Driemaal Afrikaanse natuurpracht

Doorkruis 3 landen

Beleef de hoogtepunten van Namibië, Botswana en Zimbabwe.

Eeuwenoude meteoriet

Bekijk één van de grootste meteorieten die ooit gevonden is: Hoba.

Stenen woud

Zie in Damaraland hoe bomen veranderden in steen.

Ontdek Sossusvlei, één van de mooiste landschappen van Namibië.

Maak een lange strandwandeling in Swakopmund.

Zie reusachtige bomen in Damaraland.

Chobe National Park is een paradijs om olifanten te spotten!

Onderweg weten de inwoners je te verrassen.

Dag 1-2 Vertrek naar Namibië

We vliegen van Brussel naar Amsterdam en stappen daar over op de rechtstreekse vlucht naar Windhoek. Nadat we onze huurauto opgehaald hebben, rijden we naar het centrum van Windhoek. De rest van de dag genieten we van de rust, in ons hotel.

Dag 3 De wereldberoemde Sossusvlei

Ons avontuur kan beginnen! Vandaag zetten we koers door het desolate landschap naar Sossusvlei. Hier zijn de hoogste duinen ter wereld te vinden. We kunnen niet wachten om dit gebied te verkennen.

Dag 4 Op ontdekkingstocht

De wekker gaat voor ons gevoel veel te vroeg. Maar omdat we graag de zandduinen voor onszelf willen, hebben we dit er graag voor over. Het vroege tijdstip zijn we snel vergeten als we zien dat er slechts een handjevol andere toeristen op de been zijn. We zijn zelfs de eersten van vandaag die Duin 45 beklimmen!

Dag 5 Duits in Namibië

Via Walvisbaai en de Kuiseb-pas rijden we naar Swakopmund, een gezellig kustplaatsje. Door de koloniale sfeer voelt het een beetje alsof we in een tijdmachine gestapt zijn. Terug naar de tijd dat het een Duitse kolonie was. Een gek gevoel.

Dag 6 Verblijf in Swakopmund

Na een uitgebreid ontbijt maken we een lange strandwandeling. We twijfelen nog over een excursie naar Sandwich Harbour of de Marine Cruise, maar besluiten het vandaag wat rustig aan te doen. Ook een rondreis is vakantie!

Dag 7 Gravures in Twijfelfontein

Het is tijd om Swakopmund te verlaten. We rijden naar Twijfelfontein, een plek die bekend staat om haar prehistorische gravures. We zien rotstekeningen die al dateren van 300 voor Christus! Ongelooflijk, toch?

Dag 8 Indrukwekkende landschappen

Vandaag rijden we door het prachtige Damaraland. Het lijkt wel alsof we op een andere planeet zijn beland, zo speciaal is het hier. We bezoeken het Versteende Woud. Dit bestaat uit bomen die, in de loop van miljoenen jaren geleden, versteend zijn. Na een mooie wandeling, rijden we door naar Vingerklip. Deze rots is door erosie gevormd tot een soort waarschuwende vinger. Tijd om braaf te zijn dus.

Dag 9 Op naar Etosha

Via Outjo rijden we naar het reusachtige Etosha National Park, dat bekend is om de grote populatie wilde dieren en bijzondere vogels. In het midden van het park is een enorme zoutvlakte te vinden. We kunnen dan ook niet wachten om hier op ontdekkingstocht te gaan!

Dag 10 Verkenning van Etosha

We ontdekken vandaag het nationale park. Vooral bij de waterdrinkplaatsen zien we veel wilde dieren. We krijgen kippenvel om al die olifanten, zebra’s en andere beesten van zo dichtbij te zien. Wat een mooie dag is dit.

Dag 11 Dwars door het park naar het oosten

We hebben nog een dag om te genieten van Etosha! Om naar onze volgende verblijfsplaats te gaan, doorkruisen we het hele park van west naar oost. Het kan voor ons niet lang genoeg duren, want het is hier zo mooi. We overnachten vlakbij de oostelijke gate.

Dag 12 De groene Caprivi

Na een lekker ontbijt kruipen we achter het stuur en rijden we via Grootfontein naar Rundu. Net buiten Grootfontein brengen we een bezoek aan de Hoba-meteoriet, één van de grootste meteorieten die ooit werd gevonden: hij is 3 meter lang, 1 meter breed, weegt 50 ton en is 80.000 jaar geleden neergestort op onze planeet. Enorm indrukwekkend!

