Het magische kleurenpalet van Namibië

Op zoek naar zeldzame dieren

Neem je verrekijker mee en ga op zoek naar de zeldzame woestijnolifant in Ugab River.

Het platteland van Namibië

Ontdek het dagelijkse reilen en zeilen van een lokale boerderij.

Alle kleuren van de regenboog?

Geniet van het schilderspalet in de Kalahari-woestijn.

Deze reis is een ideale mix voor jong en oud.

Fan van wildlife? Hier kom je ogen tekort.

Maak kennis met de lokale bevolking.

Een rondrit per wagen is de ideale manier om het land te ontdekken.

Aan de zee kan je perfect relaxen!

Dag 1 Klaar voor Namibië

We vliegen vanuit Brussel naar Amsterdam en stappen daar over op de vlucht naar Windhoek. We zijn overenthousiast om Namibië te ontdekken!

Dag 2 Op naar de Kalahari-woestijn

Bij aankomst op de luchthaven van Windhoek halen we meteen onze huurauto op. We rijden vandaag namelijk naar de Kalahari-woestijn! We worden meteen getrakteerd op een prachtig kleurenspektakel en onze camera maakt overuren. Al wandelend genieten we, samen met een kudde antilopen, van dit unieke landschap.

Dag 3 Paardrijden

Vandaag verkennen we de wijdte en schoonheid van het landschap niet te voet, maar te paard! De kinderen vinden het fantastisch. Dit is echt een originele en ontspannende manier om het land te leren kennen!

Dag 4 Sossusvlei

We zijn vroeg opgestaan, maar het was de moeite waard: er is bijna niemand bij de ingang van Sossusvlei. We ploeteren door het zand naar een schitterend uitzichtpunt. Daarna wandelen we tot aan Deadvlei. Deze bereiken we voor de zon te hoog aan de hemel staat. En gelukkig maar, want het wordt hier heel warm.

Dag 5 Langs de oceaan naar Swakopmund

Onze roadtrip brengt ons langs de Atlantische Oceaan. We zijn vandaag op weg naar Swakopmund, een charmant stadje met een koloniale sfeer. We voelen ons hier onmiddellijk thuis! Voor het avondeten maken we ook nog een mooie rit naar het nabijgelegen maanlandschap en de Welwitschia Drive. Zalig!

Dag 6 Op zoek naar woestijndieren

’s Ochtends wandelen we met een groepje, onder begeleiding van een ervaren gids, door de woestijn. Het is super om meer te leren over de dieren die hier wonen en het leven in dit gebied. ’s Middags doen we het rustig aan en ontdekken we Swakopmund.

Dag 7 Op weg naar het Erongo-gebergte

Na het ontbijt rijden we verder naar het Erongo-gebergte. Onderweg stoppen we bij ‘de Matterhorn’ van Namibië, niet de hoogste maar wel de bekendste berg van het land. Dat mogen we dus niet missen! In de namiddag beslissen we een mooie wandeling te maken. De wandelpaden zijn goed gemarkeerd dus we vinden moeiteloos onze weg. Wat een indrukwekkend mooi land is Namibië toch.

Dag 8 Rit naar Ugab River

We rijden dwars door het Erongo-gebergte richting het noorden van het land. Na aankomst gaan we op stap met een gids die ons meeneemt naar een lokale boer. Hier leren we alles over het leven op een boerderij in Namibië. We zijn onder de indruk van het werk dat de mensen hier verzetten. ’s Avonds genieten we nog van een sundowner en dan is het tijd om onder de wol te kruipen in ons kamp.

Dag 9 Zeldzame wildlife

Spannend! Vandaag gaan we op zoek naar de zeldzame woestijnolifant. Tijdens de safari houden we onze ogen (en oren) open en zien we struisvogels, giraffen en antilopen. Net als we denken dat de olifant zich niet meer laat zien, spotten we aan de horizon een groepje van deze majestueuze dieren! Mooier dan dit wordt het niet en we keren met een grote glimlach terug.

Dag 10 Dagje roadtrippen

Vandaag maken we een mooie roadtrip. De route brengt ons langs Twijfelfontein, waar we duizenden jaren oude rotstekeningen bezichtigen. Daarnaast bewonderen we het Versteende Woud, de Orgelpijpen uit basalt en de Burnt Mountain. De natuur hier blijft ons verbazen! We rijden door naar Kaokoland, een regio die de thuisbasis is van de nomadische Himba’s. Dit zijn veehoeders die nog altijd leven zoals hun voorouders dat eeuwen geleden al deden.

Dag 11 Sesfontein

Het is vandaag wat bewolkt waardoor het koeler is dan de afgelopen dagen. Ideaal weer om iets actiefs te doen! We hebben de keuze uit een zoektocht naar neushoorns, een wandeling met gids door de uitgedroogde Hoanib-rivier, een bezoek aan de Himba’s of een rit door de natuur waarbij we olifanten kunnen spotten. We beslissen om de Himba’s te leren kennen, die je herkent aan de rode huidskleur van de vrouwen. Dat is het resultaat van een mengsel van geitenvet, kruiden en oker die ze op hun huid smeren om hen tegen de zon te beschermen.

