de ochtend gaan we een laatste keer op game drive. Aansluitend worden we naar de startbaan gebracht waarna we richting Arusha vliegen. Hier genieten we nog van een laatste lunch voor we vertrekken voor onze internationale terugvlucht.

Dag 11 Aankomst Brussel

Na ons verbluffende Afrikaanse avontuur landen we terug in België.

Niet te overtreffen ervaring!

Organisatie van transfers perfect. Accommodatie overtrof alle verwachtingen. Hebben de big five meermaals kunnen bewonderen (zelfs de big nine) mede dankzij onze onovertroffen gids; een onuitputtelijke bron van informatie en kennis. Ons reisgezelschap van 7 (10 tot 70 jaar) is unaniem in zijn oordeel: een onvergetelijke, niet te overtreffen ervaring.

Judo Vaeremans

Voortreffelijke service!

Opnieuw hebben jullie ons enorm verrast met bijzondere authentieke plekken te selecteren. Ook de voortreffelijke service en snelle oplossing die Riet gevonden had om de Lufthansa staking op te vangen werd enorm geapprecieerd. Hartelijk dank hiervoor.