Charme en romantiek in Zuid-Afrika

Op advies van de sommelier

Drink een heerlijk glaasje wijn in Robertson, één van de beste wijngebieden.

Zelf tussen de beesten rijden

Ga met je eigen huurwagen op zoek naar wilde dieren in Kruger NP.

Exclusief diner

Geniet van een heerlijk diner onder de sterrenhemel in Sabi Sand Game Reserve.

Kaapstad vanop een hoogte ontdekken is magisch!

Verblijf in een mix van accommodaties.

Ga op zoek naar wilde dieren in het Kruger National Park.

Ook de kustlijn weet je te verrassen.

Deze rondreis is de ideale mix tussen cultuur, natuur en couleur locale.

Dag 1 Vanuit Parijs naar Kaapstad

In Brussel-Zuid nemen we de trein richting Parijs, waar we zo’n anderhalf uur laten aankomen. Handig, die hogesnelheidstrein! Dan nemen we het vliegtuig richting Kaapstad. Zuid-Afrika, here we come!

Dag 2 Cape Cadogan

Na aankomst op de luchthaven van Kaapstad worden we opgewacht en naar Cape Cadogan gebracht. We verblijven 3 nachten in het Cape Cadogan Boutique Hotel, een elegant hotel te midden van tuinen in het noorden van Kaapstad.

Dag 3-4 Kaapstad verkennen

Wat een luxe: onze huurauto wordt aan het hotel afgeleverd. Nu zijn we helemaal klaar om op verkenning te gaan. Niet alleen Kaapstad zelf heeft veel bezienswaardigheden, maar ook de omgeving heeft veel te bieden.

Via een spectaculaire route langs Chapman’s Peak rijden we naar het natuurreservaat van Kaap de Goede Hoop. We trekken langs Boulders Beach, waar we een bezoek brengen aan de bekende pinguïnkolonie én Groot Constantia, het oudste wijngoed van Zuid-Afrika.

We maken na onze tocht een mooie wandeling door het havenkwartier bij het Victoria & Alfred Waterfront en brengen een bezoek aan één van de ‘townships’, die ons een beeld geven van het dagelijks leven in de stad.

Dag 5-6 Op weg naar Robertson

Vandaag reizen we verder naar de nabijgelegen wijnregio’s. Tijdens een bezoek aan één van de vele wijnboerderijen proeven we heerlijke Zuid-Afrikaanse wijnen. ‘s Avonds genieten we in The Robertson Guest House van een heerlijk diner, met passie gemaakt door onze gastvrouw.

Dag 7 Robertson - Oudtshoorn

We ontdekken dat Robertson niet alleen een goed gelegen wijnstreek is, maar ook de toegangspoort is tot de Kleine Karoo. We volgen de beroemde Route 62 naar Oudtshoorn, één van de mooiste routes van de Westkaap die ons naar de struisvogelstad leidt. We verblijven 2 nachten in La Plume Guest House.

Dag 8 Oudtshoorn

We slapen vlakbij Oudtshoorn op een boerderij, genesteld tussen de majestueuze Swartberg en de Outeniqua-bergen, aan de oevers van de Olifantsrivier. Vanuit onze accommodatie kunnen we makkelijk een bezoekje brengen aan de Cango Grotten of aan de nabijgelegen Highgate Show Farm, waar we alles te weten komen over struisvogels. We krijgen er de kans om deel te nemen aan een zoektocht naar stokstaartjes. Wat een leuke diertjes!

Na de middag rijden we via de ontzagwekkende Swartbergpas naar Prince Albert en genieten we van een heerlijke kop koffie in Café Albert vooraleer we onze weg vervolgen en via Meiringspoort en De Rust terugkeren naar Oudtshoorn. Een onvergetelijke tour!

Dag 9 Oudtshoorn - Knysna

We rijden van Oudtshoorn naar Knysna. Hier genieten we van een gezellige lunch in de haven en slenteren we wat rond, voordat we onze reis vervolgen naar de lagune waar de Leisure Isle Lodge ligt. Vanuit onze kamer hebben we een prachtig uitzicht op de Knysna Heads.

Dag 10 Knysna

Knysna is één van de meest populaire plaatsen langs de Tuinroute. Knysna Quays Waterfront telt veel gezellige terrasjes en winkeltjes. Van hieruit kunnen we een boottocht of een mooie wandeling maken naar de Knysna Heads. De lagune is ook de thuisbasis voor de kweek van de beroemde Knysna-oesters. We nemen uitgebreid te tijd om deze oesters te proeven. Heerlijk!

Dag 11-12 Rit naar Oyster Bay

Via de prachtige bossen van het Tsitsikamma NP rijden we vandaag verder langs de kust. De Oyster Bay Lodge is een prachtige accommodatie in een indrukwekkend natuurgebied. We kunnen hier een dag heerlijk relaxen op het paradijselijke lange zandstrand. We zijn vrij om te wandelen, mountainbiken, paardrijden of om een excursie te maken naar Jeffrey’s Bay. We zullen ons hier niet vervelen!

