Ontmoeting met het kindvriendelijke Australië

Indrukwekkend zicht op Sydney

Beleef een spannende bridge climb in Sydney en zie de stad vanop een ongeziene hoogte.

Bijzondere ervaring in Alice Springs

Maak een exclusieve ballonvaart in Alice Springs.

Hotel op wielen

Ontdek in alle vrijheid de oostkust met een camper.

Quality time met het gezin? Check!

Tijdens deze rondreis ontdek je mooie landschappen...

En leuke dieren!

Het Great Barrier Reef is de ideale plek om de onderwaterwereld te verkennen.

Geniet van leuke activiteiten, voor het ganse gezin.

Dag 1-2 Vertrek van Brussel naar Sydney

Vanuit Brussel nemen we een eerste vlucht richting Dubai. Vanaf Dubai vliegen we verder naar Sydney. Op dag 2 komen we ’s avonds laat aan in Sydney. We trekken onmiddellijk naar het hotel. De kids zijn moe van de verre reis en vallen als een blok in slaap!

Dag 3 Met de fiets door Sydney

We bezoeken de fascinerende metropool Sydney op een leuke manier: met de fiets! Onze gids brengt ons langs alle hoogtepunten: het Opera House, de Harbour Bridge en de botanische tuinen, Hyde Park, Chinatown en Darling Harbour. We rijden door de Rocks en maken tussendoor een deugddoende pub stop. Het is ongelooflijk, in 4 uur tijd leren we de stad al goed kennen én bovendien hebben we flink gesport.

Dag 4 Blue Mountains

Vandaag maken we een dagtrip naar de Blue Mountains. Het Blue Mountains National Park is immers een icoon in de nabijheid van Sydney. Tijdens deze trip ontdekken we niet alleen de klassieke hoogtepunten, maar trekken we ook dieper het groene, nationale park in. Een fantastische ervaring, want de ongerepte natuur en wildlife zijn uniek.

Dag 5 Bridge climb

Vandaag is het een spannende dag, want we beklimmen de Harbour Bridge in Sydney. We krijgen eerst duidelijke instructies over het verloop van de beklimming en trekken nadien een professionele uitrusting aan. Tijdens deze geweldige tocht vertelt de gids ons meer over Sydney en zijn bezienswaardigheden. Aan de top wordt onze inspanning beloond met een fantastisch uitzicht over de verschillende stadsdelen. De avondtour laten we aan ons voorbij gaan, maar die miljoenen lichtjes zien, moet indrukwekkend zijn.

Dag 6 Start van onze kampeersafari

We vliegen van Sydney naar Ayers Rock, gelegen in het centrum van het land. Hier begint onze 5-daagse kampeersafari. De max! We bezoeken het interessante Uluru-Kata Tjuta cultureel centrum. Tijdens een wandeling aan de voet van Uluru (ook wel gekend als Ayers Rock) leren we heel wat bij over de monoliet en de oorspronkelijke Aboriginals. Tijdens de zonsondergang bij Uluru genieten we van een lekker glaasje schuimwijn (voor de kinderen iets anders) gevolgd door een diner onder de magnifieke Australische sterrenhemel. Wauw!

Dag 7 Uluru - Kings Creek Station

De dag begint met een spectaculaire zonsopgang met zicht op Uluru. Na het ontbijt gaat het richting de Olga’s (Kata Tjuta). Dit gebied met reusachtige rotsen ontdekken we tijdens een wandeling door de ‘Valley of the Winds’. Na een gezellige lunch is er nog een bezoek aan de Curtin Springs boerderij voordat we doorreizen naar Kings Creek Station, gelegen nabij het Kings Canyon National Park.

Dag 8 Bezoek aan Kings Canyon

In de ochtend maken we een wandeling bij Kings Canyon, de grootste canyon van Australië. We genieten van indrukwekkende zandsteenkoepels, steile rotswanden en grandioze uitzichten in de kloof. In de namiddag bezoeken we het amfitheater, Lost City en de oase van de Garden of Eden. We rijden door op de 4x4 track van de Mereenie Loop naar Glen Helen.

