Alle facetten van Namibië

Prehistorie in Waterberg

Ga op zoek naar de voetafdrukken van dinosaurussen.

Dieren van de zee

Zoek zeehonden in Cape Cross.

Ontmoet de Himba's

Maak in Sesfontein kennis met de Himba’s, een nomadenstam.

Om elke bocht schuilt een nieuwe verrassing...

Leer de Himba bevolking kennen.

Doorkruis de woestijn met een 4x4 jeep.

Ontdek de rode zandduinen van Sossusvlei.

Geniet van de prachtige landschappen.

Dag 1 Namibia, here we come

Vanuit Brussel vliegen we eerst noordwaarts naar Amsterdam. In Schiphol nemen we dan de langeafstandsvlucht naar onze bestemming in het verre Afrika!

Dag 2 Windhoek verkennen

Na aankomst in Windhoek gaan we meteen op pad. We zijn namelijk heel benieuwd. Het is duidelijk dat Windhoek onder Duits bewind heeft gestaan, want de invloeden van onze oosterburen zijn overal te zien. ’s Avonds eten we een stevige maaltijd bij Joe’s Beerhouse. Yummy!

Dag 3 Rit naar Mariental

De route naar Mariental is prachtig. De weidse uitzichten en pastelkleuren geven een ultiem gevoel van vrijheid. Onze eindstop van vandaag is de rand van de Kalahari-woestijn.

Dag 4 Op stap met de Bosjesmannen

’s Ochtends gaan we op pad met de Bosjesmannen. We zijn diep onder de indruk van alle kennis en vaardigheden die ze hebben. In korte tijd leren we dan ook veel bij over de natuur en het landschap. In de namiddag doen we mee aan een scenic drive door de Kalahari woestijn.

Dag 5 Naar Fish River Canyon

Vandaag zitten we voornamelijk in de auto. Onderweg stoppen we bij het Quivertree Forest, oftewel, het kokerboomwoud. Verder zien we ook nog Giants Playground. Hier zien we indrukwekkende grote rotsen die door reuzen zouden kunnen gemaakt zijn.

Dag 6 Ontdekking van de canyon

Dit wordt mogelijks onze favoriete dag van de hele rondreis. We dalen namelijk af in de Fish River Canyon. Dit is één van de grootste canyons ter wereld en we vallen van de ene verbazing in de andere. We hebben nog nooit zoiets indrukwekkends gezien.

Dag 7 Naar Aus

Aus is een klein, maar sfeervol plaatsje waar we een mooie wandeling maken. De rest van de middag doen we het rustig aan. Even bijkomen van alle indrukken.

Dag 8 Spookdorp Kolmanskop

Vanuit Aus rijden we naar het verlaten spookdorp Kolmanskop. De sfeer die hier hangt, is heel apart en mysterieus. Op de terugweg naar Aus zien we een groep wilde paarden bij een waterdrinkplaats. Machtig!

Dag 9 Duwesib Castle

De rit naar Sossusvlei neemt de hele ochtend in beslag. Maar omdat alle tijd hebben, stoppen we onderweg bij Duwesib castle. Dit kasteel heeft een Duitse baron begin de 20ste eeuw voor zijn bruid laten bouwen. ‘Crazy’ om dit middenin Namibië te zien.

Dag 10 De indrukwekkende Sossusvlei

Het kostte wat moeite, maar we zijn heel vroeg opgestaan om de zonsopgang vanuit de duinen van Sossusvlei te zien. Het kleurenschouwspel boven de duinen is werkelijk uniek. Ook de rest van de dag genieten we van deze bijzondere omgeving.

Dag 11 Rit naar Swakopmund

Swakopmund is een gezellige badplaats waar we ons makkelijk een paar dagen kunnen amuseren. De sfeer is gezellig, de zon schijnt en we komen helemaal tot rust.

Dag 12 Boottocht naar de lagune

Na het ontbijt rijden we naar Walvisbaai om de boot te nemen naar een beschermde lagune. We zien verschillende wilde dieren, waarvan de dolfijnen ons het meeste bij blijven. De boottocht sluiten we af met snacks, oesters en een sprankelende wijn. Voor de kids alcoholvrij weliswaar. In de namiddag gaan we iets unieks doen: we gaan sandboarden door de duinen van Walvis Bay. Wat een onvergetelijke ervaring. De kinderen vinden het fantastisch!

Dag 13 Met een 4x4 naar de woestijn

Een gids komt ons in een 4x4 oppikken om de Namib-woestijn te ontdekken! We gaan op zoek naar gekko’s, spinnen, hagedissen, slangen, schorpioenen en kameleons. ‘s Avonds gaan we moe, maar met een glimlach op het gezicht naar bed.

Dag 14 Cape Cross en de Afrikaanse Matterhorn

Onderweg naar Twijfelfontein rijden we langs Cape Cross. Hier leeft één van de grootste zeehondenkolonies van het zuidelijk halfrond. Het zijn er inderdaad ontzettend veel! Daarna besluiten we om via Spitzkoppe door te rijden. Deze berg wordt ook wel de Matterhorn van Afrika genoemd. En we snappen waarom!

Dag 15 Van Twijfelfontein naar Sesfontein

Na een rustige nacht in Twijfelfontein rijden we door naar Sesfontein. Onze lodge hier ligt aan de rand van Kaokoland.

Dag 16 Bezoek aan de Himba’s

We ontmoeten een belangrijke bevolkingsgroep van Namibië: de Himba’s. Zij leven de dag van vandaag nog steeds als nomaden en laten ons kennismaken met hun lokale levensstijl. In de middag relaxen we in Sesfontein.

