Proeven van Zuid-Australië

Ontdek de prachtige natuur

Maak mooie foto’s in Beechworth: besneeuwde bergtoppen, meren, wilde rivieren,…

Hoppen met de kangoeroes

Sta op Kangaroo Island oog in oog met zeeleeuwen, koala’s, wallaby’s en kangoeroes.

Glaasje op, laat je rijden

Proef heerlijke wijnen in Barossa Valley.

In Barossa Valley kan je heerlijke wijnen proeven.

Geniet in Beechworth van de antieke winkeltjes en galerijen.

Ontdek de prachtige, gevarieerde natuur van Zuid-Australië.

Dag 1 Vertrek naar Sydney

Tijd om te vertrekken! Na een laatste check dat we niets vergeten zijn, rijden we naar Brussels Airport. Daar nemen we de vlucht naar Doha, waar we overstappen richting Sydney.

Dag 2-3 Sydney

G’day, Sydney! We zijn razend enthousiast om deze kosmopolitische stad te ontdekken die tegelijk heel gezellig is. Uiteraard mogen een bezoek aan de Sydney Harbour Bridge en de Sky Tower, het bekende Opera House en de haven niet ontbreken.

Dag 4 Op naar Canberra

We vertrekken ’s morgens uit Sydney en starten de dag met een prachtige rit via de Southern Highlands. Onderweg stoppen we even in het historische Berrima, bekend om haar gevangenis. We bezoeken er ook een schapenboerderij en genieten van een typische Aussie barbecue. De rit gaat verder naar Canberra met een rondleiding in het Parliament House en de Australian War Memorial voordat we genieten van een welkomstdrankje en diner met onze medereizigers.

Dag 5 Canberra - Beechworth

Vandaag rijden we eerst tot op Mount Ainslie voor een prachtig uitzicht over de stad en de omliggende bergen. We steken de Murray River over en bereiken de staat Victoria. Beechworth, waar we overnachten, is het best bewaarde goudzoekersstadje van de staat. Met besneeuwde bergpieken, magische meren, wilde rivieren en glooiende heuvellandschappen is deze regio een paradijs voor fotografen. We krijgen wat vrije tijd voor een bezoek aan de legendarische Beechworth bakkerij, de antieke winkeltjes en de galerijen.

Dag 6 Rit naar Melbourne

Via Glenrowan en Ned Kelly Country gaat het verder naar het bruisende Melbourne waar we de stad op eigen houtje verkennen. We flaneren rustig op de Southbank langs de Yarra rivier en genieten van de vele mooie indrukken. ’s Avonds gaan we lekker met ons tweetjes eten in een lokaal restaurantje.

Dag 7 Verkenning van Melbourne

Vandaag gaan we op ons eentje op stap in deze fantastische metropool. We slenteren door de hippe steegjes en onder indrukwekkende arcades. Overal ontdekken we indrukwekkende straatkunst. We lopen even langs de Queen Victoria Markets en doorkruisen de omliggende straten. Daarna is het tijd voor een leuke excursie naar Phillip Island met de befaamde Penguin Parade (optioneel).

Dag 8 De prachtige Great Ocean Road

De Great Ocean Road is één van ’s werelds mooiste panoramische kustroutes. Onderweg nemen we prachtige foto’s van de gezellige badplaatsen, de legendarische Twelve Apostles en de Loch Ard klif. We genieten van het mooie uitzicht vanaf Razorback Lookout voordat we de dag afsluiten in de walvishoofdstad Warrnambool.

Dag 9 Warrnambool - Tower Hill - Naracoorte

De eerste stop van vandaag is bij Worn Gundidj in het Tower Hill State Game Reserve, gelegen in een slapende vulkaan en de thuishaven voor lokale dieren. Hier leven de Koroit Gundidj Aboriginal mensen. Fantastisch om met deze mensen kennis te maken!

We genieten van de prachtige panorama’s voordat we verder reizen langs de kust en de grens naar South Australia oversteken. In Mount Gambier nemen we een kijkje bij het mysterieuze Blue Lake. Daarna reizen we verder naar de Coonawarra wijnregio. De eerste wijnranken werden hier al in 1893 geplant. Een bijzondere historische plek dus!