Dag 9 Zwemmen in Ellery Creek

Na de 4WD-rit naar Ormiston Gorge, in de Western MacDonnell Ranges, staat ons een pittige wandeling te wachten door de beroemde kloof. We maken een stop bij Ochre Pitts waar we een verfrissende duik nemen bij Ellery Creek. De kinderen vinden het fantastisch! Daarna trekken we verder naar het camp en overnachten we in een swag onder een fonkelende sterrenhemel.

Dag 10 Kennismaking met de Aboriginals

Na het ontbijt gaat de tocht verder door het Owen Springs reservaat naar de Oak Valley Aboriginal gemeenschap. We brengen tijd door met de plaatselijke Aboriginals en leren veel bij over hun cultuur. Even tijd voor ontspanning, want de Aboriginals leren ons hoe we een boemerang moeten gooien. Great! We krijgen ook de kans om rotsschilderingen te bewonderen. Aansluitend rijden we verder richting Alice Springs en maken we een laatste stop bij het Ewaninga Rock Carvings Conservation Reserve.

Dag 11 Ballonvaart in Alice Springs

Ons avontuur start al voor zonsopgang. Tijdens het vullen van de ballon krijgen we de nodige instructies. De luchtballon zal binnen een omtrek van 30 km rond Alice Springs vliegen. De zonsopgang boven de MacDonnell Ranges biedt een fantastisch kleurenspektakel. Eenmaal in de lucht genieten we van de eindeloze panorama’s op de Outback. Na de landing in de woestijn genieten we van een aperitief met fruit en snacks. In de namiddag worden we opgehaald voor een Kangaroo Sanctuary Sunset Tour. We leren hoe de schattige kangoeroes verzorgd worden. Zo tof!

Dag 12 Vlucht van Alice Springs naar Cairns

We vliegen vanuit Alice Springs naar Cairns waar we genieten van een vrije namiddag. Cairns is een mooie plek die wordt ingesloten door de bergen en uitkijkt over prachtige stranden. We beslissen de Kuranda Skyrail kabelbaan te nemen: wat een uitzicht!

Dag 13 Met de camper naar Daintree

Vandaag begint onze tocht met de camper. We zijn helemaal klaar voor deze selfdrive! We vertrekken via Port Douglas en cruisen langs ontelbare droomstranden tot Mossman Gorge waar we een verfrissende duik nemen in de rivier. Na de oversteek van de Daintree River zien we tijdens een riviercruise grote zoutwaterkrokodillen en ontdekken we de tropische fauna en flora van deze mooie omgeving.

Dag 14 Nog een dagje in Daintree

We hebben een extra dagje Daintree ingepland. We cruisen op eigen tempo door de fantastische omgeving.

Dag 15-16 Naar Atherton

We rijden richting Atherton Tablelands en genieten van het uitzicht op Wooroonooran NP. We komen er helemaal tot rust. Hier rijden we onze neus achterna en stoppen waar we willen om te ontspannen en deze regio te ontdekken. Op dag 16 rijden we door naar Townsville.

Dag 17 Magnetic Island

We brengen de dag door op Maggie, zoals het eiland liefdevol door de inwoners wordt genoemd. Het eiland is grotendeels nationaal park, bedekt met tropische vegetatie. Koala’s en wallaby’s voelen zich duidelijk thuis op deze paradijselijk plek. We stoppen geregeld eens om te genieten van het strand en de leuke snorkelervaringen.

Dag 18 Townsville - Airlie Beach

We nemen de ferry van Magnetic Island naar Townsville op het Australische vasteland en brengen er een bezoek aan het aquarium ‘Great Barrier Reef Wonderland’. De kinderen vallen van de ene verbazing in de andere! Zoveel grappige vissoorten. Daarna maken we de rit naar Airlie Beach.

