Ga in stijl op safari in Zuid-Afrika en Botswana

Slaap onder de Afrikaanse sterrenhemel

Overnacht in de Sleep Out van het Makalali Game Reserve.

Exclusief stukje Botswana

Ontdek Tuli Block, een zelden bezocht reservaat en beleef een exclusieve safari.

Het buitengewone landschap van de Waterberg

Je verblijf in het Marakele NP zal je niet gauw vergeven door het prachtige landschap en de vele vogels.

Een nachtje onder de Afrikaanse sterrenhemel slapen? Yes, please!

Geniet van prachtige safari's door de mooiste nationale parken.

De exclusieve lodges zijn zorgvuldig geselecteerd en bieden een prachtig zicht op de omgeving!

Dag 1 Te land en in de lucht naar Afrika

Eindelijk, ons avontuur kan bijna beginnen. Eerst moeten we wel naar Afrika natuurlijk. We nemen in Brussel-Zuid de trein naar Parijs. Vandaaruit nemen we het vliegtuig naar Johannesburg.

Dag 2 Aankomst in Johannesburg - Madikwe GR

We rijden naar de grens met Botswana en bezoeken het op 3 na grootse wildreservaat van het land. Het duurt niet langs vooraleer we de eerste olifanten zien. Overnachten doen we in de Madikwe Safari Lodge, zalig!

Dag 3 Madikwe Game Reserve

Vandaag nemen we in de vroege morgen en de late namiddag deel aan een begeleide safaririt. We hebben geluk en zien zeldzame wilde honden.

Dag 4 Madikwe GR - Marakele NP

Na een laatste activiteit in de ochtend rijden we richting Marakele. De Marabati Safari Lodge is een lodge aan de voet van de Waterberg en wordt omringd door een buitengewoon mooi landschap. De omgeving is een waar paradijs voor vogelliefhebbers. We kunnen niet wachten om na de lunch terug op safari te vertrekken!

Dag 5 Marakele NP

Heel vroeg in de ochtend ontwaken we samen met de zon en het leven in de bush. Na een heerlijk ontbijt genieten we van de rust. We luieren de rest van de dag lekker met een boekje aan het zwembad. Tegen zonsondergang trekken we opnieuw de bush in om het nachtleven te verkennen. Spannend!

Dag 6 Op naar Botswana

Vandaag trekken we verder. Rond de middag bereiken we de grens met Botswana, aan de grenspost Pont Drift. We parkeren de wagen en worden opgehaald door een medewerker van het Mashatu Main Camp, waar we de komende 2 nachten zullen slapen. In de namiddag gaan we op safari en doen we onze eerste onvergetelijke indrukken van Botswana op.

Dag 7 Tuli Block

Vandaag verkennen we Tuli Block: een verborgen pareltje. Het reservaat wordt zelden bezocht en biedt dus een exclusieve safari-ervaring. We doorkruisen het gebied op alle mogelijke manieren: we maken safari’s, ontdekken het terrein per mountainbike en gaan op wandelsafari. We maken ook een ritje te paard en bezoeken een dorpje. Het was een drukke dag, maar wat een belevenissen!

Dag 8 Tuli Block - Mapungubwe NP

Na een vroege activiteit en het ontbijt worden we opnieuw naar onze huurwagen gebracht. We rijden verder en na aankomst in het Mapungubwe NP verkennen we de omgeving tijdens een begeleide safariactiviteit. ’s Avonds genieten we van een heerlijk diner in onze lodge: de Mopane Bush Lodge.

Dag 9 Mapungubwe NP

We nemen een stevig ontbijt, want er staat een bezoek aan duizend jaar oude rotsschilderingen en prachtige vergezichten gepland. Daarvoor trekken we naar een historische plek in Mapungubwe NP, dat UNESCO Werelderfgoed is. Ongelofelijk! We kijken onze ogen uit.