Dag 13 Baobabs, olifanten en een rivierbos

Onderweg naar Divundu stoppen we bij het Mahango National Park. Ondanks dat dit een veel kleiner nationaal park is dan Etosha beleven we hier een topervaring: onze wens om baobabs in het echt te zien gaat in vervulling. Daarnaast zien we ook hier weer een grote groepen olifanten. ’s Avonds maken we een prachtige sunset cruise: de perfecte afsluiter van alweer een perfecte dag!

Dag 14 Van Divundu naar Mudumu

De route van vandaag brengt ons nog oostelijker. We rijden namelijk richting het oostelijke deel van de Caprivi-strook. Hier bezoeken we de Kwando-rivier, waar het landschap voornamelijk bestaat uit papyrusplanten en rivierbos. Verder zien we veel mopanebomen, graslanden en savanne. Namibië blijft ons verrassen met zijn schoonheid!

Dag 15 Op safari in het Mudumu NP

Na een heerlijk rustige nacht gaan we al vroeg in de ochtend op pad. We hebben namelijk een safari in Mudumu NP op de planning staan. In de namiddag maken we een rustige boottocht op de Kwando-rivier en bezoeken we enkele lokale dorpen in de omgeving.

Dag 16 De grens over naar Botswana

Het is tijd om Namibië te verlaten. Vandaag steken we de grens over naar Botswana. We laten de auto achter en besluiten om hier meteen een safari te doen. Chobe National Park heeft namelijk grote olifantenpopulaties. En die willen we maar al te graag zien!

Dag 17 Game drive

Als we in Afrika zijn, willen we zoveel mogelijk wildlife zien. Daarom stappen we ’s ochtends in een jeep voor een game drive. Onze inspanningen worden beloond: eindelijk zien leeuwen! Wat een fantastisch mooie beesten…

Dag 18 Bezoek aan de Victoria Falls in Zimbabwe

Wow, wat een unieke ervaring! Vandaag vliegen we over de Victoria Falls in Zimbabwe! Deze helikoptervlucht kunnen we iedereen aanraden. Deze gigantische watervallen zijn van bovenaf adembenemend mooi.

Dag 19 Vic Falls

Nadat we gisteren de Victoria Falls vanuit de lucht gezien hebben, willen we ze vandaag van dichterbij bewonderen. Deze watervallen zijn maar liefst 1708 meter breed en 100 meter hoog. Wat een schouwspel. ’s Middags boeken we een spannende rafting. Het excursiebureau stelde ons een bungee jump voor, maar zo’n helden zijn we helaas niet.

Dag 20-21 Terug naar België

Helaas is deze fantastische reis voorbij. Vandaag vliegen we terug naar Amsterdam. Op de 21ste dag landen we ’s morgensvroeg in Brussel.

Een onvergetelijk mooie reis!

Namibië heeft ons hartje gestolen, mooie natuur, prachtige ervaring, veel wildlife en unieke verhalen. Wijzelf hebben Botswana kort doorkruist richting Zimbabwe, voor een bezoekje aan de Victoria Falls, ook een echt wonderlijk uitzicht! Wij kunnen onze reis enkel maar aanraden! Boeken maar!

Goeminne Melissa

Dolenthousiast over onze reis!

We zijn dolenthousiast en met duizenden foto's terug gekeerd naar België na onze reis door Botswana, Namibië en Zimbabwe. Wie twijfelt: DOEN!!!

De Smet J.

Geweldige reis!

Geweldige reis! Zeer aangename landen om te reizen: mensen, natuur, landschappen, lodges, eten,... En alles perfect geregeld door jullie.

Henk Van Pelt

Mooie reis

Namibië: een prachtig, ongerept mooi land met mensen die je vriendelijk begroeten, die je wensen proberen te vervullen, een veilig land.

Hilde Vergauwe

Leuke afwisseling

Na het prachtige, desolate en droge Namibië, was het groenere Botswana een aangename afwisseling, met als zalige afsluiter de Victoria Falls in Zimbabwe!