Cruise langs de mooiste steden van de Middellandse Zee

Genieten in stijl

Maak een luxueuze cruise met cruiserederij Silversea.

Indrukwekkende cultuur

Ontdek de mooiste steden van de Middellandse Zee

Exclusieve ervaring

Vaar op een kleinschalig schip: er zijn slechts 382 personen aan boord.

Vaar langs de mooiste kustlijnen en leukste stadjes van de Middellandse Zee.

Aan boord van een Silversea schip geniet je van culinaire hoogstandjes.

Wandel rond in het gezellige centrum van Taormina, Sicilië.

Ook Kroatië zal je ontdekken!

Met de kleinschalige schepen van Silversea geniet je van luxe tot in de kleinste details.

Dag 1 Vlucht van Brussel naar Rome

We nemen uit Brussel een rechtstreekse vlucht naar Rome. Bij aankomst nemen we een taxi naar het hotel. Het leven ziet er nu al ‘bella’ uit.

Dag 2 Civitavecchia

Geen enkele andere stad in Italië mixt op zo’n hedendaagse manier zijn geschiedenis als Rome. We zijn onder de indruk van deze bruisende stad waar in de loop van duizenden jaren veroveraars, pausen en wereldberoemde kunstenaars hun sporen nalieten in de prachtige architectuur en de overweldigende kunstwerken. We bezoeken de archeologische sites, eeuwenoude kerken en laten ons betoveren door de schatten van Vaticaanstad. Met een Italiaanse flair nestelen we ons op één van de vele gezellige terrasjes. Om 19 uur vaart de Silver Whisper uit… La dolce vita kan beginnen!

Dag 3 Het eiland Capri

Vandaag meren we aan in Capri. Eeuwen geleden bouwden Romeinse keizers hier hun villa’s en we begrijpen direct waarom. De omgeving is prachtig! Niet moeilijk dat de Romeinen 2000 jaar geleden verliefd werden op dit paradijs. We verkennen ruwe bergen, zeegrotten en we zien overal overweldigende gekleurde bloemen die Capri in een magische sfeer onderdompelen.

Dag 4 Sorrento

Na een mooie tocht langs de Italiaanse kustlijn houden we halt in Sorrento. We voelen er ons direct thuis, want de inwoners zijn hartelijke mensen die levenslust en warmte uitstralen. De klif kijkt uit over de baai, overgoten door zon, badend in een geur van appelsien- en citroenbomen. We maken een prachtige wandeling over de klif, langs het strand en de twee pittoreske havens.

Dag 5 Palermo, Sicilië

Let’s go to Sicily! Tijdens dag 5 krijgen we de kans om Palermo te bezoeken. We snuiven de rijke culturele sfeer op terwijl we door de stad flaneren. Arabische invloeden mengen zich in de cultuur en architectuur met Byzantijnse en Romaanse overblijfselen tot een mystieke, authentieke sfeer die de hele stad zo typeert. Maar er hangt ook een luchtige sfeer door alle universiteitsstudenten die er een terrasje doen.

Dag 6 Taormina

We zijn vandaag niet de enige toeristen in Taormina, maar dat stoort ons niet. Het prachtige zicht op zee en de Etna maakt alles goed, zeker op een dag als vandaag wanneer vanuit de besneeuwde krater zich witte rookpluimen aftekenen tegen een helblauwe hemel. De gids vertelt ons dat vele beroemde schrijvers zoals Goethe en D.H. Lawrence de schoonheid van Taormina al sinds de 6de eeuw proberen vast te leggen op papier, maar we vragen ons af of iemand daar ooit in slaagde, want wat we rond ons zien is werkelijk schitterend.

Dag 7 Naar Malta

De ministad Valletta, hoofdstad van Malta, wacht ons op in een rustig zonnetje. We moeten even nadenken wat we zullen bezoeken, want er is heel veel te zien: prachtige paleizen, museums en massieve omwallingen in honingkleurige kalksteen. We flaneren in de pittoreske straatjes met de talrijke romantische houten luikjes. Een local vertelt ons dat vrouwen vroeger een ‘raam op de wereld’ kregen wanneer ze trouwden. We wandelen verder naar de stadspoorten en slaan in naar de Triq Repubblika, de aorta van de stad en een gezellige winkelstraat waar een Italiaans ijsje eten.

Dag 8 Dagje op zee

We hebben een dag om wat uit te rusten. De golven kabbelen rustig langs het schip. We rusten uit op het dek, trekken naar de spa en nemen een duikje in het zwembad. Zalig!

Dag 9 De baai van Kotor

Het eerste wat we zien vanop ons balkon is een indrukwekkend gebergte. Daarachter ontdekken we Kotor, veilig verstopt in de diepe inham van Bokor Kotorska (Kotor Bay), de meest zuidelijke fjord van Europa. Voor velen is dit stadje charmanter dan het nabijgelegen UNESCO Werelderfgoed Dubrovnik en we begrijpen waarom. We maken kennis met een authentiek dorpje. Een mooie kennismaking met een eeuwenoude cultuur.

Dag 10 Hvar, Kroatië

Na het ontbijt trekken we naar het Kroatische eiland Hvar: het zonnigste eiland van de Adriatische kust. We genieten van een mooie wandeling en van de zon, want die schijnt hier zo goed als altijd!

Dag 11 Venetië

Het beste houden we voor het laatste: Venetië. Na het ontschepen verliezen we ons in de kleine straatjes en langs de duizenden kanalen die ons doen dromen over romantische taferelen. Na een prachtige wandeling bezoeken we het dogepaleis en de basiliek van San Marco. We krijgen al spijt dat we hier maar zo kort zijn en beslissen om snel terug te komen. Bij zonsondergang sluiten we onze dag af op het dromerige San Marcoplein waar we op een terrasje genieten van de muziek, de Italiaanse avondlucht en een lekkere aperitief. Dit moment zullen we nooit vergeten!

Dag 12 Vlucht van Venetië naar Brussel

Tijd om naar huis te gaan. We krijgen een transfer naar de luchthaven en checken in. Onze vakantie zit erop. Arrivederci!

Onze Europa Experts

Gwendolien

sinds oktober 2003
To travel is to discover.
Afvaart van de Amazone: de mysterieuze stilte en dierenkreten doen je alles vergeten.

Lindsay

sinds februari 2015
Better to see something once than to hear about it a 100 times.
In de helikopter over de Grand Canyon vliegen blijft een topper uit mijn lijstje.

Riet

sinds februari 2016
Rester, c'est exister. Mais voyager, c'est vivre.
Open Ocean Experience temidden de humpbackwhales in de Thonga Beach Lodge, Zuid Afrika.

Nathalie

sinds april 1999
The only way to do great work is to love what you do.
De beklimming van Mount Rinjani op Lombok: heavy, maar super!

Isabel

sinds juli 2018
I haven’t been everywhere but it’s on my list.
Wandelen langs het prachtige strand van Khao Lak bij een adembenemende zonsondergang.

Laten we samen je droomvakantie bedenken