Dag 12 Prachtig Etosha

Vandaag verlaten we het droge en onvruchtbare gebied en trekken we naar het Etosha NP, het grootste dierenparadijs van Namibië. Eens door de gate gaan we direct naar de drinkwaterplaats om wilde dieren te zien. ’s Avonds gaan we vroeg naar bed, moe van alle fantastische ervaringen van de afgelopen dagen.

Dag 13 Etosha NP

’s Morgens staan we, net als de dieren, vroeg op zodat we hen nog een keer kunnen zien vooraleer ze de schaduw opzoeken, ver weg van de zon. In de namiddag doen we het kalmer aan: het zwembad lonkt!

Dag 14 Op safari

De kinderen raken geen seconde verveeld! We doorkruisen opnieuw Etosha. Het blijft indrukwekkend om wilde dieren in hun natuurlijke omgeving te zien. In de namiddag gaan we met een ervaren ranger op safari. Hij wijst verschillende voetafdrukken aan en weet er ontzettend veel over te vertellen. Onze camera draait weer maar eens overuren!

Dag 15 Nog meer dieren? Yes, please!

’s Morgens vroeg en in de late namiddag gaan we terug op safari, op zoek naar de perfecte foto van de olifanten, leeuwen, luipaarden en antilopen die hier te vinden zijn. Ondertussen leren we ook veel meer over de geschiedenis en de bewoners van Etosha.

Dag 16 AfriCat Foundation

In Okonjima bezoeken we de AfriCat Foundation. Hier wordt fantastisch werk verricht: de foundation zet zich in voor de bescherming en verzorging van bedreigde dieren. Ze richten zich voornamelijk op katachtigen, maar ook wilde honden, hyena’s en stekelvarkens worden hier verzorgd. Petje af!

Dag 17-18 Dag Namibië, je was prachtig

Het zit erop: we moeten afscheid nemen van de Namibische bush en zijn inwoners. We rijden terug naar de internationale luchthaven van Windhoek, leveren onze huurauto in en stappen op het vliegtuig terug naar huis, richting Amsterdam. Op dag 18 zijn we terug thuis. Ongelooflijk hoeveel mooie foto’s we in die paar weken tijd hebben kunnen maken. Dat wordt weken, zelfs maanden, nagenieten!

Onvergetelijk!

Onze reis was een reis om nooit meer te vergeten! 3 weken rondreizen in Namibië, alles tot in de puntjes geregeld door Best of Travel. Alle verblijven waren super, de routebeschrijvingen in de bundel waren uitgebreid en er stonden goeie tips in. Aanrader!

Lise Debonne

Namibië heeft van alles wat!

Top reis, top land. Prachtige landschappen, vriendelijke bevolking en geluk gehad met animal spotting. Zeer goed georganiseerd!

Kristof Van Der Schueren

Intens genieten!

Een prachtige reiservaring vol avontuur, afwisselende landschappen, vriendelijke en open inwoners en intens genieten!

Koen Vlayen

Ervaringen die ons bijblijven

Namibië is fantastisch. De natuur en landschappen zijn zo divers dat je permanent geprikkeld wordt. Het beklimmen van de big daddy, een sundowner in de Kalahari in het bijzijn van een witte neushoorn, een olifantenkudde van woestijnolifanten in Damaraland en een parende leeuw in Etosha zijn ervaringen die ons zullen bijblijven.

Familie Wardenier - Verhoyen - Desmet

A job very well done!

Namibië is een droombestemming! We vielen telkens opnieuw in verbazing. Elke locatie was symbool voor de veelzijdige schoonheid van het land. De travel designers van Best of Travel vonden voor ons ook de perfecte balans tussen middenklasse en luxe lodges, en wisten de juiste activiteiten op het juiste moment te selecteren. Bovendien waren ze steeds vlot bereikbaar bij enkele problemen onderweg.

Lismont E.

Een onvergetelijke reis!

Namibië was echt prachtig! De activiteiten waren de max. We beleefden fijne safari’s, logeerden in gezellige lodges en we reisden met aangename tiener kids die het super vonden en zeer enthousiast waren.

Kesters E.

Onvergetelijk Namibië!

Mijn vriendin en ik zijn enorm tevreden van de service die ons geboden werd voor het plannen van onze reis naar Namibië. Alles werd vooraf zorgvuldig geregeld en we ondervonden geen problemen tijdens deze onvergetelijke reis!

Treunen T.

Onze eerste ervaring met Afrika was meteen een schot in de roos!

Dank Best of Travel om een prachtig programma vol afwisseling voor ons te maken. Alles stond steeds met zorg klaar. Alle lodges en excursies waren super geregeld. Zowel voor, tijdens als na de reis gaven jullie ons de beste adviezen. Onze eerste ervaring met Afrika was meteen een schot in de roos. Zelden zagen we zoveel schoonheid. We zullen hier zeker nog lang van nagenieten.

Gert, Hilde, Kris en Dorothy

Uniek en super georganiseerd!

We beleefden een unieke, super georganiseerde en goed voorbereide, 3 weken durende Namibiëreis dankzij Best of Travel.

Philip Baert

Onze Afrika Experts

Soraya

sinds juli 2017
We travel not to escape life, but for life not to escape us.
Je zo klein voelen wanneer je de melkweg ziet in Nieuw-Zeeland zonder lichtvervuiling.