Exclusieve huwelijksreis naar Nieuw-Zeeland

Stijlvol dineren

Geniet van een overheerlijk degustatiemenu met vijf gangen in het beste hotel van de westkust: Te Waonui Forest Retreat.

Spectaculaire helikopterlanding

Vlieg met de helikopter naar Fox Glacier en land bovenop de gletsjer.

Reizen met de TranzAlpine

Maak een prachtige treinrit over Arthur’s Pass, één van de mooiste trajecten ter wereld.

Geniet onderweg van leuke plaatsen en een lekkere gastronomie.

Fan van een imposante natuur? Check!

Met een huurwagen zie én beleef je meer...

Dag 1-3 Van Brussel naar Auckland

Tijd om te vertrekken naar het Land van de Lange Witte Wolk. We vliegen vanuit Brussel naar Dubai. Dan gaat het naar Brisbane om daarna op Auckland te vliegen. Eenmaal aangekomen, worden we door onze privéchauffeur opgehaald. Nadat we zijn ingecheckt in de Bow Suite van het Hilton Auckland gaan we the City of Sails verkennen. Eten doen we in de Waterfront wijk. Heerlijk!

Dag 4 Ontspannen in de Polynesian Spa

Na een heerlijk ontbijt rijden we naar Rotorua, het geothermische centrum van Nieuw-Zeeland waar je veel modderpoelen, bronnen en hydrothermische meren met een geneeskrachtige werking aantreft. Wij trekken naar de Polynesian Spa, een luxe spa met 27 zwembaden die oude rituelen combineert met hedendaagse technieken en tot de wereldwijde top 10 behoort. Terwijl we uitkijken over Lake Rotorua komen we helemaal tot rust. Overnachten doen we in Peppers on the Point.

Dag 5 Helikoptervlucht en Hangi-diner

Vandaag nemen we de helikopter naar Mount Tarawera waar op 10 juni 1886 een enorme uitbarsting plaatsvond die de berg in twee heeft gesplitst. Tijdens onze begeleide wandeling langs kraters, borrelende meren en dampende riviertjes komen we alles te weten over de vulkaan en zijn geschiedenis. ’s Avonds maken we kennis met de Maori-cultuur: we genieten van een Hangi-diner, een maaltijd waarbij gerechten in een put in de grond worden gestoomd, en een dansvoorstelling.

Dag 6 Bezoek aan de Huka Falls

’s Morgens nemen we de auto en rijden we naar de Wai-o-Tapu Thermal Valley, of de ‘Vallei van de Heilige Wateren’. We bezoeken de Lady Knox geiser en de Champagne Pool. Daarna maken we een prachtige wandeling langs het meer en rijden we naar de Lake Taupo Lodge, waar we nagenieten van de prachtige dag.

Dag 7 Helikoptervlucht en jetboat-tocht

’s Morgens rijden we na het ontbijt naar de basis van Helipro en maken we een indrukwekkende rondvlucht over Taupo en omgeving. We landen bij de Huka Falls, een prachtige waterval met turkooisblauw water. Hier nemen we deel aan een 30-minuten durende jetboat-tocht. Wat een adrenalinekick! In de namiddag doen we het rustiger aan en bezoeken we Taupo.

Dag 8 Queenstown

Vandaag leveren we onze auto in en vliegen we naar Queenstown op het Zuidereiland. Dit stadje ligt aan de oevers van Lake Wakatipu en is genesteld op één van ’s werelds meest panoramische plekken. Je kan hier extreme sporten beoefenen, maar wij beslissen het rustig te houden en te genieten van het stadje dat ‘fit for Queen Victoria’ is. We bezoeken er een wijngaard. Overnachten doen we in de Azur Lodge, die uitkijkt over de bergen en het meer.

Dag 9 Milford Sound

We starten de dag met een excursie naar Milford Sound, een fjord van 16 km lang met bergwanden van tientallen meters hoog en tal van watervallen. Tegen 10.00 uur vliegen we langs het prachtige panorama van de Southern Alps naar de fjord. Daar maken we een prachtige boottocht, waarbij we dolfijnen en zeeleeuwen zien. In de namiddag vliegen we terug naar Queenstown, waar we met de Skyline Gondola 450 meter naar boven gaan tot aan Bob’s Peak. Wat een adembenemend panorama!

Dag 10 Wandeling op de Routeburn Track

Vandaag blijven we nog een dagje hangen in Queenstown. We maken een begeleide dagwandeling op de Routeburn Track, een klassieker in Nieuw-Zeeland.

Dag 11 Op naar de Franz Josef Glacier

We moeten vroeg uit de veren, want we hebben een gevuld programma voor de boeg. Eerste stop is het goudzoekersstadje Arrowtown, waarvan delen onveranderd bleven sinds de Gold Rush in de jaren 1860. Vandaar gaat het verder naar Wanaka aan het gelijknamige meer waar we heerlijk lunchen. In de namiddag rijden we naar de Haast Pass en de Franz Josef Glacier. We checken in het Te Waonui Forest Retreat in en genieten van een overheerlijk degustatiemenu met vijf gangen. Heerlijk!

Dag 12 Spectaculaire landing op Fox Glacier

Vandaag staat een bezoek aan Fox Glacier gepland. En dat doen we in stijl: met de helikopter! Na een spectaculaire landing maken we met een bekwame gids een wandeling op de gletsjer. Adembenemend mooi.

Dag 13 Hokitika en de Pancake Rocks

We rijden langs de westkust naar het noorden. In Hokitika nemen we de tijd om de jadefabriek te bezoeken, waar wondermooie juwelen worden gemaakt. Dan gaat het via Greymouth naar Punakaiki, waar we een korte wandeling maken naar de Pancake Rocks. Deze bizarre rotsen lijken op pannenkoeken en maken deel uit van het spectaculaire Paparoa National Park. De kalksteenrotsen duwen het water van de hoge golven met ongelooflijk veel kracht de lucht in. In het Punakaiki Resort genieten we van een prachtige zonsondergang en een heerlijk diner.

Dag 14 Treinrit over de Arthur’s Pass

Na het ontbijt rijden we naar Greymouth en leveren we onze huurauto in. Met de beroemde TranzAlpine reizen we naar Christchurch. De treinrit over Arthur’s Pass is een van de mooiste trajecten ter wereld. Tegen vijf uur in de namiddag zijn we in Christchurch en nemen we de taxi naar The George, waar we inchecken in de juniorsuite.

Dag 15 Christchurch

Vandaag genieten we een laatste dag van dit prachtige land. Morgen zit onze huwelijksreis erop. Maar wat een belevenis was het!

Dag 16-17 Christchurch - Dubai - Brussel

Vandaag vliegen we vanuit Christchurch naar Sydney om van daaruit naar Dubai te vliegen. Na onze vlucht vanuit Dubai landen we in Brussel. We hebben genoten van onze exclusieve en stijlvolle huwelijksreis!

Wondermooie route

Best of Travel heeft een fantastische reis met ons uitgestippeld! We hebben een wonderschoon traject afgelegd in Nieuw-Zeeland, een route boordevol adembenemende momenten die ons eeuwig zullen bijblijven. Merci!

Emilie Laddyn

Onze Oceanië Experts

Heidi

sinds november 1995
Travel is the only thing you buy that makes you richer.
Ondergedompeld worden in de authenticiteit van Vanuatu, het onbekende paradijs.

Soraya

sinds juli 2017
We travel not to escape life, but for life not to escape us.
Je zo klein voelen wanneer je de melkweg ziet in Nieuw-Zeeland zonder lichtvervuiling.