Het beste van Japan per cruise ontdekken

UNESCO Werelderfgoed

In Hiroshima en Miyajima ontdek je enkele belangrijke monumenten.

Middeleeuws karakter

Maak kennis met het traditionele washi-papier in Matsue.

Edo-tijdperk

In Tamano is de geschiedenis in diverse aspecten merkbaar.

Deze cruise laat je de mooiste steden ontdekken. Grijp dan ook de kans om Nagasaki te bezichtigen.

Ponant laat je in alle luxe het mooiste van de wereld ontdekken.

In Kagoshima kan je o.a. de Sengan-en tuin verkennen.

De drijvende torii-poort van Miyajima is één van dé highlights van Japan.

In Osaka staat het kasteel fier tussen de wolkenkrabbers.

Dag 1-2 Vlucht van Brussel naar Osaka

Het mysterieuze Japan spreekt ons al jaren aan. We zijn dan ook heel blij dat we het Land van de Rijzende Zon eindelijk gaan ontdekken. In de ochtend vertrekken we vanaf Brussel richting Osaka, waar we de volgende dag in de vroege ochtend aankomen. We gaan richting het gezellige Kyoto voor onze eerste ontdekkingen op Japanse bodem.

Dag 3 Vertrek uit Maizuru

Na onze overnachting in Kyoto zijn we nog enthousiaster om onze cruise aan te vatten. We gaan richting Maizuru, een charmant dorp aan een schilderachtige baai. We dienen pas vanaf 17.00 uur in te schepen dus hebben we nog tijd om naar het observatorium te gaan waar we de inham met talrijke eilanden beter kunnen bekijken. In de omgeving zijn ook de Enryu-ji tempel en het Tanabe-jo kasteel te vinden. Vanaf 19.00 uur is het zover en varen we af!

Dag 4 Sakaiminato

De levendige vissershaven van Sakaiminato brengt hulde aan stripschrijver en artiest Shigeru Muzuki die hier geboren werd. Niet enkel een museum, maar ook een toeristische route leiden je door de straten en pleinen waar 134 bronzen beelden van zijn geliefde figuren staan. Op deze plaats is het echter ook aangeraden om enkele lokale visspecialiteiten te proeven en te genieten van het prachtige uitzicht op Mount Daisen en het Yumigahama schiereiland. We hebben ook de keuze uit drie (optionele) excursies: een bezoek aan het Izumo Taisha relikwie en kunstmuseum van Adachi, leren sushi maken met bezoek aan een sake brouwerij of het Matsue kasteel bewonderen en daarna leren washi-papier te maken.

Dag 5 Busan (Zuid-Korea)

Met bijna vier miljoen inwoners is Busan de op één na grootste metropool van Zuid-Korea. De levendige straten nodigen ons uit om het culturele erfgoed van galerijen, musea en boeddhistische sites te ontdekken. Als optionele excursie hebben we de keuze om naar de Haedong Yonggungsa tempel te gaan met daarna een bezoek aan de Jagalchi vismarkt. Als alternatief worden we naar de Hongbeopsa tempel gebracht met aansluitend een theeceremonie.

Dag 6 Nagasaki

Nagasaki ligt aan de noordwestkust van het eiland Kyushu en zal je weten te verrassen met z’n rijk verleden. Ondanks de verwoesting in 1945 kan je de dag van vandaag nog steeds de mooie 19de-eeuwse katholieke Oura kerk bezichtigen en het Suwa heiligdom bewonderen. Als optionele excursie kunnen we Ground Zero en het bijhorende Atomic Bomb Museum bezoeken met aansluitend een bezoek aan Dejima of een culturele sightseeing tour doen door het centrum van Nagasaki.

Dag 7 Kagoshima

Kagoshima is vooral bekend voor Sakurajima, aan actieve vulkaan die uitkijkt op Kinko Bay. In de stad is duidelijk merkbaar welke invloed de vulkaan heeft op het dagelijkse leven. We hebben drie opties: op Sakurajima lavarestanten alsook een observatorium ontdekken, de typische potten van Miyama ontdekken met aansluitend een bezoek aan een shochu distilleerderij of in Chiran de overgebleven samoeraihuizen bewonderen.

Dag 8 Uwajima

Op het eiland Shikoku is Uwajima een aanrader door z’n geschiedenis en traditionele gebruiken. Het magnifieke kasteel dateert uit de 17de eeuw en heeft een mooie tuin en burg. Het Taga relikwie is dan weer gewijd aan de fertiliteit. Maar we proberen ook graag eens ‘jakoten’: een lokale delicatesse van gefrituurde vis. Optioneel kunnen we het oude centrum van Uchiko ontdekken of de rijstterrassen van Yusu Mizugaura bewonderen met nadien een bezoek aan een parelkwekerij en tot slot een bezoek aan de Nanraku-en tuin met theeceremonie.

Dag 9 Hiroshima

Een bezoek aan Hiroshima is een ontroerende ervaring. Ook al focust de stad zich op de toekomst, het verleden wordt niet vergeten. We hebben de kans om het Peace Memorial Park met het aangrijpende museum te bezoeken of een begeleide wandeling te maken in het Saijo sake district met nadien een fotostop aan het kasteel van Hiroshima.

Miyajima Island

Op het eiland Miyajima is een bezoek aan het Itsukushima relikwie een must! Naast een bezoek aan het relikwie hebben we de keuze uit nóg een andere activiteit: ofwel leren we de lokale Momiji Manju cake maken ofwel genieten we in de Daisho-in tempel van een Zazen meditatie.

Dag 10 Tamano

Tamano is een populaire bestemming dankzij het zonovergoten klimaat. Bij aankomst bewonderen we de manier waarop de stad is gebouwd langs de kust en aan de voet van een diep, donker bos. In de buurt is de Seto Ohashi burg een ware attractie. Dit is een brug in twee niveaus van 12,5 kilometer lang! De streek heeft echter nog meer te bieden waardoor we de keuze hebben uit drie optionele excursies: enerzijds het gezellige, witgekleurde centrum van Kurashiki verkennen, de Ritsurin en Bonsai Kandaka Shojuen tuinen bewonderen of in Fukiya het kostbare rode oxidepigment ‘Bengara’ ontdekken.

Dag 11 Ontscheping in Osaka

In de vroege ochtend komen we aan in Osaka en is het tijd voor de ontscheping. Ons zee-avontuur is ten einde. Wij blijven echter nog een nacht in Osaka om de levendige sfeer op te snuiven. Het belangrijkste historische monument is het 16de-eeuwse kasteel dat fier tussen de wolkenkrabbers staat. De levendige straten van Dotonbori en het Shinsekai-district trekken telkens vele bezoekers aan. In de vele restaurants kunnen we de lokale lekkernij ‘takoyaki’ proeven, gemaakt met octopus.

Dag 12 Vlucht van Osaka naar Brussel

Onze tijd in het fantastische Japan zit erop. In de vroege ochtend gaan we richting de luchthaven voor onze vlucht huiswaarts. We komen dezelfde dag aan in Brussel.

Onze Azië Experts

Lisa

sinds mei 2021
If you never go, you’ll never know.
Samen met mijn zus de "Westcoast of America" ontdekken.