Met de camper langs de Sunshine Coast & Vancouver Island

Reizen op eigen tempo

Je kiest zelf hoe lang je rijdt en waar je overal stopt. In een camper ervaar je een gevoel van volledige vrijheid.

Off the beaten track

Je ontdekt de mooiste, vrijwel onbekende, plekjes in Canada en kan genieten van authenticiteit en natuur.

Fenomenale ongerepte natuur

Het natuurlandschap van Canada is werkelijk allesomvattend. De Sunshine Coast en Vancouver Island hebben heel wat te bieden.

's Avonds genieten we met volle teugen van de gezelligheid van de camper en de prachtige zonsondergang.

Bij Neroutsos Inlet kunnen we adelaars, beren, walvissen, otters en zeehonden vanaf de deur van onze camper spotten, geweldig!

Bij Skookumchuck Narrows zijn we getuige van een van de grootste vloedgolven ter wereld en zien we enkele wildwaterkajakkers de golven trotseren.

De Sunshine Coast biedt heel wat fantastische locaties om te wandelen.

Het pittoreske havenstadje Lund is één van de plekken waar we met onze camper neerstrijken.

Dag 1 Vertrek richting Vancouver

We vertrekken vanuit Brussel richting Vancouver. Tijdens de vlucht lezen we volop in onze reis- en campergidsen. We kunnen niet wachten om de Sunshine Coast en Vancouver Island te ontdekken. Eenmaal ter plaatse checken we in en gaan we vroeg naar bed. Morgen halen we onze camper op en beginnen we aan de roadtrip van ons leven!

Dag 2 Camper ophalen in Vancouver en vertrek naar Sechelt

Na maanden dromen over en voorbereiden van onze trip zijn we eindelijk in Vancouver waar we onze camper oppikken bij de verhuurmaatschappij. We rijden meteen naar Horseshoe Bay, waar we de ferry richting de Sunshine Coast nemen. We zitten zo’n 40 minuten op de veerboot en worden meteen getrakteerd op een spectaculair uitzicht op Howe Sound en de Coast Mountains. Bij aankomst nemen we even de tijd om de waterkant en het dorp bij Gibson’s Landing te verkennen. Onze eerste nacht in de camper brengen we door in Sechelt, waar we ’s avonds genieten van een prachtige zonsondergang boven de Sechelt Inlet of van een wandeling langs de waterkant.

Dag 3 Van Sechelt naar Lund

We zetten onze trip verder in noordelijke richting waar we onderweg genieten van de korte wandeling naar Skookumchuck Narrows. Daar zijn we getuige van een van de grootste vloedgolven ter wereld en met een beetje geluk zien we enkele wildwaterkajakkers de golven trotseren. Na deze schilderachtige stop is het slechts een korte rit naar de veerbootterminal Earl’s Cove, waar we aan boord gaan van een andere prachtige ferry naar Saltery Bay. Powell River is gelegen aan de Upper Sunshine Coast. We gaan er langs bij Townside Brewing om wat lokaal ambachtelijk bier voor vanavond op te halen! Onze dag komt op z’n einde in het pittoreske kustplaatsje Lund.

Dag 4 Op naar Campbell River

’s Ochtends vertrekken we uit Lund en gaan aan boord van de veerboot om de Strait of Georgia over te steken tussen Powell River en Comox op Vancouver Island. We reizen via de Old Island Highway om naar Campbell River te gaan. Deze snelweg leidt ons door verschillende authentieke gemeenschappen aan de oceaan. ‘s Middags kunnen we de adrenaline opzoeken tijdens een wandeling naar de Elk Falls Suspension Bridge.

Dag 5 Route naar Gold River

Vandaag wagen we ons “off the beaten track” om naar de westkust van Vancouver Island te reizen. Het dorp Gold River heeft beperkte mogelijkheden om boodschappen te doen, dus slaan we voor we Campbell River verlaten al een voorraad in. Highway 28 is een van de mooiste snelwegen op Vancouver Island en brengt ons onderweg naar verschillende prachtige plekken, waaronder Lupin Falls. We maken met plezier een omweg langs Buttle Lake om de Lower Myra Falls en de Lady Falls te bezoeken.

Dag 6 Gold River

Onze dagcruise aan boord van de MV Uchuck III wordt een absoluut hoogtepunt van deze reis. We genieten van een volledige dag op het water om dit afgelegen deel van Vancouver Island te verkennen. Er worden soms stops gemaakt langs de route bij kampen en nederzettingen in het gebied om voorraden en passagiers af te leveren.

Dag 7 Roadtrip naar Telegraph Cove

We rijden via Campbell River naar Telegraph Cove, dat een rijk en kleurrijk verleden heeft en een van de laatste nederzettingen langs de promenade op het eiland is. Een eeuw geleden was er alleen een telegraafhut van waaruit houthakkers, vissers en pioniers in contact zouden blijven met de buitenwereld. Het werd een beetje groter toen er in de loop der jaren een viszouterij, zagerij, school en winkel werden gebouwd. We weten alvast wat te bezoeken!

Dag 8 Verder richting Port Alice

Er staat ons een korte en mooie rit over de nieuw verharde Highway 30 naar Port Alice te wachten. Port Alice is een pittoreske gemeenschap gebouwd op een berghelling en biedt vanaf elk uitkijkpunt een prachtig uitzicht op de Neroutsos Inlet. Wow, we kunnen adelaars, beren, walvissen, otters en zeehonden vanaf de deur van onze camper zien!

Dag 9 Naar Qualicum Beach

We gaan weer wat verder zuidwaarts en stoppen bij het ecologische reservaat Nimpkish Valley en bewonderen wat er nog over is van de prachtige oude bomen in het gebied, sommige zijn 360 jaar oud! In de vroege namiddag komen we aan in Cumberland, een voormalig mijnstadje dat bijna een spookstad werd maar nu een bruisende gemeenschap en een mekka voor mountainbikers is. We genieten zelf ook nog van een toertje met de fiets en een gezellige avond in onze camper.

Dag 10 Terugkeer naar Vancouver

We nemen de veerboot in Nanaimo terug naar Vancouver. We profiteren van de vrije middag om langs de waterkant in Vancouver te wandelen, Granville Island te bezoeken en souvenirs te kopen in het historische Gastown. FlyOver Canada is een unieke vluchtsimulator die passagiers meeneemt op een kust-naar-kustvlucht door het land, waar we talloze steden en vergezichten van bovenaf zien. Deze activiteit van 30 minuten vindt plaats op Canada Place en is toegankelijk voor alle leeftijden!

Dag 11-12 Terug naar huis

Aan alle mooie liedjes komt een eind. We leveren onze huurauto in en keren terug huiswaarts. Nog eventjes en we zijn terug thuis, met een pak mooie herinneringen!

Onze Noord-Amerika Experts

Gwendolien

sinds oktober 2003
To travel is to discover.
Afvaart van de Amazone: de mysterieuze stilte en dierenkreten doen je alles vergeten.

Lisa

sinds mei 2021
If you never go, you’ll never know.
Samen met mijn zus de "Westcoast of America" ontdekken.