Met Ponant het mooiste van Nieuw-Zeeland ontdekken

Professionele begeleiding

Een kenner van Nieuw-Zeeland geeft je alle gewenste uitleg aan boord en aan land.

Veelzijdig Picton

Bezoek het prachtige Picton, in Marlborough, bekend voor zijn sublieme wijngaarden en ongerepte valleien.

Authentieke ontmoetingen

Maak kennis met de Maori, de dappere strijders die eeuwenoude tradities in ere houden.

De cruise neemt je mee langs de mooiste landschappen...

Geniet aan boord van een perfecte service.

Je fototoestel zal niet stilstaan in de schilderachtige Marlborough Sounds.

Een cruise is de ideale manier om dicht bij de natuur te komen.

Niet twijfelen: maak nu een afspraak om je droomreis naar Nieuw-Zeeland te regelen.

Dag 1-3 Op naar ons cruiseschip

Een cruise in Nieuw-Zeeland: geef toe, dat klinkt onweerstaanbaar! Niet verwonderlijk dus dat we in een tophumeur koers zetten richting Nieuw-Zeeland. Na een aantal overstappen komen we aan in Dunedin. Hier slapen we eerst een nachtje om te acclimatiseren. Morgen begint onze cruise!

Dag 4 Dunedin

‘s Morgens ontwaken we in Dunedin, de oudste stad van Nieuw-Zeeland waar de invloeden van de Schotse kolonisten nog duidelijk zichtbaar zijn. Ook de goed bewaarde Victoriaanse en Edwardiaanse architectuur maken indruk op ons. We zijn niet lang in Dunedin, maar krijgen toch de kans om de stad kort te ontdekken. Maar nu is het tijd voor het avontuur van ons leven: onze cruise!

Dag 5 Dusky Sound

We leggen aan in Dusky Sound, een fjord in de zuidwestelijke hoek van Nieuw-Zeeland, te vinden in het Fiordland National Park. De rest van de dag ontdekken we deze prachtige omgeving.

Dag 6 Verkenning van het Fiordland NP

Het Milford Sound fjord is één van de mooiste natuurgebieden van het land. We zijn erg onder de indruk van de enorme schoonheid van deze plek. We gaan op verkenning in het Fiordland National Park, de spectaculaire 15 km lange inham die in de loop der eeuwen door gletsjers werd uitgesneden. Langs magnifieke kliffen die uit het donkere water rijzen, trekken we door ongerepte stukken natuur naar enkele indrukwekkende watervallen.

Dag 7 Dagje op zee

We hebben een dagje varen voor de boeg, ideaal om lekker te ontspannen. De zon is van de partij, dus vooraleer we ons laten verwennen in de spa van het schip, luieren we op het dek en nemen we een duikje in het zwembad. Wie wil, kan één van de lezingen bijwonen, maar wij kiezen voor een bezoek aan het bovenste dek om met volle teugen te genieten van spectaculaire zichten en de schuimende golven.

Dag 8 Picton

Vandaag staat Picton op het programma, een mooi kustdorp ten zuiden van de Queen Charlotte inham. De vele cafés en restaurantjes aan de waterkant nodigen uit om af en toe te stoppen en te genieten van het prachtige zicht op het fjord. We nemen de tijd om uitgebreid de unieke Marlborough fjords te verkennen: de fantastische valleien en spectaculaire kliffen worden tot de mooiste natuurwonderen van Nieuw-Zeeland gerekend en we begrijpen waarom.

Dag 9 Het pittoreske Wellington

In het midden van zachte, groene heuvels ligt het pittoreske Wellington. We gaan aan land om te genieten van de typische mix tussen de traditionele en moderne culturen. We duiken het verleden in tijdens een bezoek aan het National Te Papa Tongarewa museum en leren bij over de vele historische Maori-invloeden in de stad. Daarna verliezen we ons in het bruisende leven in de modernere wijken.

Dag 10 Wijnproeven in Napier

Na een rustige ochtend gaan we aan land in Napier. Het stadje werd verwoest tijdens een aardbeving in 1931, maar herrees nog geen twee jaar later uit zijn as en groeide uit tot een stad met een unieke art-deco architectuur: pure lijnen met Maori-invloeden. We genieten van sterke staaltjes architectuur terwijl we door de mooie straten van Napier flaneren en trekken vervolgens naar de beroemde wijngaarden van Napier om de lokale wijnen te proeven. Dit is genieten!

Dag 11 White Island

Vandaag staat White Island op het programma, een actieve vulkaan, gelegen in de Bay of Plenty. Er staat ons dus een spannende tocht naar de krater te wachten. Eenmaal aangekomen voelen we de kracht van dit ongelooflijke natuurgeweld: gas en stoom barsten met veel lawaai uit het diepste van de aarde omhoog en de geur van salpeter geeft een mytische sfeer. We dalen op eigen tempo terug af en bezoeken een salpetermijn waarna we rustigere oorden opzoeken om op adem te komen en de vele vogelsoorten van het eiland te bekijken. Dit is een ervaring die we nooit zullen vergeten!

Dag 12 The heat is on in Tauranga

We varen naar Tauranga, een bloeiende havenstad met een mooie, gezellige stadskern. We doen het rustig aan vandaag en genieten in één van de vele, gezellige restaurantjes aan de waterkant. Nadat we onze batterijen hebben opgeladen, trekken we naar Rotorua om Wai-O-Tapu Thermal Wonderland te ontdekken, een wonderlijk stukje land met kleurrijke kraters, geisers en meren. We vallen hier van de ene verbazing in de andere en zijn erg onder de indruk van dit natuurfenomeen met zijn bizarre, fantastische kleuren.

Dag 13 Naar Auckland

We ontschepen in de bruisende stad Auckland. Deze metropool ligt op een landtong in zee en is met zijn 2 havens dan ook de ideale uitvalsbasis voor een zeiltocht of een cruise. Vanop de boot genieten we van de fantastische skyline: de Sky Tower pronkt boven de stad uit. Enkele vulkanen, zoals Mt Eden, en de magnifieke natuur en zwarte stranden zorgen voor een spectaculair kader. Een mooie laatste indruk om deze reis mee af te sluiten.

Dag 14-15 Vlucht van Auckland naar Brussel

Bye-bye, Nieuw-Zeeland. We vliegen via Dubai terug naar Brussel. Wat hebben we genoten van dit avontuur!

Bedankt voor de goede zorgen

We hebben een fantastische reis achter de rug. Nieuw-Zeeland is prachtig en heeft alle verwachtingen ingelost. Van harte dank voor alle goede zorgen!

Steve Croft

Onze Oceanië Experts

Heidi

sinds november 1995
Travel is the only thing you buy that makes you richer.
Ondergedompeld worden in de authenticiteit van Vanuatu, het onbekende paradijs.

Soraya

sinds juli 2017
We travel not to escape life, but for life not to escape us.
Je zo klein voelen wanneer je de melkweg ziet in Nieuw-Zeeland zonder lichtvervuiling.