Ontdek het charmante Bali

Logeer midden in de natuur

Het hotel in Ubud is gelegen tussen de prachtige rijstvelden.

Als een vis in het water

Ga op zoek naar Nemo en ontdek de kleurrijke onderwaterwereld.

Just the two of us

Geniet van een romantisch diner bij kaarslicht.

Het eiland Bali is heel divers. Geniet er van de prachtige natuur.

Ook de tempels zijn indrukwekkend, zoals dit waterpaleis.

Onderweg kom je in nauw contact met de lokale bevolking.

Maar je kan er ook... helemaal nietsdoen!

Ook voor de romantische zielen onder ons is het een hele leuke bestemming.

Dag 1-2 Vlucht van Brussel naar Bali, het Godeneiland

This is it! We vliegen ein-de-lijk richting het tropische Bali. Bij aankomst voelen we onmiddellijk de levendige spirit en turen we maar al te graag door het raam tijdens de transfer naar Ubud; het culturele en artistieke centrum van het eiland.

Dag 3 Rustig acclimatiseren

We ontwaken in ons charmant hotelletje en genieten volop van het spectaculaire zicht op de rijstterrassen. Vandaag doen we het wat rustiger aan en genieten we van een traditionele Balinese massage, met zicht op de rijstterrassen natuurlijk.

Dag 4 Het echte Bali leren kennen

Okay, let’s go! We trekken er vandaag op uit met een privégids om het echte Bali te leren kennen. We wandelen langs de Ayung rivier, door de jungle en tussen de rijstvelden naar een traditioneel dorp. Hier maken we kennis met de vriendelijke bevolking en mogen we proeven van wat lokale lekkernijen. Maar ook het zwemmen bij het klaterende water van de waterval gaan we niet gauw vergeten.

Dag 5 Op ontdekking in het binnenland

De dag start met het ontdekken van één van de mooiste valleien van het eiland: Jatiluwih. Hier hebben we een prachtig zicht op de vele en mooie rijstvelden. We laten ons dan ook gauw verleiden tot het nemen van enkele selfies. Nadien gaan we richting de authentieke Bedugul fruit- en groentemarkt. Wat een bedrijvigheid hier!

De volgende stop is de Ulun Danu Bratan tempel die aan een gigantisch meer ligt. We kunnen zelfs de oever aan de overkant niet zien. Maar het is mooi om te zien hoe de lokale bevolking hun offers brengen aan de goden. We sluiten de dag wat actiever af met een wandeling aan het Tamblingan meer en keren daarna met een traditionele kano terug naar de wagen.

Dag 6 Zalig nietsdoen

We beslissen om vandaag de omgeving op ons eentje te ontdekken. In Ubud is precies altijd iets te beleven. Hier zien we de mooiste beeldhouwwerken, schilderijen en houtsnijwerken. We kunnen ook genieten van een optreden van lokale dansers.

Dag 7 Van het binnenland naar de oostkust

Het is tijd om een ander deel van Bali te ontdekken. We worden richting het oosten gebracht en bezoeken onderweg de Pura Besakih tempel, gelegen op de flanken van de Agung vulkaan. Het is een ongelooflijk groot bouwwerk, want momenteel zijn er nog zo’n 30 tempels te vinden. Heel indrukwekkend!

Vervolgens naar Klungkung, de zetel van het oude koninkrijk. Hier zien we een prachtige, gerenoveerde hal die een mooi voorbeeld is van de typische stijl. We maken ook kennis met een paar drijvende paviljoenen. Nadien komen we aan in een nieuwe lodge met prachtig uitzicht op de bergen en de zee.

Dag 8 Kleurrijke onderwaterwereld

We hebben er velen al horen over spreken, maar nu mogen we er zelf mee kennismaken: we gaan vandaag een halve dag snorkelen in één van de baaien van Amed. En ze hebben gelijk! De onderwaterwereld van Bali is werkelijk prachtig en kleurrijk. Al die verschillende vissen en koralen…

Dag 9 Meeting the locals

In de vroege ochtend worden we naar het dorp Aga gebracht waar we in het historische museum meer te weten komen over hun unieke cultuur. Nadien trekken we door de prachtige jungle die verrassend veelzijdig is. En we vallen van het ene genot in het andere, want onze lunch tussen de rijstvelden is gewoonweg heerlijk! Tijdens de terugkeer naar de lodge maken we nog kennis met de Tirtagangga tempel, ook wel het waterpaleis genoemd.

