Het verbazingwekkende Pacific Northwest

Verken de imposante natuur van maar liefst 5 nationale parken

Gastronomie

Gastronomische food tour in Seattle

Even uitwaaien aan het strand, heerlijk!

Een mix van natuur en cultuur in het mooie Portland.

Glacier National Park laat niemand onberoerd.

Niets mooier dan een zonsondergang over de bergen.

Kajakken tussen de orka’s nabij de San Juan eilanden.

Ook de ferrytochten zijn adembenemend.

In de Pacific Northwest vind je eindeloze mogelijkheden voor het maken van prachtige wandelingen.

Dag 1: Vlucht Brussel-Seattle

Na een lange vlucht richting Seattle, droppen we onze bagage in ons hotel en verkennen we al even de stad. Het bruisende Seattle is doordrenkt van creativiteit en innovatie. We wandelen door de levendige straten van Pike Place Market, waar verse zeevruchten, geurige bloemen en lokale ambachten op ons wachten. Terwijl de vers gebrouwen koffie in de lucht hangt, bewonderen we de iconische Space Needle en bezoeken we het Museum of Pop Culture. We sluiten de dag af met een zonsondergang over de stad.

Dag 2: Gastronomisch genieten in Seattle

Het is geen geheim: Seattle is een droomstad voor foodies! We verkennen het beste van de stad met een heerlijke food tour. We worden meegenomen op een onvergetelijke reis door de straten van Seattle, waarbij we kennismaken met de unieke eetgelegenheden en lokale lekkernijen die de stad te bieden heeft.

Tijdens de tour worden we begeleid door een deskundige gids die ons niet alleen laat kennismaken met de culinaire hoogtepunten van Seattle, maar ons ook laat kennismaken met de rijke geschiedenis en cultuur van de stad. Of je nu houdt van zeevruchten, ambachtelijke koffie, internationale gerechten of heerlijk streetfood, deze tour heeft voor ieder wat wils.

Dag 3-4: Oneindige diversiteit in Olympic National Park

We halen de huurwagen op en trekken eropuit. Vanuit Seattle rijden we langs de adembenemende kustlijn van Washington State, waar het ruige landschap plaatsmaakt voor schilderachtige stranden en grillige kliffen. Na het nemen van de ferry stoppen we bij Olympic National Park, een waar paradijs voor natuurliefhebbers.

Het prachtige Olympic National Park herbergt heel wat verrassingen. We dwalen door het weelderige regenwoud, omgeven door torenhoge bomen bedekt met mos en luisteren naar het betoverende gezang van de vogels. We verkennen de kristalheldere bergmeren, genieten met onze voetjes in het zand en staan versteld van de majestueuze pieken van het Olympic-gebergte. Na een korte wandeling worden we omsingeld door tientallen bergtoppen en kunnen we in de verte zelfs Canada zien liggen!

Dag 5-6: Het magische Mount Rainier National Park

We verlaten de kust en zetten koers richting het fenomenale Mount Rainier National Park. Deze statische vulkaan is populair onder bergbeklimmers, maar de met sneeuw bedekte piek kan zonder veel moeite iedere natuurliefhebber bekoren. We verkennen de vele wandelpaden die door alpiene weiden slingeren en worden betoverd door de kleurrijke bloemen die de bergflanken sieren. We luisteren naar het gerommel van smeltende gletsjers en genieten na een dag vol avontuur van een indrukwekkende zonsondergang vooraleer we ons knusse bed in kruipen.

Dag 7: Uitwaaien op Cannon Beach

Na een laatste kijk in de achteruitkijkspiegel, verlaten we Mount Rainier National Park en brengt het avontuur ons richting de Beaver State, Oregon. Daar houden we halt aan de betoverende kustlijn, waar schilderachtige kustdorpjes en ruige kliffen op ons wachten. We bewonderen de mysterieuze schoonheid van Cannon Beach, een prachtig strand dat bekendstaat om de iconische Haystack Rock, die oprijst uit de branding.

We voelen de zilte zeewind op ons gezicht en trekken onze wetsuit aan. We houden ons surfboard in de aanslag, klaar om de golven te trotseren. Na een sportieve namiddag, genieten we nog even na met een vers stukje vis terwijl we uitkijken over de zee.

Dag 8-9: Gezelligheid en craft beer in Portland

We verlaten de kustlijn en vervolgen onze reis naar Portland, een stad die bekendstaat om zijn progressieve sfeer en artistieke scene. We verkennen de levendige wijken, waar hippe boetiekjes, vintage winkels en ambachtelijke brouwerijen op elke hoek te vinden zijn. Na het ontdekken van de stad, het snuisteren in de grootste zelfstandige boekenwinkel ter wereld en te genieten van de culinaire hoogstandjes, stappen we de fiets op voor een leuke fietstocht langs de lokale brouwerijen van de regio. Portland staat namelijk bekend als de craft beer capital of the USA!