Dag 13 Oyster Bay - Pretoria

Na het ontbijt rijden we naar Port Elizabeth, waar we onze huurwagen inleveren op de luchthaven om naar Johannesburg te vliegen. Daar halen we een nieuwe huurauto op en rijden we naar Pretoria. Hier bezoeken we het Voortrekkersmonument, waar we kennismaken met een belangrijk stukje Zuid- Afrikaanse geschiedenis. We overnachten in het Court Classique Hotel.

Dag 14 Pretoria - Hazyview

Van Pretoria rijden we dwars door de provincie Mpumalanga naar Hazyview. We vertrekken vroeg en maken weinig tussenstops zodat we in de namiddag nog even door het beroemde Krugerpark kunnen rijden. ’s Avonds vallen we moe, maar gelukkig in slaap in onze prachtige kamer van het exclusieve Summerfields Rose Retreat.

Dag 15 Panoramaroute

Vandaag staan enkele bezienswaardigheden van de Panoramaroute op het programma, zoals de Drie Rondavels en het uitzichtpunt ‘God’s Window’. Ook Blyde River Canyon, de vele watervallen en Bourkes Luck Potholes zijn een bezoek meer dan waard.

Dag 16 Hazyview - Kruger NP

We trekken richting het Kruger National Park, naar het privégebied Sabi Sand. De prachtige Savanna Private Game Lodge zal 3 dagen lang onze uitvalsbasis zijn.

Dag 17-18 Sabi Sands Game Reserve

Hoewel deze reis bestaat uit veel onvergetelijke ervaringen, is ons verblijf hier een afsluiter die we niet snel gaan vergeten. De lodge ligt in het westelijke deel van het Sabi Sands Game Reserve, tegen het Krugerpark. Elke dag gaan we voor dag en dauw op safari onder begeleiding van een ervaren ranger en een ‘tracker’. Bij terugkeer worden we verwend met een brunch en volgt er een siësta. We hebben tijd om een beetje luieren aan het zwembad of te genieten van een heerlijke cocktail. Maar in de namiddag gaan we opnieuw op zoek naar het vele wild. Na de heerlijke ‘sundowner’ gaat de safari verder in het donker. Nadien genieten we van een heerlijk driegangenmenu onder de Afrikaanse sterrenhemel.

Dag 19 Naar Johannesburg

Na een laatste ochtendsafari en een uitgebreid ontbijt rijden we naar Johannesburg, een stevige rit van zo’n 7 uur. Op de luchthaven leveren we onze auto in en nemen we een vlucht richting Parijs.

Dag 20 Met de trein naar huis

Het voelt vreemd om terug in Europa te zijn. Maar nu nog een laatste trip richting België: we nemen de trein naar Brussel-Zuid. In de namiddag zijn we thuis en bekijken we onmiddellijk alle foto’s die we hebben genomen. Ongelooflijk dat we dit allemaal hebben kunnen zien!

Prachtig en zeer goed georganiseerd!

Dit was onze 13e reis met Best of Travel, naar Zuid-Afrika deze keer. Het waren allemaal prachtige en zeer goed georganiseerde reizen.

Spaargaren G.

Beter dan in mijn dromen

De reis naar Zuid-Afrika, waar ik al jaren over droomde, was nog beter dan ik ooit had durven dromen... Het was genieten met een grote 'G'. We hadden het gevoel dat we in een postkaartje rondliepen, zo surrealistisch was het allemaal. Onze eerste grote reis, maar het smaakt naar meer!

Isabel Lapeirre

Ooit gaan we terug!

Zuid-Afrika: een fantastisch mooi land met lieve, warme mensen! Met pijn in het hart afscheid genomen, maar ooit gaan we terug!

Van De Velde Hilde

Wat een fantastische, onvergetelijke reis hebben we gemaakt naar Zuid-Afrika!

Vanaf het allereerste moment konden we 100% ontspannen dankzij de perfecte organisatie. Eventjes volledig weg van de sleur en de drukte in België en volkomen genieten van de rust en schoonheid. We kunnen niet wachten tot ons volgend avontuur!

Eline Verhasselt

Zalige mix!

Bedankt aan Kimberly voor het samenstellen van onze huwelijksreis in Zuid-Afrika. Het was een zalige mix van rust, prachtige natuur, lekker eten, de vriendelijkste mensen en mooie hotels. Zuid-Afrika is een prachtig land en we gaan in de toekomst zeker nog eens terug!

Oona Van Spaendonck

Onze Afrika Experts

Kimberly

sinds april 2022
Don’t be a tourist, be a traveller.
Op backpackertrip door Slovenië met vrienden wilde ik de zonsopgang bewonderen. In Bled stonden we hiervoor om 3u op en deden een tocht door de bergen. We werden beloond met een onwaarschijnlijke zonsopgang.