In alle vrijheid kennismaken met Nieuw-Zeeland

Oude bomen en zeldzame vogels

Ga op ontdekking in het 60.000 hectare grote Whirinaki Forest.

Unieke 2-daagse

Verken het prachtige fjordenlandschap van Queen Charlotte Sound.

Beleef de Routeburn Track

Maak één van de mooiste dagwandelingen in Nieuw-Zeeland.

Laat je verrassen door de prachtige natuur van Nieuw-Zeeland.

Ga wandelen op spectaculaire locaties.

Spot de lokale wildlife.

Ga hiken op één van de bekendste tracks van het land: de Queen Charlotte Track.

Hoeveel keer zou je 'wauw' zeggen tijdens deze trip?

Dag 1-3 Aankomst in Auckland

Met een overstap in Dubai vliegen we naar Auckland. Bij aankomst op dag 3 worden we op de luchthaven opgewacht en naar ons hotel gevoerd waar alle informatie voor ons klaar ligt. Maar eerst gaan we slapen zodat we morgen fris en monter aan onze ontdekkingsreis kunnen beginnen!

Dag 4 Toeren langs de westkust van Auckland

Onze huurwagen wordt netjes afgeleverd bij het hotel en we zetten meteen koers naar de kust. In Muriwai bezoeken we de jan-van-genten kolonie. We hebben nog nooit zoveel vogels bijeen gezien! Daarna rijden we door naar het Coromandel schiereiland, onze volgende bestemming.

Dag 5 Coromandel schiereiland

Vandaag rijden we naar het noorden van het schiereiland. Hier wandelen we de 4 uur durende Coromandel Coastal Walkway. Het is vandaag niet zo warm waardoor de wandeling prima te doen is. De eerste indrukken van Nieuw-Zeeland zijn zo mogelijk nog beter dan we hadden kunnen dromen!

Dag 6 Coromandel - Whangamata

We krijgen maar niet genoeg van Coromandel en trekken zuidwaarts naar Whangamata. Onderweg bezoeken we Cathedral Cove en stoppen we bij Hahei Beach. Vooral de wandeling in Wentworth Valley is indrukwekkend, want die leidt ons naar de bekendste waterval van het schiereiland: de Wentworth Falls. Wat een kracht!

Dag 7 Thermische activiteiten

In de ochtend rijden we naar Rotorua. Deze plek staat bekend als het centrum van de Maori cultuur. Daarnaast komen veel mensen hier naartoe omwille van de thermische activiteit. We besluiten het thermische centrum van Whakarewarewa te bezoeken. We sluiten de middag af met een ontspannend bad in de Polynesian spa. Heerlijk, we komen helemaal tot rust.

Dag 8 Honderdjarige boomsoorten en zeldzame vogels

We wandelen bijna de hele dag in het Whirinaki Forest. Dit gebied is maar liefst 60.000 hectare groot en er zijn prachtige, oude bomensoorten en zeldzame vogels te vinden zoals de karearea (valk) of de kaka (papegaai). ’s Avonds zijn we moe, maar ontzettend tevreden van deze dag in de natuur.

Dag 9 Op naar Tongariro

Het is tijd om door te reizen naar het Tongariro National Park. Hier zijn maar liefst 3 actieve vulkanen te vinden en dat klinkt best wel spannend. Tongariro is één van de oudste en mooiste nationale parken van het land dus dat belooft. We rijden ernaar toe via de Thermal Highway richting Taupo. Onderweg stoppen we bij Wai-o-tapu Thermal Wonderland, de Aratiatia Rapids en natuurlijk de Huka Falls.

Dag 10 Fantastisch mooie hike

We gaan vroeg op pad om onder begeleiding van een gids het gebied te verkennen. We wandelen door verschillende soorten vegetatie: via de alpine bush naar bijna kale vlaktes en door weelderige wouden. We zien onderweg intens groene meren, kraters, de hete bronnen van Ketetahi en het sprookjesachtige Mangatepopo dal. Wij snappen wel waarom de Tongariro Crossing bekend staat als één van de mooiste wandelingen ter wereld. Dit is ongetwijfeld één van de hoogtepunten van onze reis.

Dag 11 City life

Vandaag rijden we naar de hoofdstad van Nieuw-Zeeland: Wellington, ook wel de ‘windy city’ genoemd. Het is een leuke, bruisende stad gelegen aan Port Nicholson, één van de mooiste natuurlijke havens die we ooit hebben gezien hebben. We toeren rond in het centrum en bezoeken het nationale Te Papa museum.

Dag 12 Met de boot naar Queen Charlotte Sound

We nemen de wagen mee op de veerboot naar Queen Charlotte Sound. De boottocht zelf is al een hele ervaring en we kunnen ons geluk niet op als we dolfijnen omhoog zien springen uit het water. In de namiddag wandelen we kort door het uniek fjordenlandschap. Het is hier zo mooi!

Dag 13 Wandelen op de Queen Charlotte Track

Uiteraard willen we veel meer van deze bijzondere plek zien en dus gaan we wandelen over de Queen Charlotte Track. Daarna gaan we met de boot terug naar ons resort. Wedden dat we weer als rozen slapen?