Dag 19 Whitsunday Islands

Vandaag krijgen we de kans om een bootexcursie te maken met de snelle catamaran van Fantasea Cruises. We varen naar enkele ongerepte eilanden van de Whitsunday eilandengroep. Oeh, heaven is a beach on earth! Zó prachtig.

Dag 20-21 Airlie Beach - Eungella NP

Vooraleer we vertrekken, springen we nog eventjes de zee in. We rijden verder in zuidelijke richting naar Eungella. Hier verkennen we het magnifieke, nationale park.

Dag 22 Eungella NP - Rockhampton

We rijden van het tropische regenwoud naar Mackay, het hart van de suikerrietteelt. Vervolgens naar we via de Capricorn Caves, gelegen ter hoogte van de Steenbokskeerkring, naar Rockhampton.

Dag 23-24 Met de catamaran naar Fraser Island

We rijden verder zuidwaarts richting Hervey Bay. Bij aankomst parkeren we onze camper en nemen we de catamaran naar Fraser Island. Hier beleven we een begeleide 4x4 tocht op het grootste zandeiland ter wereld.

Dag 25 Naar de Sunshine Coast

We nemen de ferry terug naar het vasteland en pikken onze camper op die geparkeerd stond aan de haven. Van River Heads rijden we langs de suikerrietvelden van Maryborough.

Dag 26 Relax!

We genieten van de lange, fijne zandstranden van de Sunshine Coast. In het nabije Noosa houden we halt om gezellig te kuieren in Hastings Street. De kinderen smullen van hun ijsje.

Dag 27-28 Vertrek uit Brisbane naar Brussel

Bij aankomst in Brisbane leveren we de camper in en hebben we nog wat tijd om de stad te ontdekken. Maar jammer genoeg nemen we straks het vliegtuig huiswaarts. Op dag 28 vliegen we van Dubai terug naar Brussel. Wat een leuke familiereis!

Geweldige kampeersafari!

Wij vonden de kampeersafari in the red center echt de moeite waard! Fijne groep, zeer mooie locaties, ongedwongen!

Debeuckelaere J.

Perfect geregeld

Net terug van een roadtrip in Oost-Australië en de Outback. Alles was perfect geregeld door Aussie Tours. Een rondreis op maat gemaakt en volgens onze interesses. De voorgestelde daguitstappen waren top! Ook voor de overnachtingen zat er regelmatig een originele accommodatie bij. Een aanrader voor wie naar Down Under wil.

Tim Vandendriessche

Topvakantie!

Bedankt voor de ongelooflijke reis. Net goed qua planning, niet te druk, voldoende vrije tijd, haalbaar voor kids, toch genoeg avontuur, onvergetelijke ervaringen, kortom perfect in balans op alle vlakken. Van steden tot outback, van basic camping tot luxe appartement, we hebben alles gehad en dat maakte de reis mee perfect. Nogmaals dank voor dat goede werk, het was top!

A.P.

Intens genot

We hebben intens genoten van onze reis naar Australië dankzij het schitterende, zeer gevarieerde reisvoorstel en de vlekkeloze organisatie. Met welgemeende dank aan Barbara.

Christian Van Der Mullen

Een fantastische en heel diverse reis!

We hebben een fantastische en heel diverse reis gemaakt, met heel veel afwisseling op de juiste momenten. Alles was top geregeld met betrekking tot vervoer en logement!

Vanden Berghe Kevin

Onze Oceanië Experts

Soraya

sinds juli 2017
We travel not to escape life, but for life not to escape us.
Je zo klein voelen wanneer je de melkweg ziet in Nieuw-Zeeland zonder lichtvervuiling.

Heidi

sinds november 1995
Travel is the only thing you buy that makes you richer.
Ondergedompeld worden in de authenticiteit van Vanuatu, het onbekende paradijs.