Met de kinderen naar het land van de glimlach: Thailand

Fietsen in Bangkok

Ontdek samen met je kids en gids de boeiende wijken van Bangkok per fiets.

Op zoek naar dieren

Ga op ontdekking in het magnifieke Khao Yai National Park! Zoek exotische dieren, geniet van de ongerepte natuur en verken de grotten waar duizenden vleermuizen wonen.

Beach stay in Hua Hin

Geniet met je gezin van de zon, de zee en het zwembad in het exotische Hua Hin.

Ontdek samen met je kinderen het mooie Thailand.

Het Khao Yai NP is een mooie, groene omgeving. Sterk in contrast met het bruisende Bangkok.

Overal waar je komt: plezier gegarandeerd!

Dag 1 Op naar 'the city that never sleeps'

In Brussel nemen we de rechtstreekse vlucht naar Thailand. Bestemming: Bangkok!

Dag 2 Aankomst in Bangkok

We landen met ons gezin op de luchthaven van Bangkok. Onze gids staat ons breed glimlachend op te wachten en begeleidt ons naar het stadscentrum. De rest van de dag rusten we uit en wennen we aan de tropische Thaise temperaturen.

Dag 3 Verkenning met de fiets

Na een deugddoend ontbijt ontdekken we de exotische wijken van Bangkok per fiets. We volgen de Engelstalige gids doorheen de straten en steegjes waar nauwelijks toeristen te zien zijn. De lokale bevolking is heel vriendelijk en toont ons waar hun kinderen naar school gaan.

We rijden verder en steken de Chao Phraya rivier over in een Thaise boot. Terug op de fiets belanden we in de Thaise Jungle, ook wel de groene long van Bangkok genoemd. De kinderen wijzen ons palmbomen en kokosnoten aan. We stoppen even aan een lokaal restaurant en genieten van een lekkere lunch. De batterijen zijn volledig opgeladen om een Boeddhistische tempel te bezoeken. Bij het terugkeren houden we even halt aan een openluchtschooltje waar kinderen leren boksen, een bekende nationale sport in Thailand.

Dag 4 Bangkok vanop het water

We zetten koers naar Thonburi, het westelijk deel van Bangkok. Thonburi wordt ook wel ‘het Venetië van Bangkok’ genoemd, vanwege de vele kanalen met zijn kleine bootjes. We stappen in zo’n bootje en genieten van een tocht door het westen van de stad. Later bezoeken we de oude loodsen waar de Koninklijke schepen bewaard worden, verkennen we de Temple of Dawn en het prachtige oude koninklijke paleis met zijn indrukwekkende troonzaal, de koninklijke gastenverblijven en de smaragden Boeddha. De kinderen hun ogen blinken van plezier!

Dag 5 Bangkok - Khao Yai NP

Na het ontbijt hebben we een transfer naar het indrukwekkende Khao Yai National Park. Eenmaal in het park, krijgen we een rondleiding en brengen we een bezoek aan een authentieke grottempel die nog steeds door Boeddhistische monniken gebruikt wordt om te mediteren. Samen met de kinderen komen we aan in een grot waar duizenden vleermuizen opschrikken en in de vorm van een reusachtige slang de hemel in vliegen. Echt prachtig om te zien!

Dag 6 Khao Yai

Vandaag trekken we de jungle in en gaan we op tocht. Het duurt niet lang vooraleer we gibbons en neushoornvogels spotten. Af en toe springen er aapjes boven ons hoofd tussen de takken van de bomen: de kinderen vinden dat fantastisch. Na onze wandeling rijden we naar de Haew Suwat-waterval waar we genieten van een (verfrissende) lunch. Na de middag trekken we verder naar de top van één van de hoogste bergen van het park. Hier rusten we uit en genieten we van het prachtig uitzicht. ’s Avonds, voor zonsondergang, verschuilen we ons nabij enkele zoutkorsten om olifanten te observeren die het zout komen oplikken. Zo mooi!

Dag 7 Khao Yai

Voor de kinderen is het tijd om wat rust in te lassen. We genieten van een lang ontbijt en trekken dan naar het zwembad.

Dag 8 Het Bang Pa In paleis

De gids brengt ons van Khao Yai naar Ayutthaya, een belangrijke historische stad in Thailand. Hier verkennen we het prachtige zomerpaleis van King Rama V: Bang Pa In. Nadien rijden we verder naar Wat Pranancherng en de drie historische pagodes van Wat Phra Sri Sanpetch. Vandaag slapen we in Ayutthaya.

Dag 9-12 To the beach!

We hebben een lange rit voor de boeg, ideaal voor de kinderen om wat bij te slapen. We rijden van Ayutthaya, via Bangkok naar Hua Hin. De komende dagen genieten we van de zon, de zee en het zwembad en doen we… helemaal niets.

Dag 13 Terugrit naar de luchthaven

Oh nee! Het is tijd om naar huis te gaan. Na een laatste duik in het zwembad, zetten we koers naar de luchthaven van Bangkok.

Dag 14 Bangkok - Brussel

We nemen de nachtvlucht naar Brussel. Wat een mooie reis was dit! Wij, en de kinderen, hebben er volop van genoten.

Fantastisch!

De reis naar Thailand was fantastisch! Onze dochter praat er nog over. Als we vragen naar waar ze op reis wil, is het antwoord steevast: Thailand. Wie zegt dat ze geen grote reizen willen maken met kinderen omdat die er nog niet veel aan hebben, die hebben ongelijk. Alle uitstappen waren prachtig, prima te doen met kinderen en overal hebben we van genoten! Ook de hotels waren zeer mooi. We raden d

Ines Tavernier

Heel afwisselende reis!

Alle dagen waren goed gevuld met activiteiten. Leuke gidsen die ons mooie plekjes van Thailand lieten zien!

Anita Serneels

Onze Azië Experts

Nathalie

sinds april 1999
The only way to do great work is to love what you do.
De beklimming van Mount Rinjani op Lombok: heavy, maar super!

Christophe

sinds augustus 2022
Travel is the healthiest addiction.
Om 5 u ‘s ochtends wakker worden in het Rongbuk klooster in Tibet op 5000 meter hoogte met zicht op de noordflank van Mt Everest. Je met slaperige ogen naar de gebedshal begeven en honderden monniken het ochtendgebed horen chanten bij het licht van tientallen kaarsen. Echt magisch!