Dag 10 Naracoorte - Kangaroo Island

’s Ochtends trekken we over het Fleurieu Peninsula en na een stop in Victor Harbor gaan we naar Cape Jervis waar we de ferry nemen naar Kangaroo Island. Het eiland staat bekend om zijn ongerepte natuurlijke schoonheid en lokale producten. Hier brengen we een bezoek aan een artisanale stokerij.

Dag 11 Het eiland van de dieren

Vandaag verkennen we Kangaroo Island. Een korte wandeling brengt ons naar de Remarkable Rocks en de Admirals Arch. In het Flinders Chase National Park kunnen we koala’s, wallaby’s en kangoeroes spotten. Leuk om te zien hoe al die kangoeroes voorbij huppelen!

’s Middags zijn we uitgenodigd op de Andermel Marron Farm voor een proeverij van de lokale specialiteiten en enkele wijnen. We krijgen er de kweekvijvers van de zoetwaterkreeften te zien en proeven van hun huisgemaakte wijn en producten, voordat we aanschuiven voor de lunch.

Daarna volgt een bezoek aan het natuurreservaat Seal Bay. Hier krijgen we de gelegenheid om tijdens een begeleide tour de zeldzame Australische zeeleeuwen te observeren. Een onvergetelijke dag!

Dag 12 Naar Adelaide

‘s Morgens nemen we de ferry terug naar Cape Jervis. Na een rondrit door Adelaide hebben we de keuze uit 3 toffe activiteiten: een bezoek aan Adelaide Zoo, een historische wandeling door de stad of een begeleid bezoek aan de South Australia Art Gallery. We kiezen voor de kunstgalerij en genieten daarna van een vrije avond en een heerlijke maaltijd in een lokaal restaurant.

Dag 13 Adelaide - Barossa Valley

We trekken vandaag naar één van de bekendste wijnregio’s van Australië: de Barossa Valley. Onze eerste stop maken we in het pittoreske Hahndorf. Daarna is het tijd voor een proeverij lunch bij The Company Kitchen. We trekken na deze rijke culinaire ervaring verder voor een bezoek aan Jacobs Creek waarna we terugkeren naar Adelaide. We sluiten de dag af met een gezellig afscheidsdiner in gezelschap van onze medereizigers en de tour leader.

Dag 14-15 Vertrek naar Brussel

Onze trip eindigt na het ontbijt met een transfer naar de luchthaven van Adelaide waar we onze vlucht naar Doha nemen. In Doha nemen we dan het vliegtuig naar Brussels Airport waar we na een rustige vlucht, met tal van mooie herinneringen, landen.

Genoten van begin tot einde

Langs deze weg willen we jullie laten weten dat we een fantastische trip hadden in Australië! Dankzij jullie, want alles was tot in de puntjes voorbereid. We hebben er echt van genoten!

Robert, Catherine, Eric & Marianne

Schitterende reis

Wij hebben een absoluut schitterende reis gehad met 6000km onder de wielen, 3000 foto’s en 4 uur ruwe film, fijne babbels met locals, onze ogen uitgekeken naar de soms subtiel veranderende natuur met zijn overvloedige fauna en flora maar ook de ‘aparte’ omgevingen zoals Coober Pedy. We doen de reis dus zeker nog een keer of 3 en meer over (om onze montages te maken).

B.G. & V.Y.

Het was fantastisch

De reis was op alle vlak meer dan geslaagd en aan al onze verwachtingen is voldaan. De logementen vielen goed in de smaak! Perfecte ligging, afwisseling, en heel verzorgd en proper. De vooraf geboekte excursies waren top en alles volgens plan verlopen. Aan de Great Ocean Road veel koala’s gespot. We zijn thuis gekomen met een heel fijn gevoel.

Pascal Vansteenkiste & Petra Haeke

Onze Oceanië Experts

Soraya

sinds juli 2017
We travel not to escape life, but for life not to escape us.
Je zo klein voelen wanneer je de melkweg ziet in Nieuw-Zeeland zonder lichtvervuiling.

Heidi

sinds november 1995
Travel is the only thing you buy that makes you richer.
Ondergedompeld worden in de authenticiteit van Vanuatu, het onbekende paradijs.