Dag 10 Op weg naar het beroemde Krugerpark

Tijdens een laatste safari sluiten we ons verblijf hier af en trekken we verder. We rijden parallel met de grens van Zimbabwe door een dunbevolkte regio naar het meest noordelijke gebied van het Krugerpark. Hier wachten unieke architectuur en wondermooie landschappen ons op. Maar eerst slapen: onze kamer in The Outpost roept.

Dag 11 Krugerpark

We verkennen het wondermooie Krugerpark. Tijdens safari’s zien we de weelderige bossen en fascinerende vegetatie tot we aan de Limpopo-rivier aankomen, die de natuurlijke grens met Mozambique en Zimbabwe vormt.

Dag 12 Krugerpark - Makalali GR

Onze reis gaat verder langs kleine dorpen tot we ’s middags in onze volgende lodge (Garonga) aankomen. We krijgen eventjes tijd om uit te rusten, maar niet al te lang, want onze volgende safari wacht op ons.

Dag 13 Makalali GR

In het Makalali Game Reserve staan enkele begeleide safari’s op het programma. Hier genieten we van een magnifieke ervaring: we krijgen de kans om onszelf te verwennen in het Open Air Bush-bad en te overnachten in de Sleep Out onder de Afrikaanse sterrenhemel. Wauw!

Dag 14 Naar het Sabi Sands Game Reserve

We ontwaken samen met de olifanten, antilopen en andere dieren rondom ons. Maar het is tijd om nieuwe horizonten te verkennen. De Panoramaroute laten we (even) links liggen en we reizen naar het bekendste privéwildreservaat van het land. Hier genieten we in de namiddag van een eerste safari. ’s Avonds genieten we van een overheerlijk diner in de Savanna Lodge.

Dag 15 Sabi Sands GR

Vandaag genieten we met volle teugen van de laatste dag in de bush. Onder begeleiding van onze ranger ontdekken we ’s morgens en ’s namiddags weer erg mooie plekjes. De wildernis blijft ons verrassen.

Dag 16 Sabi Sands GR - White River

We staan een laatste keer op bij zonsopgang en trekken met onze camera in de aanslag de bush in. Machtig om die leeuwen te zien! Na het ontbijt verlaten we het reservaat en reizen we terug naar de bewoonde wereld. Deze keer slapen we in het Oliver’s Restaurant and Lodge: pure luxe!

Dag 17 White River

Vandaag is de beroemde Panoramaroute wel aan de beurt. We nemen de tijd om haar talrijke magnifieke bezienswaardigheden te ontdekken: God’s Window, de Mac Falls, Pilgrim’s Rest, Bourke’s Luck Potholes. We zijn erg onder de indruk van zoveel natuurpracht.

Dag 18 Vertrek uit Johannesburg

Na een heerlijk ontbijt vertrekken we richting de luchthaven van Johannesburg. We leveren de huurwagen in. Helaas eindigt hier onze reis in het prachtige Zuid-Afrika. We zetten koers richting Parijs.

Dag 19 Met de trein naar België

We nemen de trein richting België en worden in Brussel-Zuid opgewacht door familie. Hoewel we wat vermoeid zijn, vertellen we in de auto honderduit over onze schitterende avonturen!

Het wordt moeilijk dit volgend jaar te overtreffen, ons hoofd zit wel boordevol ongelooflijke momenten en beelden!

Alles was zo goed geregeld dat we ons elke dag lieten verrassen, geen stress over wanneer we zouden moeten vertrekken of waar we gaan naartoe moesten gaan. Heel goede afwisselende keuzes van lodges waar men ons altijd al zingend verwelkomde! Transport tussen lodges met vliegtuigje of helikopter, we voelden ons echt een superster... Super merci!

Debackere Piet

Het was top

Dit was een onvergetelijke reis. De safari's met de ervaren rangers, de rust die je krijgt bij het gadeslaan van de dieren was zalig! De mooie natuur, de cultuur, zalig! Het was top.