Op huwelijksreis naar Australië

Exclusieve lunch in Sydney

Wat een heerlijke ervaring: met een watervliegtuig gaan lunchen in Sydney!

Overnachten bij Ayers Rock

Bij het ontwaken Ayers Rock vanuit je bed bewonderen.

De onderwaterwereld van Lizard Island

Snorkelen vanaf een verlaten baai op Lizard Island, op zoek naar prachtige koralen.

Verblijf tijdens je huwelijksreis in unieke accommodaties, zoals de Southern Ocean Lodge.

Tijdens deze trip zie je enkele niet te missen highlights!

Geniet met z'n tweetjes van de natuur én elkaar.

Wildlife on top!

Ook het regenwoud zal je aangenaam verrassen.

Dag 1-2 Brussel – Sydney

Het is al avond wanneer we na een lange vlucht in Sydney aankomen. Onze chauffeur wacht ons op en brengt ons naar het zalige Pier One Hotel, waar we vier nachten verblijven. In een heerlijk bed en met wondermooi uitzicht op de haven genieten we van een welverdiende nachtrust.

Dag 3 Met de fiets door Sydney

De volgende ochtend is het zover! Dan verkennen we per fiets deze bruisende stad aan het water. Onderweg maken we voldoende stops bij andere must-see locaties zoals de botanische tuinen, de ANZAC gedenkplaats, het Queen Victoria gebouw en het indrukwekkende Opera House. De perfecte manier om in slechts 4 uur tijd Sydney op een actieve manier te ontdekken.

Tip voor de avontuurlijke types: ga voor een spectaculaire ervaring en beklim de Harbour Bridge! Door het beklauteren van maar liefst 1332 treden bereiken we de top van de brug waar een 360 graden uitzicht over Sydney op ons wacht. Awesome!

Dag 4 Blue Mountains

Al vroeg in de ochtend pikt de gids ons op. Eerste stop: het Featherdale Wildlife Park, met typische Australische dieren zoals koala’s, wallaby’, wombats en emoes. We kunnen de schattige, zachte, zilvergrijze koalabeertjes knuffelen!

Volgende stop is de Blue Mountains, waar we de adembenemende omgeving verkennen. Steile rotswanden en ravijnen, eucalyptuswouden en krachtige watervallen maken dit een absolute must-see! ‘s Middags genieten we van een Aussie Style picknick middenin de natuur. Heerlijk!

Dag 5 Met het watervliegtuig gaan lunchen

Vandaag is het onze laatste dag in het fantastische Sydney, maar we hebben nog een schitterende ervaring te goed! Op de middag worden we in Rose Bay verwacht voor een exclusieve lunchervaring. Per watervliegtuig vliegen we over Sydney Harbour, langs de Northern Beaches naar Palm Beach.

Eenmaal aangekomen varen we per boot naar land en vervolgens transfer naar Jonah’s, een bijzonder restaurant gelegen op de rand van een klif. Zalig genieten van een exquise 3-gangenlunch terwijl we de adembenemende uitzichten over Whale Beach en de Pacific Ocean bewonderen. Kan het nog romantischer?

Dag 6 Kangaroo Island

Vlucht naar Adelaide. De volgende stop van deze rondreis is namelijk Kangaroo Island, een must voor natuurliefhebbers. Het ‘Galapagos van Australië’ is een 4500 km² groot natuurgebied, vol onbezoedelde landschappen en de thuisbasis van een aantal zeldzame dieren. Daarnaast leven er op dit eiland ook, zoals de naam al doet vermoeden, kangoeroes, heel veel kangoeroes.

Overnachten doen we in de luxueuze Southern Ocean Lodge, gelegen aan de zuidwestelijke kust. Dit afgelegen resort heeft werkelijk dé gedroomde locatie.

Dag 7-8 Wildlife op Kangaroo Island

We nemen plaats in de jeep om de mooiste plekjes van Kangaroo Island te ontdekken. Eerste stop? Seal Bay waar we kennismaken met een grote kolonie Australische zeeleeuwen.

Tijdens ons verblijf bezoeken we ook het Flinders Chase National Park, waar we naast de mooie afgelegen baaien ook Nieuw-Zeelandse zeehonden, kangoeroes, koala’s en diverse vogelsoorten bewonderen.

Hier zien we ook de Remarkable Rocks. Deze ‘opmerkelijke’ rotsen danken hun grillige vormen aan erosie door regen, wind en golven. Indrukwekkend! We genieten ook van het oneindige panorama en van het geluid van de golven die met enorme kracht neerslaan op de kuststrook.

Dag 9 Genieten in Adelaide

Na een korte vlucht richting Adelaide verkennen we deze ‘City of Churches’ op eigen tempo. Hoewel Adelaide ruim een miljoen inwoners telt, merken we hier dankzij de ontspannen sfeer niets van. De stad is groen, sierlijk en bevat vele historische plekjes. Ze staat ook bekend om haar cafés, restaurants én het bloeiende artistieke leven.

Heerlijk rondslenteren, de prachtige Aboriginal-collectie bewonderen in het ‘South Australian Museum’ of lokale specialiteiten proeven op de ‘Central Market’: zalig!

Overnachten doen we in een wel erg unieke locatie: een voormalige brandweerkazerne!

Dag 10 Ayers Rock (Uluru)

Vandaag stappen we opnieuw het vliegtuig op, dit keer recht naar het roodgloeiende hart van Australië. We gaan via Alice Springs naar Ayers Rock! We genieten van deze bijzondere locatie vanuit het exclusieve verblijf Longitude 131°. Dit sublieme hotel behoort tot de meest spectaculaire verblijven in Australië! Vanuit de op plateau gebouwde tentbungalows genieten we in alle comfort van het machtige zicht op Uluru. Gewoonweg onvergetelijk!