Dag 14 Dagje in de auto

Na een heerlijke 2-daagse is het tijd om terug te varen. We varen naar Picton en rijden via Havelock, Nelson en Motueka naar Marahau in het Abel Tasman National Park.

Dag 15 Abel Tasman National Park

Naar deze dag hebben we enorm uitgekeken: vandaag gaan we het Abel Tasman National Park verkennen! Met de boot worden we naar het beginpunt van onze wandeling gebracht. Daarna wandelen we zo’n 5 à 6 uur langs de kust. We zien verlaten strandjes, intens groene wouden en prachtige gouden zandstranden. De kers op de taart zijn de spelende robben die we spotten in het water.

Dag 16 Langs de westkust naar Punakaiki

We rijden via Murchison en Westport langs de fascinerende westkust naar Punakaiki. Bij Cape Foulwind zien we opnieuw een robbenkolonie. Wat een indrukwekkende diertjes zijn het toch. Verder zien we de beroemde Pancake Rocks. Deze gesteentes zijn door erosie ontstaan en zien er echt uit als pannenkoeken!

Dag 17 Paparoa National Park

Vandaag staat het 2de nationale park van onze reis op de planning! We trekken een ganse dag door het weelderige regenwoud. Het is hier nog heel wild en ongerept waardoor je echt het gevoel hebt dat je in een oerbos terecht bent gekomen. Omdat het mooi weer is en we nog een paar uur hebben vooraleer het donker wordt, besluiten we nog een kajaktocht op de rivier te maken (optioneel).

Dag 18 Regenwoud aan de voet van een gletsjer

Tot vandaag wisten we niet dat het bestond: een regenwoud dat groeit aan de voet van een gletsjer. Maar hier in Nieuw-Zeeland kan blijkbaar alles en we wandelen door de prachtige jungle naar de Franz Josef gletsjer.

Dag 19 Lange rit naar Wanaka

We hebben opnieuw een pittige rit voor de boeg. We stoppen onderweg geregeld om de benen te strekken en wat meer van de omgeving te zien. De duinen aan de kust voor Haast zijn alvast een aanrader. Vervolgens komen we aan in Wanaka, onze eindbestemming van de dag.

Dag 20 Trekking langs gletsjers

De rust en ruimte in Nieuw-Zeeland blijven ons verbazen. We wandelen op de Rob Roy Glacier track en we komen weinig andere toeristen tegen. Heerlijk om in dit alpengebied al wandelend tot rust te komen en onze ogen de kost te geven: gletsjers, sneeuw, steile rotswanden en watervallen. Wat een land!

Dag 21 De hoogste pas van Nieuw-Zeeland

Via de Crown Range, officieel de hoogste pas van Nieuw-Zeeland, rijden we langs Lake Wakatipu naar Te Anau, onze volgende uitvalsbasis.

Dag 22 Fiordland National Park

Het volgende nationale park van onze reis staat op het programma. In kleine groep maken we een excursie naar Milford Sound en een boottocht in de fjord, helemaal tot aan de Tasman Sea. Daarna gaan we nog een aantal uur zelfstandig op pad. We wandelen op de beroemde Routeburn Track, die bekend staat als één van de mooiste wandelingen van het land.

Dag 23 Op naar Queenstown

In de ochtend wandelen we nog wat door Fiordland, waarna we in de auto stappen om naar Queenstown te rijden. Dit is één van de mooist gelegen steden ter wereld.

Dag 24 Vrije dag

Vandaag hebben we niets op de planning staan en we besluiten om het rustig aan te doen. We wandelen wat rond, maken een boottocht met een jetboat en komen bij van de voorbije dagen.

Dag 25 Alpiene fauna en flora

We laten de stad achter ons en rijden naar Mount Cook. In 2 uur tijd wandelen we naar de voet van de Southern Alps en leren we de lokale fauna en flora kennen.

Dag 26 Het stadsleven van Christchurch

Onze rondreis door Nieuw-Zeeland zit er bijna op. We rijden via het turkooisblauwe Lake Tekapo naar Christchurch. Het is leuk om het gezellig drukke stadsleven te proeven. We gaan lekker uit eten en toosten op een prachtige vakantie.

Dag 27-28 Vertrek huiswaarts

Dag Nieuw-Zeeland, bedankt voor alles en hopelijk tot ziens! We leveren de huurwagen in en vliegen van Christchurch naar Sydney en vervolgens naar Dubai. Na een laatste vlucht zijn we terug in België.

Goede voorbereiding

Nieuw-Zeeland was een ongelofelijk avontuur en dit mede dankzij jullie goede voorbereidingen en prima reservaties van appartementen, hotels en motels variërend van goed tot luxueus. Ook qua uitstappen verliep alles prima.

M.B.

Onze Oceanië Experts

Soraya

sinds juli 2017
We travel not to escape life, but for life not to escape us.
Je zo klein voelen wanneer je de melkweg ziet in Nieuw-Zeeland zonder lichtvervuiling.

Heidi

sinds november 1995
Travel is the only thing you buy that makes you richer.
Ondergedompeld worden in de authenticiteit van Vanuatu, het onbekende paradijs.