Florida op kindermaat

Airboat in de Everglades

Spannend… varen tussen de alligators!

Snorkelen in Key Largo

Snorkel in het enige beschermde onderwaterpark van de VS met adembenemende koraalriffen.

Pretparken in Orlando

Disney World, Universal Studios, Sea World, Legoland: keuze te over!

Ocean Drive in Miami Beach heeft prachtige Art Deco gebouwen

Heerlijk genieten van de fauna en flora

Op zoek naar alligators in een airboat

Rijden over de Overseas Highway die 205 km lang is en 42 bruggen telt

Afkoelen in een waterpretpark is de max!

De omgeving van Sanibel ontdekken met de wagen

Dag 1 Welcome to Miami

Dankzij de rechtstreekse vluchtverbinding arriveren we in 9 uur in het swingende Miami. Onze huurwagen staat klaar zodat we al een half uurtje later het zand van het prachtige Miami Beach tussen onze teentjes voelen kriebelen.

Dag 2 Miami

Als we de volgende dag het strand opwandelen, ligt het er nog heerlijk verlaten bij. We genieten van een rustige ochtend terwijl we samen met de kinderen over de golven springen.

In de namiddag rijden we naar het Wynwood Art District. Deze wijk is gevuld met eindeloos veel kleurrijke muren, wat vooral de kinderen indrukwekkend vinden. Ze poseren dan ook maar al te graag voor de camera!

’s Avonds verkennen we Ocean Drive met de bekende art-decogebouwen. We eten buiten in Española Way: zalig!

Dag 3 Alligator Farm en Key West

Vandaag trekken we naar Key West. Onderweg bezoeken we de Alligator Farm in de Everglades. We varen er met een airboat tussen de alligators en nadien mogen de durvers een baby alligator vasthouden! Een spannende, maar vooral glibberige ervaring!

Verder onderweg genieten we van de Overseas Highway, een unieke rit over het water. De weg is maar liefst 205 kilometer lang en telt 42 bruggen. Even later bereiken we Key West. Onmiddellijk valt ons hier de relaxte, Caribische sfeer op. We ontspannen op het privéstrand van het hotel en verkennen de levendige Duval Street.

Dag 4 Zwemmen in Garden Key

In onze meest zomerse tenue stappen we aan boord en varen we naar het eiland Garden Key. Hier vinden we Fort Jefferson, een fort dat gebouwd werd om de zuidelijke kustlijn van de VS te beschermen. Nu is dit eiland geklasseerd als nationaal park, en met een grote verscheidenheid aan vogels, vissen en een indrukwekkende onderwaterwereld zeker een bezoekje waard! Ondiep, warm maar vooral kristalhelder water zorgt ervoor dat de kinderen zich volop kunnen uitleven. Zwemmen tussen de talrijk gekleurde vissen in prachtige koraalriffen is een onvergetelijke ervaring.

Dag 5 Key West

Vandaag is onze laatste volledige dag op Key West, en die spenderen we zoals we zelf willen! Lekker luieren aan het zwembad of de omgeving te voet verkennen, we kunnen zo actief of passief zijn als we zelf willen. De enige must-do vandaag is om Southernmost Point te bezoeken, het zuidelijkste punt van de VS. Hier nemen we vervolgens, naast de kleurrijke boei die dit punt aangeeft, onze zuidelijkste foto! Cheeese!

’s Avonds genieten we van ons avondmaal terwijl we op de achtergrond de zon zachtjes zien zakken in de zee. En hoe kan het ook anders vanop Sunset pier?

Dag 6 Key Largo

Vandaag is onze bestemming Key Largo, waar we met snorkel en duikbril maar al te graag het azuurblauwe water opnieuw induiken. Dit enige beschermde onderwaterpark van de Verenigde Staten heeft adembenemende koraalriffen waardoor een snorkel- of duiktrip bijna verplicht is! Zelfs de kleinste kinderen genieten hier van deze unieke omgeving wanneer ze door de glazen bodem van de boot de kleurrijke visjes opmerken. Een toffe én veilige ervaring. Zalig!

Bovendien biedt Key Largo ook tal van activiteiten voor de niet-waterratten onder ons. Zo omvat het park tal van uitstekende wandelpaden waarop we de diverse fauna en flora makkelijk verkennen.

Dag 7 Naples

De volgende stop op deze rondreis is Naples. Opnieuw is het uitzicht tijdens de rit de moeite waard! We rijden tussen de moerassen langs Alligator Alley, waar we alligators vlak langs de weg zien liggen.

Wit zand, wuivende palmbomen, kleurrijke huizen en talloze pelikanen. Naples is een leuk en gezellig kuststadje met een mooie promenade waar we op het gemakje rondslenteren. Nadien ploffen we ons op een bankje op de iconische pier neer waar we dankzij de vissers en hun aas dolfijnen spotten.

Dag 8 Sanibel, Fort Myers

Met Naples achter de rug gaat de rondreis verder richting het noorden. Vandaag staat het schelpenparadijs Sanibel op het programma. Dit eiland is één van de best bewaarde geheimen van Florida. Prachtige, brede, witte zandstranden, tropische bloemen en planten met af en toe een heerlijk windje: precies zoals een paradijs moet zijn.

Op het eiland aangekomen, ruilen we de auto in voor beachcruisers waarmee we het eiland rondfietsen. Onderweg stoppen we af en toe om op zoek te gaan naar de meest bijzondere schelpen. De gemoedelijke sfeer en absolute rust geven ons instant een zalig vakantiegevoel.

Overnachten doen we in Fort Myers.

Dag 9-10 Winter Haven

Nu is het eindelijk tijd om één van de bekendste pretparken te bezoeken. Disney World, Universal Studios, Sea World, Legoland: Orlando mag zich terecht de pretparkhoofdstad van de wereld noemen! Keuze genoeg dus, ook al zorgt dit eerder voor keuzestress! En dit op vakantie…

Dankzij de korte wachtrijen en de kleinschaligheid raden we Legoland aan voor kinderen tot 12 jaar. Verblijven doen we in The Beach Retreat, waar we ’s ochtends extra vroeg worden toegelaten in het park. We combineren zowel Legoland als het aquapark, wat gezien de warme temperaturen een welgekomen afwisseling is.

Dag 11 Cape Canaveral

Het einde van de rondreis komt stilletjes aan in zicht, maar gelukkig hebben we nog een hoogtepunt voor de kinderen te goed. We rijden richting Cape Canaveral, waar we een bezoekje brengen aan het Kennedy Space Center van NASA. Tijdens dit leerrijk bezoek leren we alles over de ruimte terwijl we verschillende echte raketten van dichtbij bewonderen. En met een beetje geluk staat er vandaag zelfs een effectieve raketlancering op het programma. Absoluut een indrukwekkende ervaring die de kinderen nog lang bijblijft!

Dag 12 Vertrek uit Orlando

Met pijn in het hart nemen we vandaag afscheid van de Sunshine State.

Dag 13 Aankomst in België

Omdat dit zo’n heerlijke reis was, beloven we elkaar om ooit terug te komen. It’s not a goodbye, but a see you later (alligator)!

Bedankt Best of Travel!

Goed georganiseerd! Prijs/kwaliteit uitmuntend. Zorgeloze vakantie naar een topbestemming!

Lieven Boedt

Onze Noord-Amerika Experts

Gwendolien

sinds oktober 2003
To travel is to discover.
Afvaart van de Amazone: de mysterieuze stilte en dierenkreten doen je alles vergeten.