Natuurwonderen en metropolen in China

Zhangjiajie National Park

Ontdek de zwevende bergen in het land van Avatar.

Mystieke bergen

Wandel door de pittoreske landschappen in het Huangshan-gebergte.

Rijst proeven in Longsheng

Verken de prachtige rijstterrassen in Longsheng.

De Verboden Stad in Beijing was de verblijfsplaats van 24 Ming- en Qingkeizers. Wat een indrukwekkend paleis!

Een bezoek aan de Grote Muur mag zeker niet ontbreken tijdens je rondreis.

De omgeving van de Li rivier is magisch én prachtig.

Dag 1-2 Vertrek richting Beijing

We nemen een rechtstreekse vlucht van Brussel naar Beijing. Bij aankomst in Beijing komen we even tot rust in ons hotel. Na de lunch wandelen we door de stad en maken we kennis met het lokale leven. We bezoeken ook de Tempel van de Hemel, die door de keizers van de Ming- en Qingdynastie gebruikt werd als bid- en offerplaats.

Dag 3 Hoogtepunten van Beijing

We beginnen de dag met een wandeling over het bekende Tiananmen-plein met de gedenkplaats voor Mao Zedong. Daarna bezoeken we het keizerlijke paleis. De Verboden Stad was 490 jaar lang de verblijfsplaats van 24 Ming- en Qingkeizers. In de namiddag bezoeken we de Grote Muur en genieten we van een imposante zonsondergang. Op de terugweg naar Beijing passeren we het Olympisch stadion.

Dag 4 Beijing - Xian

Vandaag nemen we de hogesnelheidstrein naar Xian, een stad met een 3000 jaar oude geschiedenis. Xian was 1100 jaar lang de hoofdstad van China. We wandelen hier op de stadsmuur en bezoeken de kloktoren, de trommeltoren en de moslimwijk met de Grote Moskee.

Dag 5 Xian en het terracottaleger

In de voormiddag bezoeken we de pagode van de kleine Wilde Gans, een bouwwerk dat diende om boeddhistische geschriften te beschermen tegen vuur. Daarna ontdekken we het gigantische mausoleum van de eerste Chinese keizer Qin Shihuangdi. Hier vinden we ook het beroemde terracottaleger: een leger van duizenden krijgers die al 2000 jaar hun keizer bewaken. In de late namiddag rijden we naar de luchthaven voor onze vlucht richting Zhangjiajie.

Dag 6 Welkom in de wereld van Avatar

Vandaag bezoeken we het nationaal park van Zhangjiajie. De spectaculaire natuur vormde de inspiratie voor de film Avatar. Daarna rijden we met de bus naar Yuanjiajie waar we de langste panoramalift ter wereld nemen. Blijkt dat verschillende bergen hier namen hebben gekregen, zoals de achtertuin en de hallelujahberg. We bezoeken ook de keizerlijke berg in Tianzishan en rijden met de monorail door de Tien Mijl-galerij.

Dag 7 Glazenbodembrug

Vandaag keren we terug naar het nationale park van Zhangjiajie om over de grote glazenbodembrug te wandelen. De brug is 430 meter lang, 6 meter breed en is daardoor de langste en hoogste brug ter wereld. We hebben niet vaak naar beneden durven kijken.

Dag 8 Zhangjiajie - Guilin

’s Morgens vliegen we naar Changsha en nemen we de Transrapid trein naar Guilin, waar we overnachten.

Dag 9 De prachtige rijstvelden van Longsheng

We rijden naar de autonome regio Longsheng waar de Yao- en Zhang-minderheden wonen. Longsheng is ook bekend om zijn prachtige rijstvelden, die meer dan 700 jaar geleden aangelegd werden. We ontdekken het glooiende landschap door een mooie wandeling. ’s Avonds overnachten we op eenvoudige wijze, maar met een fantastisch zicht op de rijstterrassen.

Dag 10 Longsheng - Yangshuo

We zijn vroeg uit de veren en genieten van een indrukwekkende zonsopgang over de rijstvelden. Een prachtige ervaring! Tijdens de terugweg werpen we nog een laatste blik op de natuur en genieten we van de rust. We rijden verder naar Yangshuo, dat omgeven is door karstbergen. De heuvels links en rechts van de Li-rivier leveren ons alvast prachtige foto’s op. In de namiddag verkennen we de streek per fiets en nemen we een bamboevlot op de Yulong-rivier, een zijrivier van de Li-rivier.

Dag 11 Yangshuo - Guilin - Huangshan

’s Morgens nemen we het vliegtuig van Guilin naar Huangshan. We reizen meteen door naar Xidi, een traditioneel dorp met nauwe straatjes en goed bewaarde gebouwen uit de Ming- en Qing-dynastieën.

Dag 12 De kabelbaan naar de top van de Huang-berg

We wandelen naar de voet van de Huang-berg en nemen de kabelbaan langs steile granieten wanden, naar het bergstation op 1300 meter hoogte. Tijdens onze stevige wandeling hebben we een prachtig zicht op de omgeving en de, in mist gehulde, bergen. ’s Avonds genieten we van een mooie zonsondergang in ons berghotel.

Dag 13 Huangshan - Shanghai

We staan vroeg op om de zonsopgang te bewonderen. In de voormiddag nemen we de kabelbaan naar beneden en rijden we naar het station van Tunxi. Hier stappen we over op een hogesnelheidstrein naar Shanghai.

Dag 14 Shanghai

Shanghai is zowel modern als traditioneel. Zo is het Shanghai World Financial Center naast het tweede hoogste gebouw ter wereld een sterk staaltje moderne architectuur. In het oude centrum vinden we dan weer traditionele houten huizen, nauwe straatjes, theehuizen en winkeltjes die kalligrafie verkopen. Daarna trekken we richting het noorden van de stad voor een bezoek aan de Yu-tuin. Deze privétuin uit de Ming-dynastie is meer dan 400 jaar oud en is een beroemd voorbeeld van Chinese tuinkunst. We sluiten de dag af met een wandeling op de Bund-promenade langs de Huangpu-rivier.

Dag 15 Shanghai - vlucht terug naar Brussel

In de voormiddag ontdekken we de voormalige Franse concessies. De Fransen maakten hier hun eigen kwartier met neoklassieke gebouwen, gietijzeren balkons, talrijke cafés en bakkerijen. Daarna wandelen we door de kunstwijk Tianzifant. Afsluiten doen we spectaculair. Met de Transrapid trein rijden we tegen 300 kilometer per uur naar de luchthaven.

Aansluitend nemen we de vlucht terug naar Brussel (via een overstap).

Onze Azië Experts

Nathalie

sinds april 1999
The only way to do great work is to love what you do.
De beklimming van Mount Rinjani op Lombok: heavy, maar super!