Tijdens ons verblijf begeleiden ervaren gidsen ons naar zowel Ayers Rock als de Olgas.

Dag 11 Ayers Rock - Kata Tjuta

Vandaag staat er met een bezoek aan Ayers Rock één van de hoogtepunten op het programma. De reusachtige monoliet midden in de rode woestijn is ronduit indrukwekkend!

Dan rijden we naar de Olgas, 36 koepelvormige rotsen die lijken op een verzameling hoofden. De Aboriginals noemen het Kata Tjuta (letterlijk vele hoofden). We strekken onze beentjes tijdens een wandeling tussen de rotswanden.

‘s Avonds genieten we van het grandioze kleurenschouwspel. Het dimmende zonlicht kleurt Uluru eerst oranje, daarna karmijnrood om dan zwart af te steken tegen de oranje-roze lucht. Wauw!

Dag 12 Luxe en rust in een boomhut

Na een verblijf van twee dagen in het droge, hete klimaat van The Red Centre is het tijd om deze unieke locatie om te ruilen voor het tropische regenwoudklimaat ten noorden van Cairns. Middenin de groene natuur genieten we de komende dagen vanuit onze luxueuze en betoverende boomhut van absolute rust. Kan het nog idyllischer?

Het is al avond wanneer we de Silky Oaks Lodge bereiken, maar zodra we aankomen op deze hemelse plek voelen we ons relaxt en zorgeloos. Wat een gelukzalig gevoel!

Dag 13 Boottocht in Daintree National Park

De ontdekkingstocht in het regenwoud begint! Zeldzame en eeuwenoude planten en bomen, meer dan 430 verschillende soorten exotische vogels en een divers landschap met dicht oerwoud, bergen, heldere riviertjes, diepe kloven en watervallen maken dit het paradijs voor elke natuurliefhebber.

We genieten van de onuitputtelijke ‘wildlife’ en unieke natuur tijdens een boottocht op de Daintree River waarbij we de beruchte krokodillen spotten. Deze oeroude regio herbergt een originele dierenwereld waaronder vogels, reptielen, amfibieën en meer dan zeventig soorten zoogdieren!

Dag 14 Snorkelen met zoetwaterschildpadden

Ook vandaag wordt een actieve dag, maar we bruisen van energie! Na een mountainbiketocht door de dichte bossen, gaan we snorkelen in het meer, samen met zoetwaterschildpadden en vogelbekdieren. Daarna is het tijd voor een picknick langs de oevers van de Mossman River. De namiddag heeft een spannende verrassing in petto: als ware Tarzans slingeren we tussen de bomen aan verschillende ziplines.

Dag 15-16 Lizard Island

Vandaag maken we voor een laatste keer onze valies en trekken we richting onze laatste stop: het wondermooie Lizard Island, gelegen midden in het Great Barrier Reef. Wanneer we tijdens de panoramische vlucht vanuit Cairns continue met open mond door het raampje turen, beseffen we dat we het beste van de reis nog te goed hebben!

Het Great Barrier Reef is het grootste koraalrif ter wereld en Lizard Island is de perfecte plek om dit wereldwonder te ontdekken. We verblijven in een Ocean View Villa met een prachtig uitzicht. Het duurt dan ook niet lang vooraleer we in het heldere, warme zeewater springen om al snorkelend de fascinerende onderwaterwereld te leren kennen.

Dag 17 Het Great Barrier Reef ontdekken

Ook vandaag gaan we maar al te graag op eigen houtje op ontdekking, want ook de omgeving boven water is magnifiek! We hebben onze gastronomische picknick lunch gereserveerd en trekken er met een dingy (kleine motorboot) op uit naar één van de verlaten baaien van het koraaleiland. Daarna beklimmen we de Cook’s Look en genieten van bovenaf van spectaculaire uitzichten. Zwaar onder de indruk van dit prachtig land mijmeren we over ons vertrek en realiseren we plots dat het afscheid ons moeilijk zal vallen!

Dag 18-19 Vertrek uit het paradijs

Via het vasteland vliegen we aansluitend terug huiswaarts. Gelukkig met fijne herinneringen aan de talrijke unieke belevingsmomenten.

Een huwelijksreis om van te dromen!

Het was een droom honeymoon! Best of Travel had alles tot in de puntjes geregeld. Het was een topreis met tal van leuke activiteiten, mooi weer, lekker eten…

Louis Lesage

Houden rekening met onze wensen

We hebben onze trip naar Australië geboekt met Aussie Tours. Er werd rekening gehouden met ons kort tijdsvenster (19 dagen) en er werd ons een prachtige huwelijksreis voorgesteld. Kortom: een aanrader!

Koen Delobelle

Backpack full of memories

We hebben een geweldige reis gehad. Twee jaar terug hebben we een rondreis gemaakt door Canada met een 'concullega'-reisbureau en ik moet zeggen: het verschil kan niet groter zijn... Dikke merci! De uitspringers waren accommodatie ‘Quay West Suites’ en de 4-daagse Great Barrier Reef ervaring met Coral Expeditions. Fenomenaal! 18 jaar terug, op onze honeymoon, deden wij een daguitstap op het Bar

Koen Steeland & Maaike Depoortere

Onze Oceanië Experts

Heidi

sinds november 1995
Travel is the only thing you buy that makes you richer.
Ondergedompeld worden in de authenticiteit van Vanuatu, het onbekende paradijs.

Soraya

sinds juli 2017
We travel not to escape life, but for life not to escape us.
Je zo klein voelen wanneer je de melkweg ziet in Nieuw-Zeeland zonder lichtvervuiling.