Ontdek het land van de rijzende zon per cruise

Internationale smaken aan boord

Geniet aan boord van diverse eetgelegenheden, internationale gerechten, 24/24 roomservice en exclusieve dranken.

24-uurs butlerservice in alle suites

Tijdens de cruise zorgt een team van butlers ervoor dat aan al jouw wensen wordt voldaan. Met veel aandacht word je tijdens elk aspect van de cruise in de watten gelegd door het team.

Uiteenlopende excursies

Geniet van talloze spannende begeleide excursies aan wal en laat je onderdompelen in de Japanse cultuur.

Dag 1 Vertrek richting Japan

Vandaag is het eindelijk zo ver! Ons Japans avontuur kan beginnen. We hebben hier lang naar uitgekeken. Dankzij de door-to-door-service van Silversea worden we thuis opgehaald en hoeven we ons nergens nog zorgen om te maken. Met een gerust hart trekken we de deur thuis achter ons dicht. Eenmaal we in de luchthaven zijn aangekomen checken we de bagage in en maken we ons klaar voor de vlucht naar Osaka.

Dag 2 Aankomst in Osaka

Bij aankomst in Osaka worden we naar het hotel gebracht waar we even kunnen bekomen van de lange vlucht. Hier overnachten we één keer alvorens we aan boord gaan van de Silver Muse.

Dag 3 Osaka en inscheping

De op twee na grootste stad van Japan, Osaka, is uit de schaduw gestapt en het barst er van de indrukwekkende gebouwen en bruisende restaurants. Vandaag genieten we hier volop van de Japanse vriendelijkheid, heerlijk eten, kathedralen en glinsterende tempels. We bezoeken de Dotombori-brug, het kasteel van Osaka en de Kuromon Ichiba-markt. In één van de talloze straatkraampjes proberen we kogelvis, hartige Okonomiyaki-pannenkoeken en octopus met gember- en uiensmaak… Een uniek smaakpalet! ‘s Avonds gaan we aan boord van de Silver Muse en kan de vaart beginnen.

Dag 4 Genieten op zee

Vandaag verblijven we een dagje op zee. We gaan op ontdekking in het schip en genieten van enkele van de vele faciliteiten aan boord. De restaurants kunnen natuurlijk ook niet ontbreken en we genieten van heerlijke vers bereide maaltijden.

Dag 5 Kagoshima (Kyushu Island)

Vandaag gaan we aan wal in Kagoshima, een van de meest zuidelijke grote steden van Japan, dat wordt gedomineerd door de imposante én actieve vulkaan Sakurajima. We kiezen ervoor om te genieten van een onstpannend zwart zandbad. We worden ondergedompeld in het warme zand, terwijl onze spieren ontspannen in de hitte en we het bloed door ons lichaam voelen stromen. Vanuit de terrasvormige tuin van Senganen Garden bewonderen we het uitzicht op de iconische vulkaan. Deze elegante, traditionele tuin is gebouwd in 1658 en is al 350 jaar eigendom van de familie Shimadzu. En check, de Japanse kersenbloesems hebben we ook al gespot!

Dag 6 Nagasaki

Nagasaki was het doelwit van de tweede Amerikaanse atoombom, terwijl de Tweede Wereldoorlog zijn einde naderde. In slechts een paar seconden werd Nagasaki volledig verwoest. Hier werden meer dan 50.000 mensen gedood, en de verhalen zijn schrijnend en aangrijpend. De littekens die de stad draagt zullen nooit genezen, maar de kleur, cultuur en creativiteit van Nagasaki verrassen ons enorm. In het Atomic Bomb Museum luisteren we naar overlevenden, bekend als ‘Hibakusha’s’, die verhalen delen over verdriet, hoop en veerkracht. Ook de Memorial Hall, Nagasaki Peace Park, het Hypocenter Park en Suwa Shrine vormen deel van ons bezoek aan de stad. Via de kabelbaan bereiken we de top van de berg Inasa, een spectaculair uitkijkpunt, waar we de haven kunnen zien glinsteren.

Dag 7 Busan

Vandaag steken we de grens van de internationale wateren richting Zuid-Korea over en brengen we een bezoek aan Busan. Busan is een ruime, speelse en kosmopolitische plaats, een levendige, leefbare stad, gewiegd door weelderige bergen en een eindeloos oceaanlandschap. Starten doen we bij de Haedong Yonggung-tempel, gelegen op een dramatische klif, net boven de afbrokkelende rotsen en beukende golven van de Oostzee. Ook de lantaarns aan de nachtelijke hemel rond de berg Geumjeongsan, de prachtige Beomeosa-tempel en de sloppenwijk Gamcheon Culture Village mogen niet ontbreken. We proeven bibimbap, vurig heet rundvlees en rijst, van straatverkopers, voordat we ontspannen op een van de beste stranden van Zuid-Korea, Haeundae’s.

Dag 8 Uitrusten op zee

Vandaag komen we helemaal tot rust tijdens een dagje op zee. En hoe kan dat beter dan met een relax-momentje in de spa en aan het zwembad?!