Dag 17 Op naar het Etosha NP

Vandaag staat in het teken van de rit naar de westkant van het Etosha National Park. In dit nationale park leven zebra’s, giraffen, springbokken, olifanten en leeuwen. We zijn superbenieuwd welke dieren we gaan zien!

Dag 18 Etosha NP verkennen

We rijden met onze eigen huurwagen door het park en zien verschillende wilde dieren. Het is echt een ervaring om dit op eigen houtje te doen. We voelen altijd een gezonde spanning als we een dier spotten. Het hoogtepunt waren toch wel de giraffen: wat een bijzondere beesten zijn dit.

Dag 19 Door het park naar Oost Etosha

We doorkruisen het hele park naar de oostelijke gate, waar we een nachtje slapen. Ook nu zien we onderweg prachtige koedoes, olifanten en zelfs leeuwen.

Dag 20 Bewijs van dinosaurussen

Na het ontbijt rijden we via het Otjikotomeer en Tsumeb naar het Waterberg NP. Op deze tafelberg zijn pootafdrukken van dinosaurussen gevonden. Heel gek om je te bedenken dat deze enorme beesten hier 200 miljoen jaar geleden leefden.

Dag 21 Wandelen in Waterberg

’s Morgens maken we een wandeling in de omgeving. Er is hier zoveel te zien en te doen dat we ons geen moment vervelen. In de namiddag bezoeken we het Cheetah Conservation Fund. Wauw, wat een snelle dieren!

Dag 22-23 Goodbye Africa!

Onze fantastische reis zit er helaas op. We zijn verliefd geworden op het mooie Namibië en via het plattelandsdorpje Okahandja rijden we terug naar Windhoek en de luchthaven. Met pijn in ons hart leveren we de huurwagen weer in. Op naar Amsterdam en vervolgens Brussel.

Onvergetelijk avontuur

We hebben een onvergetelijk en fantastische reis achter de rug! Herinneringen voor het leven!

Davy Vaneeckhout

Flexibiliteit en kwaliteit

We hebben een ongelofelijk mooie reis achter de rug en willen jullie nogmaals bedanken voor de flexibiliteit en kwaliteit van jullie services.

Marlies

Fantastisch, om nooit te vergeten

De reis begon al goed met de tips en ondersteuning van Eveline. De rondreis in Namibië was fantastisch. Toffe verblijven met vriendelijk personeel. In 20 dagen 4000 km gereden met huurauto zonder problemen. Vertrek in Windhoek, Kalahari, Fish River Canyon, Aus (bezoek Kolmanskop en Lüderitz), Sossuvlei, Swakopmund, Damaraland, Etosha NP, Waterberg. De excursies met 4x4 waren zeer goed.

Johan Vermeulen

Gaan zeker nog eens terug

Het werd DE reis naar Namibië, samengesteld door Best of Travel & volgens onze specifieke wensen. Volop genieten dankzij het op maat geschreven draaiboek. Namibië, daar willen we nog teruggaan omwille van de prachtige natuur en wildlife, het warme, gastvrije onthaal &... de “no stress”.

Elke Moerenhout

Onze eerste Afrika-reis was een ware beleving!

We vielen van het ene wauw-moment in het andere. De verblijven en activiteiten waren uniek en onder begeleiding van ervaren en enthousiaste gidsen die ons heel dicht bij wildlife brachten. Als landschaps- en natuurfotograaf kan ik geen beter land inbeelden dan Namibië. De combinatie van prachtige landschappen, unieke zonsondergangen en wildlife zijn de perfecte match voor magische foto’s.

Verbanck Luc

Een fantastische reis om nooit te vergeten!

We gingen op onze droomreis naar Namibië. Er was heel wat afwisseling tussen platteland, steden, woestijnen en lange kuststroken en de indrukwekkende koloniale geschiedenis. Het hoogtepunt van de reis was natuurlijk het spotten van de vele dieren. Dit leverde ons dan ook prachtige foto's in overvloed op. Kortom: een geslaagde reis, tot in de puntjes afgewerkt door het Best of Travel-team.

Eric en Gerda Vercruysse-Pareyt

A job very well done!

Namibië is een droombestemming! We vielen telkens opnieuw in verbazing. Elke locatie was symbool voor de veelzijdige schoonheid van het land. De travel designers van Best of Travel vonden voor ons ook de perfecte balans tussen middenklasse en luxe lodges, en wisten de juiste activiteiten op het juiste moment te selecteren. Bovendien waren ze steeds vlot bereikbaar bij enkele problemen onderweg.

Lismont E.

Een onvergetelijke reis!

Namibië was echt prachtig! De activiteiten waren de max. We beleefden fijne safari’s, logeerden in gezellige lodges en we reisden met aangename tiener kids die het super vonden en zeer enthousiast waren.

Kesters E.

Een echte aanrader!

Het Noorden van Namibië is een parel die men niet mag vergeten. Minder toeristisch maar daarom niet minder mooi. De reis had vele contrasten, van kurkdroog Damaraland tot palmbomen in Epupa Falls. Overal vriendelijke mensen die veel interesse toonden!

Serneels A.

Onze Afrika Experts

Soraya

sinds juli 2017
We travel not to escape life, but for life not to escape us.
Je zo klein voelen wanneer je de melkweg ziet in Nieuw-Zeeland zonder lichtvervuiling.