Dag 10 Op naar het zuiden

Na het oosten en het binnenland gezien te hebben, willen we ook wel de sfeer van het zuiden opsnuiven. We worden naar het rustige plaatsje Umalas gebracht. In deze romantische setting genieten we de rest van de dag van de relaxte sfeer in de uitgestrekte, tropische tuin. Ook al lonkt het strand dat op enkele minuutjes verwijderd ligt…

Dag 11 Schatten op zee

Als je in het zuidwesten van Bali verblijft, moet je naar het schijnt de Tanah Lot tempel gezien hebben. En deze willen we dan ook niet missen. Het is prachtig om te zien hoe deze tempel, tijdens vloed, precies te midden van de zee ligt. Ook de vele locals met hun offers maken het een serene setting.

Vervolgens worden we naar Mengwi gebracht, de thuisbasis van Taman Ayun. Deze 17de-eeuwse Koninklijke tempel is een prachtig bouwwerk waarvan 3 terrassen elk een verschillende wereld moeten voorstellen.

Dag 12 Heerlijk diner

’s Morgens slapen we lekker uit en genieten we in één van de zwembaden van het complex. In de namiddag worden we naar het strand van Jimbaran gebracht waar we, aan boord van een traditionele vissersboot, richting Uluwatu varen. Is er een leuker gevoel dan de zon op je snoet en de wind door je haren? Na een drietal uur komen we terug aan in Jimbaran en wordt ons een heerlijk zeevruchtendiner aangeboden. Yummie!

Dag 13 Relax!

Aangezien de reis bijna voorbij is, is een rustdagje altijd mooi meegenomen. We beslissen om eventjes de levendige sfeer van Seminyak op te zoeken voor wat shopping. Maar voor een lekkere cocktail gaan we richting Canggu. Eenmaal terug in het hotel staat ons een diner bij kaarslicht te wachten. Een prachtige en lekkere afsluiter van de reis!

Dag 14-15 Inpakken en wegwezen

Aan alle mooie liedjes komt een eind. En zo ook aan onze vakantie, want in de namiddag is het helaas tijd om naar de luchthaven te gaan voor de vlucht richting België. Eenmaal terug thuis kunnen we niet wachten om al onze mooie ervaringen te delen met onze vrienden en familie.

Fantastische huwelijksreis

Onze huwelijksreis was gewoon super! Nathalie heeft heel goed geluisterd naar wat we wilden. Ze heeft op basis van onze eisen een perfecte reis opgesteld. Op papier waren we al verkocht. In realiteit werden onze dromen werkelijkheid! Bali was alles waar we van droomden (natuur, cultuur, avontuur). We voelden ons net een prins en een prinses! Onze huwelijksreis was top! Bedankt voor alles!

Ruben Standaert

Tot in de puntjes afgewerkt!

Onze reis was van het begin tot het einde tot in de puntjes afgewerkt, maar ook volledig op maat gemaakt. We hebben zorgeloos onze huwelijksreis op een fantastische manier kunnen beleven. Bedankt hiervoor!

Vanbeylen Josephine

Onze Azië Experts

Nathalie

sinds april 1999
The only way to do great work is to love what you do.
De beklimming van Mount Rinjani op Lombok: heavy, maar super!

Christophe

sinds augustus 2022
Travel is the healthiest addiction.
Om 5 u ‘s ochtends wakker worden in het Rongbuk klooster in Tibet op 5000 meter hoogte met zicht op de noordflank van Mt Everest. Je met slaperige ogen naar de gebedshal begeven en honderden monniken het ochtendgebed horen chanten bij het licht van tientallen kaarsen. Echt magisch!