Dag 9 Kanazawa

We zijn helemaal klaar voor ons bezoek aan Kanazawa, dat tijdens de Tweede Wereldoorlog aan de vernietiging ontsnapt is en daardoor veel van de oude wijken in goede staat heeft weten te behouden. Kenrokuen, gelegen naast het kasteel van Kanazawa, is geclassificeerd als “Een van de drie tuinen van Japan”. We wandelen door de tuin met kunstmatige vijver, heuvels en huizen die zijn verspreid over de 11,4 hectare. Het heeft de oudste fontein van Japan die gebruikmaakt van natuurlijke waterdruk en een theehuis dat dateert uit 1774. Daarna bezoeken we het Higashi Chaya Gai Geisha-district, dat nationaal cultureel bezit is. Sommige huizen worden nog steeds gebruikt als Geisha-huizen. We slenteren door de straten met traditionele winkels die een nostalgische sfeer creëren. We zijn getuige van de lokale ambachten zoals lakwerk, aardewerk in Kutani-stijl, bladgoudwerk en fijn geschilderde zijden kimono’s. Souvenirs? Check!

Dag 10 Niigata

Niigata is een bedwelmende, creatieve plek met Japanse tradities en smaken. Ter plaatse leren we over de vele ambachten die hier worden beoefend, van het maken van vliegers tot alcoholfermentatie en keramisch werk. We bewonderen de prachtige gebogen zwarte daklagen van Shibata Castle, die oprijzen uit een pittoresk bed van lichtroze bloemen. De drukke havenstad staat bekend om de hoogwaardige en pure smaak van haar rijst. Als gevolg hiervan behoort de hier geproduceerde sake tot de beste van Japan, en in een distilleerderij leren we het kunstenaarschap achter de creatie en leren we de subtiele smaken ervan kennen. We wandelen door de Pia Bandai-markt en genieten er van een kopje koffie. In Hakusan Park, brengen we wat tijd door tussen de drijvende lotusbloemen en wuivende bomen om erna te genieten van een magische theeceremonie in de Shimizu-en-tuinen uit het Edo-tijdperk.

Dag 11 Akita

Vandaag houden we halt bij Akita, en prachtige stad op de noordpunt van het eiland. Met wat geluk is het net het seizoen van de sakura (kersenbloesem). Akita is de thuisbasis van een 2 km lange tunnel van bloeiende bomen die langs de oevers van de Hinokinai-rivier loopt. We gaan naar de warmwaterbronnen Mizusawa, Oyu en Oyasukyo, enkele van de mooiste onsens van het land. Ook de prachtige bezienswaardigheden Senshu Park, Kubota Castle en het Akita Museum of Art staan op ons to do-lijstje van vandaag.

Dag 12 Aomori

Aomori is een van de meest betoverende bestemmingen van Japan met haar vurige festivals, spectaculaire berglandschappen, torenhoge tempels en kastelen omringd door kersenbloesem. We maken kennis met de buitengewone prehistorische geschiedenis uit de Jomon-periode op de archeologische vindplaats, Sannai-Maruyama Ruins. Ook de ongerepte wildernis van Shirakami Sanchi, die op de werelderfgoedlijst van UNESCO staat, is binnen handbereik. Tijd om op verkenning te gaan in de Japanse natuur!

Dag 13 Hakodate (Hokkaido)

Vanaf de Mount Hakodate hebben we een ongelooflijk zicht op Hakodate, een stad met dubbele baaien die de oceaan splijten. De haven van Hakodate was een van de eerste die Japan openstelde voor internationale handel. Na de haven bezoeken we het stervormige fort Goryokaku. De Goryokaku-toren, die ernaast oprijst, biedt een weids panoramisch uitzicht op het groene fort en de bergen op de achtergrond. Tijdens de wervelende ochtend worden de meest verse producten uitgedeeld op Hakodate Morning Market en we genieten er van verse vangst op ons bord in één van de gezellige restaurantjes.

Dag 14 Dag aan boord

Vandaag opnieuw een rustdag. Na een sportsessie in de fitness op het schip genieten we van een lekker drankje op het dek. Dat hebben we verdiend!

Dag 15 Tokyo

Tokyo, dé stad waar oude tradities naadloos samengaan met een meedogenloos streven naar het scherpste randje van de toekomst. We zien de stad vanaf torenhoge uitkijkplatforms, van waaruit we de uitgestrekte stedelijke oceaan volledig in ons kunnen opnemen. Uiteraard willen wij ook eens de straat oversteken op het wereldberoemde kruispunt van Shibuya. De cultuur is immens rijk en diep, met tempels, paleizen en heiligdommen die op ons wachten onder mantels van wierook en dat alles genesteld tussen torenhoge wolkenkrabbers. We proeven sushi, wonen een theeceremonie bij en zingen de sterren van de hemel in de karaokebar.

Dag 16 Op zee

We genieten een laatste keer van alle faciliteiten van het prachtige schip. Helaas zit ons avontuur er bijna op, maar daar willen we nog niet aan denken. Santé, op een meer dan geslaagde reis!

Dag 17-18 Terug naar huis

Vandaag nemen we afscheid van het schip, de Silver Muse en worden we naar de luchthaven van Osaka gebracht. We vliegen terug naar België. Met een valies vol herinneringen komen we op dag 18 terug aan en worden we met een privé transfer naar huis gebracht. We kunnen al beginnen dromen over onze volgende Silversea-ervaring met Best of Travel!

Onze Azië Experts

Lisa

sinds mei 2021
If you never go, you’ll never know.
Samen met mijn zus de "Westcoast of America" ontdekken.