Dag 10-11: Voel je klein in Crater Lake National Park

We zeggen Portland vaarwel en reizen verder naar het enige nationale park van Oregon, Crater Lake National Park. En wat voor één! Wanneer we voorzichtig over de rand van het gigantische kratermeer gluren, voelen we ons opeens bijzonder klein. We rijden de volledige Rim Drive af om de grootsheid van deze blauwe parel te kunnen vatten en eindigen met een zonsondergang van jewelste.

Dag 12: Een korte tussenstop in Smith Rock State Park

Na een korte rit richting Smith Rock State Park kunnen we maar niet geloven dat we ons nog steeds in het groene Oregon bevinden. Uit het niets torenen gigantische basalten pieken hoog boven ons uit en zijn we helemaal onder de indruk van dit buitengewone landschap. Na een wandeling doorheen deze prachtige regio gaan we tevreden naar bed.

Dag 13: Halt houden in Spokane

Om de rit naar Glacier National Park te doorbreken houden we één nacht halt in Spokane. We genieten van het uitzicht bij Spokane Falls, maken een korte wandeling om de benen te strekken en smullen achteraf van een échte Amerikaanse donut. Na de lange rit kruipen we moe ons bed in en kijken we uit naar wat ons morgen te wachten staat.

Dag 14-16: Het fenomenale Glacier National Park

Tijd voor één van de mooiste parken in de Verenigde Staten: Glacier National Park. Wanneer we het park binnenrijden valt onze mond open van verbazing. We worden omringd door met sneeuw bedekte hoge pieken, kilometers aan wilde bloemen, schitterende turquoise meren en dichte bossen vol met eeuwenoude bomen.

Tijdens het afrijden van de befaamde Going-to-the-Sun Road stoppen we aan de mooiste uitzichtpunten en genieten we van indrukwekkende wandelingen. We huren een kajak om het park vanop het water te ontdekken en belonen onszelf achteraf met een heerlijk huckleberry-ijsje, een plaatselijke delicatesse.

Dag 17: Een pitstop aan het water bij Coeur d'Alene

We reizen verder naar het betoverende stadje Coeur d’Alene, gelegen aan het prachtige gelijknamige meer. We verkennen de kalme wateren, omringd door met dennen begroeide bergen, en laten ons betoveren door de serene schoonheid van de omgeving. Een charmantere ruststop konden we ons niet wensen!

Dag 18-19: Imposante bergen in Noth Cascades National Park

North Cascades National Park, een verborgen parel in de staat Washington, is een adembenemend nationaal park en een waar paradijs voor natuurliefhebbers die op zoek zijn naar ongerepte wildernis en spectaculaire berglandschappen. We maken een wandeling over één van de vele wandelpaden en ervaren de rust en sereniteit van de omliggende natuur. We bewonderen de kleurrijke wilde bloemen en houden onze ogen open voor wilde dieren zoals beren, herten en adelaars.

Tijdens onze rit over de North Cascades Highway vallen we van de ene verbazing in de andere. Glinsterende bergmeren, spitse bergtoppen en eindeloze kilometers aan bos, North Cascades National Park is écht een ongerept, verborgen juweeltje.

Dag 20-21: Orka's spotten in San Juan

We rijden richting de laatste stop van onze fenomenale reis. Op de San Juan-eilanden ademen we de frisse zeelucht in en stappen we de dag nadien in onze kajak. Hoewel we enorm genieten van de omliggende natuur, wachten we vol ongeduld op de magie waar we voor gekomen zijn: orka’s! We delen het water met deze majestueuze dieren en kunnen ons geen beter gezelschap voorstellen om onze reis mee te eindigen.

Dag 22-23: Vlucht Seattle-Brussel

Na een fantastische reis, rijden we opnieuw richting Seattle. Na het afgeven van onze huurwagen stappen we voldaan het vliegtuig op. We werpen tijdens het opstijgen nog een laatste blik op de vele bergtoppen die de regio rijk is en keren tevreden naar huis. Dit fantastische avontuur zullen we nooit vergeten.

Onze Noord-Amerika Experts

Gwendolien

sinds oktober 2003
To travel is to discover.
Afvaart van de Amazone: de mysterieuze stilte en dierenkreten doen je alles vergeten.

Lisa

sinds mei 2021
If you never go, you’ll never know.
Samen met mijn zus de "Westcoast of America" ontdekken.